خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » تصاویر پرتره‌ی دیدنی از زنبورها

دانلود کتاب های امتحان شده

تصاویر پرتره‌ی دیدنی از زنبورها

جاش فوروود فیلم‌بردار مستند حیات‌وحش و اپراتور پهپاد است که کارهایش در رسانه‌هایی مثل نتفلیکس، دیسنی، BBC و نشنال جئوگرافیک ظاهر شده. فوروود پس از بازگشت از یک سفر کاری به خانه‌اش در بریستول و هنگامی که در قرنطینه به سر می‌برد، تصمیم گرفت که از زنبورها عکاسی کند.

پرتره‌ی زنبورها / جاش فوروود

بیش از ۲۰ هزار گونه‌ی زنبور‌ در سراسر جهان شناخته شده است که برخلاف باور عموم مردم، تمام آن‌ها در کندوها و کلنی‌ها زندگی نمی‌کنند و حدود ۹۰ درصدشان به‌صورت منفرد (زنبورهای تک‌زی) هستند. با این حساب فقط ۱۰ درصد از زنبورها در کندو‌ها زندگی می‌کنند؛ اما چون بیشتر مردم از طریق عسل با زنبور آشنا هستند، این تصور را دارند که تمام آن‌ها در کندو و به‌صورت دسته‌جمعی زندگی می‌کنند.

پرتره‌ی زنبورها / جاش فوروود

همچنین برخلاف تصور اکثر ما که فکر می‌کنیم تمام زنبورها ظاهر یکسانی دارند، آن‌ها از نمای نزدیک بسیار متفاوت‌ با تصورات ما و حتی بسیار متفاوت‌ با یکدیگر هستند.

پرتره‌ی زنبورها / جاش فوروود

فوروود می‌گوید:

زنبورهای تک‌زی نسبت به زنبورهای عسل در گرده‌افشانی مؤثرتر هستند؛ زیرا آن‌ها از سبد گرده روی پاهای خود برای ذخیره‌ی ایمن گرده‌ها استفاده نمی‌کنند. در نتیجه همانگونه که در عکس‌ها قابل مشاهده است، زنبورهای تک‌زی به گرده آغشته می‌شوند و هنگامی‌که برای تغذیه بین گیاهان جابه‌جا می‌شوند، احتمال انتقال گرده به گیاهان مختلف را بیشتر می‌کنند.

پرتره‌ی زنبورها / جاش فوروود


پرتره‌ی زنبورها / جاش فوروود

فوروود برای انجام این پروژه در حیات خانه‌ی خود به کمک بامبو، یک هتل زنبوری ساخته است. هتل‌های زنبوری می‌توانند خانه‌ی مناسبی برای زنبورهای تک‌زی‌ باشند که در اطراف محل زندگی شما وجود دارند. ساختن این هتل‌ها، ساده و سرگرم‌کننده است. پس از ساخت این هتل زنبوری می‌توانید آن را در قسمتی از باغ یا حیاط خانه‌ی خود قرار بدهید تا کم‌کم سرو‌کله‌ی زنبورهای تک‌زی پیدا شود. اما مطمئناً اگر مثل فوروود قصد انجام پروژه‌ای ندارید که به زنبورها وابسته باشد، به احتمال زیاد از همسایگی زنبورها لذت نخواهید برد.

پرتره‌ی زنبورها / جاش فوروود


پرتره‌ی زنبورها / جاش فوروود

فوروود در مورد شیوه‌ی عکاسی‌اش می‌گوید:

تمام این عکس‌ها در نور طبیعی گرفته شده‌اند. من تقریباً هرگز از نور مصنوعی برای عکاسی از حیات‌ وحش استفاده نمی‌کنم. این کار نه‌تنها به دلیل ماهیت غیر‌ قابل پیش‌بینی سوژه قابل اجرا نیست، بلکه خیلی وقت‌ها استفاده از آن ضرورت ندارد. تمام این زنبورها در یکی از خانه‌های هتل زنبوری من نشسته بودند و نور چشم‌نواز خورشید روی آن‌ها می‌تابید.

پرتره‌ی زنبورها / جاش فوروود


پرتره‌ی زنبورها / جاش فوروود

اگر تصاویر بالا را دوست داشتید و می‌خواهید بیشتر با این عکاس آشنا بشوید، می‌توانید صفحه‌ی اینستاگرام جاش فوروود را دنبال کنید. جاش در صفحه‌ی اینستاگرام خود، روش ساخت هتل‌های زنبوری را نیز آموزش داده است.

***

امیدواریم از این قسمت از شاتر لذت برده باشید. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره این عکس‌ها چیست؟ آیا فکر می‌کردید چهره‌ی زنبورها با هم تفاوت داشته باشند؟

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها