خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » تعامل هوش مصنوعی برای بهبود برنامه های مراقبت بهداشتی

دانلود کتاب های امتحان شده

تعامل هوش مصنوعی برای بهبود برنامه های مراقبت بهداشتی

تعامل هوش مصنوعی برای بهبود برنامه های مراقبت بهداشتی

به این که چگونه هوش مصنوعی می تواند تا حدی برای NHS فرجه ایجاد کند و تبلیغات منفی پیرامون برنامه های کاربردی گوشی همراه در رابطه با این مراقبت ها که توسط NHS تشویق می شود در این مقاله پرداخته می شود.


تعامل هوش مصنوعی برای بهبود برنامه های مراقبت بهداشتی

تصویر: تلفن هوشمند اکنون شما را می بیند. شاتر استوک
 
NHS  مخفف سرویس سلامتی ملی (National Health Service) است. این سرویس به خدمات درمانی و بهداشتی تأمین شده توسط دولت گفته می شود که هر کسی که در انگلیس زندگی می کند می تواند بدون پرداخت هزینه کامل خدمات از آن استفاده کند.
 
NHS اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد یک برنامه بهداشتی همراه با هوش مصنوعی را برای یک میلیون نفر در لندن آزمایش کند. هدف، کمک به تشخیص و درمان بیماران از طریق درگیر کردن آنها در مکالمه پیام کوتاه است که مکمل خدمات مبتنی بر تلفن NHS 111 خواهد بود (که توسط ناظر کمیسیون کیفیت مراقبت مورد انتقاد قرار گرفته بود). طراحان این برنامه ، Babylon Healthcare Ltd ، از الگوریتم هایی برای تشخیص اولیه استفاده می کنند که سپس با مشاوره های انسانی پیگیری می شوند. این برنامه در حال حاضر ارزیابی درخشان CQC را دریافت کرده است.
 
این برنامه به احتمال زیاد پاسخ در همی را بر می انگیزد، و هواداران متعصب تکنولوژی را در برابر کسانی که فکر می کنند فناوریِ بیشتر به معنای خدمات بهداشتی کمتر انسانی است، قرار می دهد. با این حال، با توصیف NHS به عنوان جایی که از یک بحران انسانی رنج می برد، و با افزایش بار بهداشت و درمان و وجود منابع محدود، به وجود برخی از راه حل های هوشمندانه نیاز است. انکار این مسئله دشوار است که مشکلات بودجه محدود از ویژگی های ماندگار این خدمات عمومی منحصر به فرد است. شاید هوش مصنوعی پاسخی برای این مسأله داشته باشد.
 یک تیم متخصص به عنوان یک نهاد بررسی باید برنامه هایی ایجاد کند که نه تنها متخصصان مراقبت های بهداشتی، بلکه متخصصانی از زمینه های تحقیقات پزشکی، فناوری تلفن همراه و امنیت نیز در تشکیل آنها مشارکت داشته باشند.در حقیقت، ارائه مراقبت های بهداشتی مؤثر همیشه ترکیبی از کارایی فناوری منظم همراه با مراقبت انسان محور از بیمار است. دیدگاه های قطبی در مورد فناوری اغلب مفید نیستند. همچنین لازم است تشخیص دهیم که چگونه این رویکرد به مراقبت های بهداشتی، بخشی از یک انقلاب فنی گسترده تر است که در آن اشیاء متصل در اینترنت اشیاء همه چیز را از مراقبت های بهداشتی تا نگهداری ترافیک تغییر می دهند.
 
استفاده از برنامه NHS واقعاً ساده است و به استفاده از سرویس پیام رسان اجتماعی WhatsApp تشبیه شده است – اما با یک تفاوت اساسی: شما در حال گپ زدن با رایانه و نه شخص هستید. پس از بارگیری برنامه، اطلاعات اولیه سلامتی خود را وارد کرده و سپس توضیحات علائم خود را شروع می کنید. “پاسخ دهنده” روباتیک جملاتی از این قبیل را بیان خواهد کرد: “من قبل از شروع کار فقط به دریافت اطلاعاتی جزئی از شما احتیاج دارم” و “تقریباً کار تمام است” برای ادامه مکالمه. پس از تبادل دقیق تر اطلاعات، ممکن است به نتیجه هایی در راستای مطالب زیر برسد:
 
    خوب، به این ترتیب علائم شما اورژانسی به نظر نمی رسند، اما من فکر می کنم که این علائم نیاز به بررسی بیشتر دارند. مطمئن شوید که طی دو هفته آینده با پزشک عمومی مشورت می کنید. اگر این علائم بدون رسیدگی باقی بماند، باید بدانید علائمی مانند علائم شما بیشتر می شود. بنابراین همین حالا تا یادتان نرفته، وقت ویزیت رزرو کنید و من نزدیکترین زمان را به شما یادآوری می کنم. اگر در این فاصله اوضاع تغییر کرد و حالتان بد شد، هر چه زودتر با پزشک مشورت کنید.
 
این سرویس تشخیص دیجیتال قصد دارد یک ابزار ارتباطی اضافی بین NHS و بیماران ارائه دهد. این بخشی از اکوسیستم گسترده ای از خدمات بهداشتی دیجیتال است که شامل رد یابی آنلاین بهداشت و سلامتی است. همچنین، این برنامه از این واقعیت بهره می برد که برخی از افراد این روزها راحت ترند برای صحبت از چت متنی استفاده کنند تا مکالمه تلفنی.
 
این پدیده دیجیتال با این نوید هدایت می شود که یک فناوری گسترده تر به رفع و رجوع مشکلات اجتماعی خواهد پرداخت. برنامه های کاربردی در مراقبت های بهداشتی می توانند پیروزی های بزرگی را برای جامعه به همراه داشته باشند، جایی که عملکرد دستگاه با جمع آوری “داده های بزرگ” که تولید می شوند، بسیار کارآمدتر خواهد بود. شرکت بزرگ فناوری Babylon با دیگر بازیکنان بزرگی که به دنبال انجام کارهای مشابه هستند مانند Google’s Deep Mind همراه هستند، و می خواهند داده های NHS را استخراج کنند تا به عنوان مثال تشخیص های قبلی را فعال کنند یا نظارت مؤثرتری بر روش های درمانی داشته باشند.
 
در بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان در لاس وگاس، سیستم های هوش مصنوعی خانگی یکی از بزرگترین بازدیدها را داشت. بنابراین شاید NHS درست در زمان مناسب یک راه حل هوشمندانه پیدا کرده است. اکنون ممکن است افراد در مقایسه با تماس با پهپاد مرکز تماس تمایل بیشتری به برقراری “رابطه” با یک ماشین مراقبت داشته باشند.
 

دکتر دیجیتال

پیشبرد این پیشرفت ها بر مبنای این فرض است که در اقتصاد دانش دیجیتال، این اَشکال ارتباطی هستند که می توانند پاسخ های خنثی و دقیق تری را ارائه دهند و خطاهای انسانی را دور بزنند. با این حال، دانشمندان در رشته نو ظهور مطالعات مهم سلامت دیجیتال پیشنهاد می کنند که الگوریتم ها باید به عنوان بخشی از یک شبکه پیچیده از ارتباطات بین بازیگران انسانی و غیر انسانی درک شوند. در یک مطالعه اخیر در موضوع مقایسه دقت تشخیص پزشک و کامپیوتر نشان داده شد که پزشکان از “عملکرد فوق العاده بهتری” در مقایسه با الگوریتم ها برخوردار هستند.
 

تعامل هوش مصنوعی برای بهبود برنامه های مراقبت بهداشتی

 
تصویر: PA
 
بنابراین ما باید در مورد جذب AI به مراقبت های بهداشتی چند سؤال اساسی بپرسیم. چگونه مردم لیست تشخیص های احتمالی که از دستگاه دریافت می کنند را درک می کنند؟ آیا مردم از این توصیه ها پیروی می کنند، یا به آن اعتماد می کنند؟ چگونه باید هوش مصنوعی متناسب با تنوع انسانی، بر اساس جغرافیا، ظرفیت یا هویت فرهنگی متناسب شود. یکی دیگر از جنبه های مهم این دوره آزمایشی توجه به سوابق کاربران خواهد بود. با توجه به نگرانی های مداوم در مورد نا برابری های دسترسی دیجیتال و سواد دیجیتال، آزمایشات مربوط به فناوری سلامت دیجیتال آینده باید در میان آن دسته از جمعیت با منابع، تجربیات و زیرساخت های فنی دارای این گونه محدودیت ها انجام شود.
الگوریتم ها باید به عنوان بخشی از یک شبکه پیچیده از ارتباطات بین بازیگران انسانی و غیر انسانی درک شوند. شاید بزرگ ترین سؤالی که در جهانی که بیشتر اطلاعات ما در محیط برنامه تلفن همراه محصور است با آن رو به رو هستیم مربوط به اختصاصی بودن و حریم خصوصی داده های ماست. چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که با گذشت زمان، آزادی انتقال داده های سلامت خود را داریم و از ایمن و مطمئن بودن آن اطمینان داریم؟ برای حمایت و محدود کردن بهره برداری از آنها در اطلاعات خصوصی مان، ممکن است به یک لایحه جدید حقوق داده های بهداشتی نیاز داشته باشیم و کار در این زمینه باید از هم اکنون آغاز شود.
 

خیلی دیر نیست اگر از هم اکنون فاجعه کتابخانه برنامه های NHS را به یک فرصت تبدیل کنید

 

تعامل هوش مصنوعی برای بهبود برنامه های مراقبت بهداشتی 

 تصویر: هنوز هم برای ارائه برنامه های بهداشتی پتانسیل وجود دارد ، اما برای برنامه های خوب. Macrovector / shutterstock.com
 
NHS  مشتاقانه به دنبال استفاده از تکثیر تلفن های هوشمند به عنوان راهی برای تشویق مردم برای حفظ سلامتی خود از طریق برنامه های تلفن های هوشمند است. بیش از 97،000 برنامه مربوط به سلامتی برای تلفن های هوشمند موجود است، بنابراین رؤسای NHS به درستی متوجه شدند که کسی باید با امتحان دقیق، خوب را از بد جدا کند. از سال 2013 NHS تشکیل کتابخانه ای متشکل از 220 برنامه تأیید شده مرتبط با سلامتی را اجرا کرده است که ما را به استفاده از آنها ترغیب می کند، یا بهتر است بگوییم می کرد، تا زمانی که بعد از برخی تبلیغات منفی اخیر دیگر نمی کند. از جمله این تبلیغات، برخی مطالعاتی است که باعث می شود سایه شک بر بسیاری از برنامه ها بیفتد که آیا آنها اصلاً تأثیرات مفیدی داشته اند یا نه، یا سایر مواردی که نشان می داد از این برنامه ها اطلاعات شخصی حساس و مختلفی به بیرون درز یافته و پخش شده است، و چندین مورد دیگر.
 
در حالی که این فقط یک آزمایشی دو ساله بود، معیارهای بازبینی مورد استفاده توسط کتابخانه برای درجه بندی برنامه ها معمولاً با “ضعیف” و “استاندارد پایین” توصیف می شد، که این منجر به ایجاد نگرانی های جدی در مورد کیفیت برنامه ها شد.
 

کتابخانه ای پر از مشکل

یک مطالعه تحقیقاتی شش ماهه روی 79 برنامه از کتابخانه که از نظر بالینی ایمن و قابل اعتماد هستند، نشان داد که 66٪ از آنها همچنین اطلاعاتی را ارسال می کنند که می تواند کاربر رمز گذاری نشده از طریق اینترنت را شناسایی کند، در حالی که چهار برنامه (5٪)، هم داده های اطلاعات شناسایی و هم داده های اطلاعات سلامتی را بدون هیچ رمزگذاری ارسال می کنند. واضح است که این یک خطر جدی برای حریم خصوصی و امنیت کاربر است.
 برنامه های کاربردی در مراقبت های بهداشتی می توانند پیروزی های بزرگی را برای جامعه به همراه داشته باشند.در سال 2014، گروه مبارزات راز داری MedConfidential چندین برنامه مورد تأیید NHS را شناسایی کرد که حتی معیارهای اساسی بررسی تعیین شده توسط NHS را نداشتند.
 
مطالعه دیگری روش های استفاده شده توسط برنامه ها با هدف تغییر رفتار (مانند قطع سیگار) را با روش های مورد تأیید مؤسسه ملی تعالی بهداشت و مراقبت مقایسه کرد. در حالی که همه برنامه ها از تکنیک های شناخته شده تغییر رفتار استفاده می کردند، آنها بیشتر بر شروع تغییر رفتار و کمتر بر حفظ رفتار جدید تمرکز داشتند، به این معنی که درستی استفاده از برنامه ها در طولانی مدت مشکوک بود – در حالی که استفاده طولانی مدت، نقشی است که انتظار می رود آنها بازی کنند. سایر برنامه های موجود در کتابخانه برنامه های NHS، یا NHS App Library از تکنیک هایی مانند NLP استفاده می کنند که در برابر تست و بررسی ارزیابانه‌ی موشکافانه مقاوم نبوده اند.
 
اگر برنامه هایی که NHS توصیه به استفاده از آنها می کند این طیف از مشکلات را نشان می دهند، باید قبول کرد که روند تأیید برنامه برای کتابخانه NHS به طور جدی نقص دارد. در واقع نگاهی به برنامه های موجود در کتابخانه و باز خورد کاربران نشان می دهد که برخی از آنها دارای مشکلات فنی بوده اند، از جمله برنامه رسمی ترک سیگار NHS و برنامه چک کننده سلامتی و علائم NHS. برنامه هایی دیگر مانند Babylon Health  که مشاوره های خصوصی پزشکی عمومی را ترویج می کند – شاید اصلاً جایی در کتابخانه نباید داشته باشند.
 

 تعامل هوش مصنوعی برای بهبود برنامه های مراقبت بهداشتی

 
تصویر: ما وقتی کافی روی تلفن های خود می گذاریم. اجرای صحیح برنامه های بهداشتی می تواند به بسیاری کمک کند. بلوموا / shutterstock.com
 

اتخاذ مسیر درست رو به جلو

بنابراین چگونه NHS باید این مشکلات را مرتفع کند؟ یک کار می تواند این باشد که بدون توجه به این ایرادها، کار آزمایش و تأیید برنامه ها همچنان به پروسه بررسی کتابخانه برنامه های NHS سپرده شود. واضح است که این رویه تاکنون کارساز نبوده است.
 
گزینه دوم این است که به شرکت های ماهر فنی تر – مثلاً اپل یا گوگل ، که دو سیستم عامل اصلی تلفن های هوشمند، iOS  و Android  را توسعه می دهند – اجازه آزمایش و بررسی داده شود. اپل در حال حاضر HealthKit خود را توسعه می دهد در حالی که گوگل Google Fit را برای مصرف کنندگان وStudy Kit ، یک بستر شرکت کننده برای محققان در حال انجام مطالعات، را ارائه می دهند.
 
این رویکرد ممکن است مشکلات فنی را برطرف کند، اما اپل و گوگل در مورد شواهد بالینی و نتایج مراقبت های بهداشتی چه می دانند؟ اگر انجام کار توسط آنها به شخص ثالثی واگذار شود، حریم خصوصی و امنیت داده های بهداشت چگونه کنترل می شود؟
 
رویکرد سوم ممکن است ترکیب این دو مورد باشد که به موجب آن NHS با یک یا چند شرکت فناوری همکاری نزدیک داشته باشد تا هم از نظر فنی و هم بالینی موانع را مرتفع کنند. چالش در این جا این است که چگونه چنین شرکت هایی موفق به همکاری نزدیک با یک مؤسسه بزرگ و پیچیده مانند NHS می شوند.
 ارائه مراقبت های بهداشتی مؤثر همیشه ترکیبی از کارایی فناوری منظم همراه با مراقبت انسان محور از بیمار است.آنچه واقعاً مورد نیاز است، رویکرد چهارمی است که در آن کتابخانه برنامه های بهداشتی NHS حول یک پروسه اعتبار بخشی دقیق و مبتنی بر استاندارد ساخته شود و در آن جا منابع لازم برای اجرای مؤثر این کار به سازمان مسئول داده شود. این به معنای جلو گیری از ورود برنامه های بی کیفیت، و مشکوک بالینی یا نا امن به کتابخانه و رویکردی پیشگیرانه برای مداخله در هنگام بروز مشکلات در موارد تأیید خواهد بود.
 
در این جا می توان از بخش بانکی درس هایی آموخت که مجبور شده اند زمینه های مشابه را برای اطمینان از امنیت کافی برنامه های بانکی برای انجام معاملات مالی با اطمینان فراهم کنند. NHS نیاز به ایجاد مشارکتی دارد که با یک رویکرد نظارتی با تخصص پزشکی و بهداشتی پیوند دائم ایجاد کند. یک تیم متخصص به عنوان یک نهاد بررسی باید برنامه هایی ایجاد کند که نه تنها متخصصان مراقبت های بهداشتی، بلکه متخصصانی از زمینه های تحقیقات پزشکی، فناوری تلفن همراه و امنیت نیز در تشکیل آنها مشارکت داشته باشند. بدون وجود روش دقیق و سختگیرانه ای از این نوع، روند رایج تأیید برنامه های کتابخانه  NHS چیزی در حد بی ارزش است.
 
منبع: اِما ریچ، اَندی میاه، امانوئل سیکلِوز، Lancaster University ،University of Bath، University of Salford

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها