خانه » همه » مذهبی » تعطیلی مغازه- رمضان

تعطیلی مغازه- رمضان


تعطیلی مغازه- رمضان

۱۳۹۷/۰۲/۲۹


۱۵۹۶ بازدید

چرادرماه مبارک مغازه فست فودبسته میشه امام جمعه اجازه نمیده بازبشه ماچیکارکنیم خرج ومخارج ماچی میشه اگریرپز مغازه بسته باشه ماعقب میریم چه برسه ۱ماه ،ماه مبارک بسته باشه خداوپیغمبرهم راضی نیست کرایه خونه قسطهای بانک پول مدرسه چطوری پرداخت کنیم

با سلام و تحیت. در مورد کسادی بازار در ماه برکت:
1. ممکن است روزه ماه رمضان در ظاهر، راندمان و بهره وری کاری را در افراد کاهش دهد؛ از سود برخی کاسبان و فروشندگان بکاهد؛ لکن معنویت و خودساختگی حاصل از این ماه، موجب برکت بیشتر در ماه های دیگر می شود. روزی انسان و کسبه را در ماه های دیگر افزایش می دهد. تجربه نشان داده که خلاف ها و بزه کاری های اجتماعی در این ماه کاهش می یابد و تقویت معنویت در این ماه، موجب صیانت اجتماعی و کاهش هزینه های اجتماعی در ماه های دیگر می شود.
2. بر فرض که این ماه موجب کسادی برخی کسب و کار شود، چه اشکالی دارد که برای تقویت معنویت و سعادت اخروی، مقدار بسیار کمی از سود مادّی هزینه شود.
3. بیشتر مشاغلی که ممکن است در ماه رمضان از کسادی بازار گله داشته باشند، فروشندگان اغذیه (رستورانها، اغذیه فروشی و …) و یا برخی مشاغل خدمات نظیر استخر و … می باشند. این در حالی است که این مشاغل در شب های این ماه با مشتریان زیادی روبرو هستند. یکی از رستوران داران مناطق مرکزی تهران می گوید: درست است که مشتریان ما بدلیل روزه داری در این ایام و در ساعات روز به صفر می رسد اما این مساله همه موضوع نیست؛ چراکه بدلیل تعطیلی رستوران ها در ساعات روز، خیل عظیمی از مشتریان از افطار تا سحر به ما مراجعه می کنند و این هم جبرانی برای روزهای ماه رمضان است و هم سود بیشتری را نصیب ما می کند که البته این از الطاف الهی در این ماه است.
مدیر یکی از استخرها می گوید: مشتریان افطار تا سحر ما بسیار بیشتر از روزهای عادی سال است و ما در این زمینه می توانیم در ساعات روزه داری به بهبود وضعیت کیفی مرکز خدماتی خود بپردازیم .
در واقع در ماه رمضان، تغییر در ساعات مراجعه مشتریان ایجاد می شود. (http://www.bultannews.com/fa/news/208727)
4. بر فرض که مصرف و تقاضا برای برخی کالاها و اجناس کم شود، از بین که نمی رود!. همین افراد بعد ماه رمضان مراجعه می کنند.
5. در مقابل، در این ماه، درآمد بسیاری از مشاغل مرتبط با مراسمات و سفره های این ماه افزایش می یابد.
6. و در آخر، گاهی از این مسئله اساسی غفلت می کنیم که کلید رزق و روزی و برکت دست خداوند است و همان خداوند، روزه ماه رمضان را واجب کرده و در عین حال، این ماه را ماه برکت و رحمت قرار داده است.
آیا خداوند کریم و رحیم، روزی بندگانی که در گرما و روزهای طولانی ماه رمضان، به خاطر امتثال دستورات حیاتبخش او، سختی روزه را تحمّل می کنند، کم می کند؟!

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد