خانه » همه » آموزشی » تغییر محل ذخیره فایل های دانلود شده تلگرام در اندروید

دانلود کتاب های امتحان شده

تغییر محل ذخیره فایل های دانلود شده تلگرام در اندروید

تلگرام یکی از برنامه های فعال در حوزه رسانه های اجتماعی است که کاربران زیادی در سرتاسر جهان از آن استفاده می کنند. اما موضوعی که همواره توسط کاربران این برنامه مورد سوال قرار می گیرد این است که فایل های تلگرام کجا ذخیره می شوند؟ اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که به دنبال پیدا کردن محل ذخیره فایل های دانلود شده تلگرام در گوشی های تلفن همراه اندرویدی هستید تا انتهای این مقاله از میزبان فا مگ با ما همراه باشید. چرا که قصد داریم در این مقاله محل ذخیره فایل های دانلود شده تلگرام را معرفی کرده و در نهایت به شما بگوییم که چگونه می توانید در راستای تغییر محل ذخیره فایل های تلگرام به مسیر مورد نظر خود گام بردارید.

پیدا کردن محل ذخیره فایل های تلگرام در اندروید

به طور معمول بعد از نصب هر برنامه جدید روی گوشی تلفن همراه اندروید، پوشه ای به نام آن برنامه روی تلفن همراه ایجاد می شود و شما می توانید فایل های داخل آن را از طریق این پوشه مدیریت نمایید. در برنامه ای مانند تلگرام محتوایی که دانلود می کنید را می توانید در پوشه ای که به نام Telegram ایجاد شده، مشاهده نمایید که در ادامه نحوه دسترسی پیدا کردن به این پوشه را به صورت گام به گام به شما آموزش خواهیم داد. اگر تمایل دارید بدانید تاکنون چه فایل هایی به واسطه تلگرام در تلفن همراه شما ذخیره شده می بایست مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. در اولین گام از فرآیند پیدا کردن محل ذخیره فایل های دانلود شده تلگرام در اندروید شما باید به برنامه مدیریت فایل گوشی یا My Files فعال روی گوشی تلفن همراه اندرویدی خود مراجعه کنید.
    محل ذخیره فایلهای دانلود شده در اندروید
  2. سپس بسته به این که تلگرام خود را روی کارت حافظه داخلی نصب کرده اید یا بر روی مموری کارت باید حافظه مورد نظر را انتخاب کنید.محل ذخیره فایل های تلگرام در اندروید
  3. حال در میان پوشه هایی که نمایش داده می شود باید پوشه ای تحت عنوان Telegram را بیابید و آن را باز کنید.
    پیدا کردن محل ذخیره فایل های دانلود شده تلگرام در اندروید
  4. به صورت معمول 4 پوشه درون پوشه تلگرام موجود است که تمامی محتوای دانلود شده در تلگرام شما را در بر می گیرند. این 4 پوشه عبارتند از:
    • Telegram Audio: صداهای ضبط شده و آهنگ ها
    • Telegram Documents: داکیومنت و اسنادی مثل فایل های pdf و…
    • Telegram Video: ویدیوهای تلگرام
    • Telegram Images:تصاویر تلگرام

    پیدا کردن فایل های تلگرام روی گوشی

بدین ترتیب شما به راحتی محل ذخیره فایل های دانلود شده تلگرام را پیدا کرده و می توانید با توجه به نوع فایل مورد نظر به یکی از 4 پوشه که توضیح داده شد، مراجعه نمایید.

ذخیره فایل های تلگرام روی گوشی

برنامه تلگرام قابلیتی ارائه کرده  که به کمک آن کاربران به راحتی می توانند هر یک از فایل های موجود در تلگرام خود را دانلود کرده و آن را در پوشه دانلود شده های گوشی تلفن همراه خود ذخیره کنند. بدین ترتیب نیاز به مراجعه به پوشه Telegram نیست و شما می توانید فایل مورد نظر خود را به سرعت بیابید و هر تغییری که تمایل دارید را در آن ایجاد کنید. به منظور ذخیره فایل های تلگرام در پوشه دانلود شده ها شما باید مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. در اولین گام شما باید سه نقطه قرار گرفته روی فایل مورد نظر را خودرا انتخاب کنید.محل ذخیره فایل های تلگرام در اندروید
  2. سپس از میان گزینه هایی که به شما نمایش داده می شود گزینه Save to downloads را لمس نمایید.تغییر محل ذخیره فایل های دانلود شده تلگرام در اندروید
  3. بدین ترتیب فایل مورد نظر در پوشه دانلودها ذخیره می شود و شما می توانید آن فایل را از طریق برنامه مدیریت پوشه ها و یا پوشه Downloads موجود در آن مشاهده و دانلود نمایید.

در نظر داشته باشید که امکان ذخیره فایل های تلگرام در گالری نیز برای شما فراهم می باشد. برای این کار تنها کافی است به جای گزینه Save to downloads گزینه Save to gallery را لمس نمایید تا فایل مورد نظر در گالری شما ذخیره شود.

در نتیجه شما می توانید با استفاده از روش های عنوان شده به راحتی محل ذخیره فایل های دانلود شده در اندروید را از سمت برنامه تلگرام بررسی کنید و تغییرات لازم را روی آن ها انجام دهید یا اینکه آنها را در گالری خود ذخیره کرده و از این طریق مدیریت نمایید.

تغییر محل ذخیره دانلودها در تلگرام

خوشبختانه تغییر دادن محل دانلود محتوای تلگرام هم به سادگی پیدا کردن محل ذخیره فایل های دانلود شده تلگرام می باشد اما باید در نظر داشته شما برای ذخیره فایل های تلگرامی تنها دو انتخاب دارید در واقع می توانید فایل ها را روی حافظه داخلی تلفن همراه یا کارت حافظه ذخیره کنید. به همین منظور شما باید:

  1. در ابتدا برنامه تلگرام نصب شده روی گوشی تلفن همراه اندروید خود را باز کرده و به قسمت تنظیمات یا Settings بروید.
  2. سپس از منو های مشخص شده، گزینه Data and Storage را انتخاب نمایید.تغییر محل دانلودها تلگرام
  3. در گام بعدی باید از میان منوهای موجود،گزینه Storage path را انتخاب نمایید. تغییر محل دانلودها تلگرام
  4. با انتخاب Storage Path دو گزینه جدید به شما نمایش داده می شود که با استفاده از آنها می توانید انتخاب کنید فایل های دانلود شده تلگرام روی حافظه داخلی تلفن همراه یا کارت حافظه ذخیره شود. تنها کافی است مسیر مورد نظر را انتخاب کرده و ازت بخش تنطیمات خارج شوید.تغییر محل دانلودها تلگرام

در نتیجه به سادگی می توانید در راستای تغییر محل ذخیره دانلودها در تلگرام گام بردارید و تعیین کنید که محتوای دانلود شده در تلگرام در چه بخشی ذخیره شود.

حتما می دانید که محل ذخیره فایل های دانلود شده در برنامه های مختلف قابل تغییر است در همین راستا باید در نظر داشته باشید امکان تغییر محل ذخیره فایل های دانلود شده تلگرام میسر می باشد. در همین راستا تنها کافیست به بخش تنظیمات این پیامرسان مراجعه نموده و پیکربندی دلخواه خود را اعمال کنید. در این مقاله از میزبان فا مگ به چگونگی تغییر محل ذخیره به کارت حافظه و حافظه داخلی تلفن همراه پرداختیم. در صورتی که در خصوص این آموزش ابهام یا مشکلی وجود داشت، سوال خود را از طریق بخش دیدگاه ها مطرح کنید تا در اولین فرصت به آن پاسخ دهیم. ?

آموزش رایگان شبکه های اجتماعی

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها