خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران و روسیه / ادعای منابع اسرائیلی درباره سرنگونی پهپاد حزب الله لبنان/ بیانیه مشترک حزب الله و جنبش أمل درباره دولت لبنان/ هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره خطر قحطی‌های متعدد در جهان

دانلود کتاب های امتحان شده

تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران و روسیه / ادعای منابع اسرائیلی درباره سرنگونی پهپاد حزب الله لبنان/ بیانیه مشترک حزب الله و جنبش أمل درباره دولت لبنان/ هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره خطر قحطی‌های متعدد در جهان

تهدید آمریکا به اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران و روسیه/ ادعای منابع اسرائیلی درباره سرنگونی پهپاد حزب الله لبنان/ بیانیه مشترک حزب الله و جنبش أمل درباره دولت لبنان/ هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره خطر قحطی های متعدد در جهان

بین الملل تابناک: تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران و روسیه، ادعای منابع اسرائیلی درباره سرنگونی پهپاد حزب الله لبنان، بیانیه مشترک حزب الله و جنبش أمل درباره دولت لبنان، هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره خطر قحطی‌های متعدد در جهان و حمله پهپادی ترکیه به مقر مشترک ارتش سوریه و شبه‌نظامیان کُرد، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تهدید آمریکا به اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران و روسیه

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، شامگاه دوشنبه تلویحاً ایران و روسیه را به اعمال تحریم‌های بیشتر در صورت تبادلات نظامی تهدید کرد.

پرایس طی نشست خبری در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره اینکه انتظار دارند، چه نتایجی از نشست سه‌جانبه ایران،‌ روسیه و ترکیه در تهران طی روز سه‌شنبه حاصل شود، گفت: «من صحبت کردن درمورد دستور کار نشست را به این سه کشور واگذار می‌کنم. ما شاهد انتشار بیانیه‌های مختلفی از سوی این کشورها در مورد موضوعات مورد بحث بوده‌ایم، اما من اظهار نظر درباره آن را به خودشان واگذار می‌کنم.»

تهدید آمریکا به اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران و روسیه/ ادعای منابع اسرائیلی درباره سرنگونی پهپاد حزب الله لبنان/ بیانیه مشترک حزب الله و جنبش أمل درباره دولت لبنان/ هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره خطر قحطی های متعدد در جهان

طبق بیانیه‌ای که توسط وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، وی درباره موضوعاتی که در سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به غرب آسیا مورد بحث قرار گرفت، توضیح داد: «صحبت در مورد ایران و چالشی که ایران برای منطقه و به طور بالقوه فراتر از آن ایجاد می‌کند و برخی استراتژی‌ها و راه‌هایی که از طریق آنها می‌توانیم به هماهنگ کردن تلاش‌های خود برای عقب راندن فعالیت‌ها و نفوذ شرورانه ایران در سراسر منطقه انجام دهیم، بیان شد.»

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به این که آیا سیاست جدیدی در قبال ایران به ویژه پس از سفر بایدن به منطقه دارند، ادعا کرد: «ما به صراحت اعلام کرده‌ایم از زمانی که دولت قبلی از برجام خارج شد، بر کسی پوشیده نیست که مواد شکافت‌پذیر ایران افزایش یافته و زمان گریز اتمی آن، یعنی مدت زمانی که برای تولید مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت سلاح اتمی نیاز دارد، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. از حدود یک سال در اوج خود به چند هفته یا کمتر رسیده است.»

بر اساس این بیانیه، پرایس اظهار داشت: «دلیل اینکه هنوز روی تعیین اینکه آیا می‌توانیم به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام دست یابیم، این است که بازگشت متقابل به پایبندی، برنامه هسته‌ای ایران را دوباره مهار می‌کند. این امر، زمان گریز اتمی را طولانی‌تر می‌کند، که اکنون بسیار کاهش یافته است. همچنین تضمین می‌کند که برنامه هسته‌ای ایران بار دیگر مشمول سخت‌گیرانه‌ترین رژیم راستی‌آزمایی و نظارتی می‌شود که تاکنون تحت مذاکره قرار گرفته است.»

وی درباره رویکرد بایدن در قبال ایران گفت: «رئیس جمهور متعهد شده است که ایران هرگز به سلاح اتمی دست نخواهد یافت. ما همچنان بر این باوریم که دیپلماسی، موثرترین وسیله برای تحقق این تعهد است و تحت این چارچوب، بازگشت متقابل به پایبندی به برجام سودمندترین مسیری است که قابل دوام است و تا زمانی که به نفع ما باشد، به دنبال آن خواهیم بود.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به تهران و احتمال انعقاد قراردادی برای فروش هواپیماهای بدون سرنشین تهاجمی ایران به مسکو، مدعی شد: «ما درمورد نگرانی‌های خود در مورد ارائه بالقوه پهپادهای ایرانی به روسیه صحبت کرده‌ایم. ما از نزدیک و با دقت این سفر را دنبال می‌کنیم. همه تحریم‌های ما به قوت خود باقی است.»

پرایس با تهدید به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران و روسیه در صورت فروش پهپاد، ادعا کرد: «هر گونه معامله‌ای از این نوع شامل تعدادی از تحریم‌هایی است که ما روی کاغذ داریم و احتمالاً تعدادی از تحریم‌هایی که کشورهای سراسر جهان نیز اعمال خواهند کرد؛ بنابراین این چیزی است که ما همچنان بر آن نظارت خواهیم کرد.»

ادعاهای مقامات آمریکایی درباره آماده‌ شدن تهران برای فروش پهپادهای نظامی به روسیه در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، این ادعاها را تکذیب کرده است.

ادعای منابع اسرائیلی درباره سرنگونی پهپاد حزب الله لبنان

منابع خبری عبری بعدازظهر امروز دوشنبه مدعی شدند، یک پهپاد وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی شده است.

شبکه خبری «کان» ادعا کرد، این پهپاد متعلق به جنبش حزب الله لبنان بوده و ارتش رژیم موقت صهیونیستی، این پهپاد را سرنگون کرده است.

منابع عبری این تصویر را از پهپاد سرنگون شده منتشر کرده‌اند. هنوز منابع خبری لبنانی و وابسته به حزب الله، واکنشی به این ادعا نداشته‌اند.

در همین ارتباط، جنبش حزب الله یازدهم تیر ماه جاری خبر داد که سه پهپاد غیر مسلح و در اندازه‌های مختلف به سمت منطقه مورد مناقشه میدان «کاریش» به پرواز درآوردند.

تهدید آمریکا به اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران و روسیه/ ادعای منابع اسرائیلی درباره سرنگونی پهپاد حزب الله لبنان/ بیانیه مشترک حزب الله و جنبش أمل درباره دولت لبنان/ هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره خطر قحطی های متعدد در جهان

حزب الله تأکید کرد، مأموریت این پهپادها شناسایی بوده و «مأموریت مورد نظر انجام شد. پیام نیز به صهیونیست ها رسید. پیروزی فقط نزد خداوند عزیز و جبار است.»

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد، سه پهپاد حزب‌الله را که به سوی سکوی گازی کاریش در شرق دریای مدیترانه در حرکت بوده‌اند، سرنگون کرده است.

یک منبع صهیونیستی گفت که نیروی هوایی و دریایی این رژیم، این پهپادها را رهگیری و سرنگون کرده‌اند. به گفته این منبع، پهپادهایی که حزب‌الله به این منطقه گسیل داشته، غیرمسلح بوده‌اند.

میدان گازی کاریش مورد مناقشه لبنان و رژیم صهیونیستی است. دو روز پیش دو کشتی حفاری متعلق به رژیم صهیونیستی به سوی خط مرزی مورد منازعه تجاوز کرده و یکی از آن‌ها نیز از این خط به اندازه چند مایل عبور کرد.

بیانیه مشترک حزب الله و جنبش أمل درباره دولت لبنان

رهبران حزب الله و جنبش أمل، بیانیه مشترکی را درباره تشکیل دولت و تحولات محلی و منطقه‌ای صادر کردند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، رهبران حزب الله لبنان و جنبش أمل در بیانیه‌ای اعلام کردند: در سایه وخامت بحران‌ها همگان باید به مسئولیت‌های ملی، انسانی و اخلاقی خود عمل کنند.

دو طرف بر تسریع در تشکیل دولت تأکید و اعلام کردند: این مساله پیامد مثبتی برای حل بحران دارد. ما به حمایت از مردم ادامه می‌دهیم و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نمی‌کنیم.

دو طرف از دستگاه‌های امنیتی و قضایی لبنان خواستند به نقش خود و افزایش تلاش‌هایشان برای جلوگیری از لطمه خوردن به امنیت و جان مردم عمل کنند.

در این بیانیه آمده است: حل پرونده تعطیلی ادارات و مراکز دولتی و تأمین خواسته‌های کارکنان برای ادامه فعالیتشان ضروری است، چون ادامه این مساله فلج شدن کشور و تعطیلی زندگی مردم است.

تهدید آمریکا به اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران و روسیه/ ادعای منابع اسرائیلی درباره سرنگونی پهپاد حزب الله لبنان/ بیانیه مشترک حزب الله و جنبش أمل درباره دولت لبنان/ هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره خطر قحطی های متعدد در جهان

در این بیانیه که به مناسبت سالروز تجاوز اسرائیل علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ صادر شد، آمده است: ما دوباره بر هویت جنایتکارانه دشمن تأکید می‌کنیم که امام موسی صدر بر آن تأکید کرده و اسرائیل را شر مطلق و تعامل با آن را حرام دانسته بود. تلاش‌های خبیثانه برای بهبود وجهه دشمن و عادی سازی روابط با آن مشارکت در تجاوز علیه ما و کشورمان و تمام ملت‌های منطقه است. این دشمنی که روزانه به هدف قرار دادن کشور ما و تجاوز زمینی، هوایی و دریایی ادامه می‌دهد، به ویژه هدف قرار دادن منابع نفتی ما باید با تمام ابزارهای ممکن و استفاده از تمام امکانات و در رأس آن مقاومت مقتدر با آن مقابله کرد.

در این بیانیه بر وحدت و ارتباط و هماهنگی دایم در تمام زمینه‌ها برای پیگیری تحولات مختلف تأکید شد.

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره خطر قحطی های متعدد در جهان

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد، امسال با خطر واقعی قحطی های متعدد روبه رو هستیم و سال آینده اوضاع می تواند بدتر شود.

دبیرکل سازمان ملل در برنامه مقابله با بحران غذایی در جهان موسوم به ” زمان اقدام جمعی فرارسیده است؛ سیاست هماهنگی پاسخ به بحران جهانی غذا” گفت: جهان ما با تعداد زیادی از چالش ها از جمله تغییرات اقلیمی، کرونا، جنگ ها و افزایش تورم مواجه است.

تهدید آمریکا به اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران و روسیه/ ادعای منابع اسرائیلی درباره سرنگونی پهپاد حزب الله لبنان/ بیانیه مشترک حزب الله و جنبش أمل درباره دولت لبنان/ هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره خطر قحطی های متعدد در جهان

وی افزود: از سوی دیگر، قیمت مواد غذایی، انرژی و کود به شدت افزایش یافته و جنگ در اوکراین این قیمت ها را تشدید کرده است.

گوترش ادامه داد: در دو سال گذشته تعداد افرادی که به شدت در ناامنی غذایی قرار دارند، دو برابر شده است.

وی تصریح کرد: امسال با خطر واقعی قحطی های متعدد روبه رو هستیم و سال آینده اوضاع می تواند بدتر شود. باید با یکدیگر برای سیاستی جسورانه و هماهنگ عمل کنیم.

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: این به معنای ادغام دوباره تولید مواد غذایی اوکراین و غذا و کود روسیه در بازارهای جهانی و باز نگه داشتن تجارت جهانی است.

وی اضافه کرد: این به معنای مقابله با بحران مالی در جهان در حال توسعه و استفاده فوری از تمام منابع ممکن برای افزایش حمایت اجتماعی و حمایت از کشاورزان خرد و خانواده ها جهت افزایش بهره‌وری و اتکا به خود است. این همچنین به معنای تغییر سیستم‌های غذایی به منظور به کارگیری رژیم‌های غذایی اقتصادی، سالم و پایدار و در دسترس بودن آنها برای همه افراد در همه جای جهان است.

حمله پهپادی ترکیه به مقر مشترک ارتش سوریه و شبه‌نظامیان کُرد

منابع معارض سوری، روز دوشنبه از حمله پهپادی ترکیه به مقر مشترک ارتش سوریه و شبه‌نظامیان ارتش سوریه در شهر «تل رفعت» در شمال استان حلب خبر دادند.

به نوشته وبگاه عفرین نیوز ۲۴ (وابسته به شبه‌نظامیان کُرد)، این حمله در مرکز «تل رفعت» و در منطقه «الشهباء» تلفات انسانی نداشته و فقط به خسارت مادی به جا گذاشته است. منابع رسمی دولت سوریه هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

این رویداد در حالی است که در یک هفته اخیر، میزان همکاری نظامی ارتش سوریه و شبه‌نظامیان کُرد افزایش یافته و روز گذشته، خبری مبنی از اعزام ۳۰۰ نیروی ارتش سوریه به همراه شش تانک و یک بالگرد به شهر «منبج» منتشر شد.

تهدید آمریکا به اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران و روسیه/ ادعای منابع اسرائیلی درباره سرنگونی پهپاد حزب الله لبنان/ بیانیه مشترک حزب الله و جنبش أمل درباره دولت لبنان/ هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره خطر قحطی های متعدد در جهان

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز امروز خبر داد که یگان‌های ارتش این کشور مواضع خود را در دو شهر «عین عیسی» در شمال استان رقه و «عین العرب» (کوبانی) در شمال استان حلب که هر دو مشرف به مرز ترکیه هستند، تقویت کرده‌اند.

در گزارش سانا آمده است که این اقدام در راستای تحیکم امنیت و ثبات در تمامی محیط جغرافیایی سوریه صورت گرفته است.

در ۱۶ تیرماه نیز منابع رسمی سوری گزارش داده بودند که دمشق و شبه‌نظامیان کُرد به نام «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) با میانجیگری روسیه در آستانه تشکیل یک اتاق عملیات مشترک در برابر حملات احتمالی ترکیه هستند.

در این راستا، «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه، از ایران و روسیه خواست که مانع از حمله جدید ترکیه به شمال و شمال شرق سوریه شوند.

به گفته مظلوم عبدی، ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا موضع «ضعیفی» اتخاذ کرده و این موضع «برای پایان دادن به تهدیدات ترکیه برای انجام حملات جدید ناکافی است.»

مظلوم عبدی فرمانده شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه همچنین مدعی شد، به دنبال مذاکرات آنها با روسیه این گروه شبه نظامی به نیروهای ارتش سوریه اجازه دادند که تعداد نظامیان بیشتری به مناطقی از قبیل «کوبانی» و «منبج» در شمال سوریه وارد کند.

درخواست فرمانده شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه از ایران و روسیه برای ممانعت از حمله جدید ترکیه در شرایطی مطرح شده که او پیش از این گفته بود، با مقامات ائتلاف آمریکایی، روسیه و دولت سوریه در خصوص تهدیدات ترکیه برای آغاز عملیات جدید در شمال و شمال شرق سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

وبگاه عنب بلدی نیز امروز در گزارشی نوشت که ارتش ترکیه نیز به اعزام نیروهای کمکی نظامی خود به شمال حلب در چارچوب آمادگی ارتش ترکیه و گروهک «ارتش آزاد» برای آغاز عملیات نظامی علیه نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) ادامه می‌دهد.

تنش در شمال سوریه و احتمال آغاز عملیات نظامی ترکیه در حالی است که فردا (سه شنبه) تهران میزبان اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه است و سران ایران، روسیه و ترکیه قرار است در نشست سه جانبه به بررسی حل و فصل بحران سوریه بپردازند.

در این راستا «دیمتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه نیز امروز گفت که روند حل و فصل بحران سوریه، اساس سفر پوتین به تهران در چارچوب مذاکرات سه‌جانبه (ایران، ترکیه، روسیه) را تشکیل می‌دهد.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها