خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » تهدید آمریکا به مجازات ایران در صورت ارسال سلاح به روسیه/ هشدار شدیداللحن ارتش چین به آمریکا/ میانجیگری روسیه میان ارتش سوریه و نیروهای قسد/ واکنش کاخ سفید به سفر پوتین به تهران

دانلود کتاب های امتحان شده

تهدید آمریکا به مجازات ایران در صورت ارسال سلاح به روسیه/ هشدار شدیداللحن ارتش چین به آمریکا/ میانجیگری روسیه میان ارتش سوریه و نیروهای قسد/ واکنش کاخ سفید به سفر پوتین به تهران

تهدید آمریکا به مجازات ایران در صورت ارسال سلاح به روسیه/ هشدار شدیدالحن ارتش چین به آمریکا/ میانجیگری روسیه میان ارتش سوریه و نیروهای قسد/ واکنش کاخ سفید به سفر پوتین به تهران

بین الملل تابناک: تهدید آمریکا به مجازات ایران در صورت ارسال سلاح به روسیه، هشدار شدیداللحن ارتش چین به آمریکا، میانجیگری روسیه میان ارتش سوریه و نیرو‌های قسد، واکنش کاخ سفید به سفر پوتین به تهران و نشست بی‌نتیجه پارلمان عراق برای تعیین زمان انتخاب رئیس جمهور، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تهدید آمریکا به مجازات ایران در صورت ارسال سلاح به روسیه

رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که واشنگتن آماده بازگشت به توافق هسته‌ای است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «ما آماده بازگشت به توافق هسته‌ای هستیم و این توافق مسیر را برای کاهش بیشتر تنش‌ها هموار می‌کند».

این مقام آمریکایی به ادعاهای اخیر درباره اقدام ایران برای ارسال پهپاد به روسیه واکنش نشان داد و گفت: «در صورتی که ایران به روسیه سلاح بدهد،‌ ابزارهایی برای مجازات این کشور در اختیار داریم».

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید دوشنبه (۱۱ ژوئیه) در اظهاراتی مدعی شد که ایران بزودی چند صد پهپاد با قابلیت حمل سلاح به روسیه تحویل می‌دهد. وی در کنفرانسی خبری در واشنگتن ادعا کرد: اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران خود را آماده می‌کند، تا در فرصتی بسیار کوتاه چند صد پهپاد و از جمله پهپادهایی که قابلیت حمل سلاح داشته باشند را تحویل روسیه دهد.

تهدید آمریکا به مجازات ایران در صورت ارسال سلاح به روسیه/ هشدار شدیدالحن ارتش چین به آمریکا/ میانجیگری روسیه میان ارتش سوریه و نیروهای قسد/ واکنش کاخ سفید به سفر پوتین به تهران

یک مقام ارتش آمریکا در ادامه ادعاها درباره قصد ایران برای ارسال پهپاد به روسیه در جمع خبرنگاران آمریکایی گفته که هنوز نشانه‌هایی از وجود سلاح‌های ایران در میان نیروهای ارتش روسیه در جنگ اوکراین دیده نمی‌شود.

این مقام ارتش آمریکا که اشاره‌ای به نام او نشده گفت: «هنوز نشانه‌ای از ظاهر شدن سلاح‌های ایران در میان نیروهای روسیه‌ای در حال نبرد در اوکراین دیده نمی‌شود.»

این ادعا واکنش وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران را در پی داشت و «ناصر کنعانی» سخنگوی این وزارتخانه تصریح کرد: سابقه همکاری‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین برمی‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.

هشدار شدیداللحن ارتش چین به آمریکا

وزارتخانه‌های دفاع و خارجه چین در بیانیه‌ای شدیداللحن تایید فروش جدید سلاح دولت بایدن به تایوان را محکوم کردند.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، این توافق به ارزش ۱۰۸ میلیون دلار و شامل قطعات خودروهای زرهی و کمک‌های تکنیکی است که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با آن موافقت کرده و قرار است به تایوان ارسال شود.

سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد: پکن می‌خواهد که آمریکا سریعا از این طرح فروش سلاح به تایوان دست بکشد و عقب نشینی کند. در ضمن، طرف آمریکایی باید شخصا مسئولیت تضعیف روابط بین واشنگتن و پکن، ارتش‌های دو کشور و صلح و ثبات در تنگه تایوان را بپذیرد.

وی ادامه داد: ارتش آزادی بخش خلق چین برای دفاع از حق حاکمیت و یکپارچگی قلمروی خود اقدامات لازم را قطعا انجام می‌دهد و هرگونه تلاش مداخله جویانه و جدایی طلبی را خنثی خواهد کرد.

تهدید آمریکا به مجازات ایران در صورت ارسال سلاح به روسیه/ هشدار شدیدالحن ارتش چین به آمریکا/ میانجیگری روسیه میان ارتش سوریه و نیروهای قسد/ واکنش کاخ سفید به سفر پوتین به تهران

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز اظهارنظری مشابه داشت و افزود: تامین تسلیحاتی آمریکا برای تایوان، حق حاکمیت و منافع امنیتی چین را قویا تضعیف کرده و بر امنیت و ثبات تنگه تایوان و روابط بین واشنگتن و پکن اثر مخرب برجای می‌گذارد.

وی ادامه داد: چین به انجام اقدامات قاطع و قوی در دفاع از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود ادامه خواهد داد.

پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که وزارت امور خارجه ایالات متحده به این انتقال چراغ سبز نشان داده است. البته هنوز این طرح به تاییدیه کنگره نرسیده است.

آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا اعلام کرد، ارسال این قطعات برای تانک و خودروهای زرهی و همچنین سرویس‌های حمایت لجستیکی و تکنیکی از سوی مقاطعه کاران آمریکایی با هدف تقویت و گسترش عملیات مشترک ارتش تایوان با نیروهای آمریکایی و دیگر متحدان می‌شود.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با رد نگرانی‌های چین روز دوشنبه مدعی شد که ایالات متحده تعهدی قطعی در قبال تامین سلاح برای تایوان به منظور دفاع از خود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون روابط تایوان، ما خدمات دفاعی لازم را در اختیار تایوان قرار می‌دهیم تا این جزیره را قادر به حفظ قابلیت دفاع شخصی کند. این کاری است که دولت‌های متوالی در واشنگتن انجام داده‌اند. این روند کاملا با سیاست چین واحد از سوی ما سازگار است.

میانجیگری روسیه میان ارتش سوریه و نیروهای قسد

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع آگاه از بازدید یک هیئت نظامی روسیه به ریاست فرمانده نیروهای ارتش این کشور در سوریه از فرودگاه «قامشلی» در استان حسکه در شرق سوریه خبر داد.

این منابع افزودند که هیئت روس با مقامات و سران شبه نظامیان موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) دیدار خواهد کرد تا روند میانجیگری مسکو را با هدف دستیابی به توافقات بین قسد و ارتش سوریه تکمیل کند.

این خبر در حالی است که پیشتر برخی منابع به المیادین گفته بودند که یک هیئت نظامی و امنیتی روسیه با مقامات قسد در استان حسکه دیدار کرده تا درباره تهدیدات ترکیه علیه شهرها و شهرک‌های نوار مرزی گفتگو کند.

تحولات اخیر پس از آن صورت می‌گیرد که قسد از همکاری با ارتش سوریه برای مقابله با تهدیدات آنکارا خبر داد و بر جدیت این امر تاکید کرد.

چند روز پیش نیز فرمانده نیروهای کُرد تحت حمایت آمریکا در سوریه از روسیه و ایران خواست تا از حمله جدید ترکیه به شمال این کشور جلوگیری کنند.

واکنش کاخ سفید به سفر پوتین به تهران

سخنگوی کاخ سفید سه شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران مدعی شد که کاخ سفید شواهد و اطلاعاتی دارد که مسکو قصد تصرف مناطق بیشتری از اوکراین را دارد.

براساس گزارش شبکه الجزیره، وی همچنین ادعا کرد: روسیه همچنین قصد دارد اراضی واقع در استانهای دونستک و لوهانسک را ضمیمه خاک خود کند و واحد پولی روسیه را در مناطق اشغال شده تحمیل کند.

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه ایالات متحده تحریمهای بیشتری را علیه مسکو در دستور کار دارد افزود: واشنگتن حاکمیت روسیه بر مناطق مختلف در اوکراین را به رسمیت نخواهد شناخت.

تهدید آمریکا به مجازات ایران در صورت ارسال سلاح به روسیه/ هشدار شدیدالحن ارتش چین به آمریکا/ میانجیگری روسیه میان ارتش سوریه و نیروهای قسد/ واکنش کاخ سفید به سفر پوتین به تهران

درحالیکه بسیاری از تحلیلگران سفر رئیس جمهور روسیه به ایران را نشانه روابط راهبردی میان تهران و مسکو و برای تقویت جبهه ضدآمریکایی خوانده‌اند، کارن ژان پیر با فرافکنی تلاش کرد این سفر را به جنگ اوکراین مرتبط کند.

وی با اشاره به این موضوع مدعی شد، سفر ولادیمیر پوتین به تهران نشان دهنده انزوای سیاسی مسکو و ناتوانی روسیه در پاسخگویی به نیازهای جنگ در اوکراین است.

وی همچنین گفت، سفر پوتین به ایران نشان می‌دهد که او قصد ندارد جنگ در اوکراین را متوقف کند.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه ادعاهای خود گفت، پوتین اکنون منزوی شده و به ایران نیاز دارد. ما به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه هستیم و در مرحله آینده افراد و نهادهای بیشتری را شامل می‌شود.

نشست بی‌نتیجه پارلمان عراق برای تعیین زمان انتخاب رئیس جمهور

نشست هیئت رئیسه و رؤسای فراکسیون‌های سیاسی پارلمان عراق برای تعیین موعد انتخاب رئیس جمهوری این کشور بدون نتیجه ملموسی و تعیین موعد مشخص به پایان رسید.

روزنامه العربی الجدید به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که نشست عصر دوشنبه هیئت رئیسه و رؤسای فراکسیون‌های سیاسی پارلمان عراق بدون دستیابی به توافق برسر موعد انتخاب رئیس جمهور پایان یافت.

محمد الصهیود، نماینده پارلمان عراق از چارچوب هماهنگی شیعیان این کشور در این باره گفت: در نشست رئیس پارلمان و رؤسای فراکسیون‌ها سازوکار تقسیم نمایندگان جایگزین نمایندگان جریان صدر میان کمیسیون های پارلمان و همچنین قوانین منظر تصویب در فصل قانون گذاری جدید پارلمان مورد بررسی قرار گرفتند.

تهدید آمریکا به مجازات ایران در صورت ارسال سلاح به روسیه/ هشدار شدیدالحن ارتش چین به آمریکا/ میانجیگری روسیه میان ارتش سوریه و نیروهای قسد/ واکنش کاخ سفید به سفر پوتین به تهران

وی گزارش داد: ریاست پارلمان از چارچوب هماهنگی خواست که هرچه سریعتر نامزدش برای پست معاون اول رئیس پارلمان را معرفی کند. در این باره به زودی تصمیم گیری می‌شود و احتمال می‌رود که این اتفاق ابتدای هفته آتی رخ دهد.

الصهیود ادامه داد: این نشست بدون دستیابی به توافقی درباره پرونده ریاست جمهوری و تعیین موعد مشخصی برای انتخاب رئیس جمهور پایان یافت. اگرچه امیدوار بودیم این جلسه هفته جاری برگزار شود، اما ادامه اختلافات کردها آن را به هفته آینده یا حتی هفته‌های بعد موکول می‌کند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها