خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » توصیه وزیر دفاع آمریکا به ایران درباره ارسال پهپاد به روسیه/هشدار درباره اعزام جنگنده های غربی به جنگ اوکراین/ لاوروف: گفتگوی صلح با اوکراین بی معنی است

دانلود کتاب های امتحان شده

توصیه وزیر دفاع آمریکا به ایران درباره ارسال پهپاد به روسیه/هشدار درباره اعزام جنگنده های غربی به جنگ اوکراین/ لاوروف: گفتگوی صلح با اوکراین بی معنی است

توصیه وزیر دفاع آمریکا به ایران درباره ارسال پهپاد به روسیه

بین الملل تابناک: صد و چهل و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

زلنسکی:پوتین باید هزینه بیشتری بدهد
۱۴۰۱/۰۴/۳۰ – ۱۲:۳۸

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته (چهارشنبه) هفتمین دور از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را که در حال حاضر در حال نهایی شدن است، ناکافی خواند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، زلنسکی در این خصوص گفت: «این (تحریم‌ها) کافی نیست و من به صراحت این مسئله را به شرکای خود می‌گویم.روسیه باید هزینه بیشتری برای جنگ بپردازد تا مجبور شود به دنبال صلح باشد».

زلنسکی بارها در تریبون‌های مختلف از متحدان غربی خود خواسته‌ است تا سلاح‌های سنگین در اختیار اوکراین قرار دهند تا بتوانند با روسیه نبرد کنند.

درخواست همسر رئیس جمهوری اوکراین از مجلس آمریکا
۱۴۰۱/۰۴/۳۰ – ۱۲:۳۷

اولیا زلنسکا، همسر رئیس جمهوری اوکراین روز چهارشنبه با اعضای کنگره آمریکا دیدار و از آنان تقاضای کمک بیشتر نظامی به کشورش برای ادامه جنگ با روسیه کرد.

به گزارش تارنمای هفته نامه ویک، زلنسکا خطاب به نمایندگان مجلس آمریکا، از حمایت آمریکا قدردانی کرد و درخواست کمک‌های نظامی بیشتر کرد.

او همچنین تصاویری از کودکانی را نشان داد که در حملات موشکی روسیه کشته شده بودند و تهاجم جاری را با عنوان “بازی های گرسنگی دهنده روسیه، شکار مردم صلح جو در شهرهای صلح آمیز اوکراین” توصیف کرد.

همسر زلنسکی که به آمریکا سفر کرده است روز چهارشنبه برای دومین بار از زمان آغاز جنگ با روسیه با جو بایدن رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد .

زلنسکا، با نام اصلی اولنا کیاشکو متولد سال ۱۹۷۸ است که در سال ۲۰۰۳ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور کنونی اوکراین ازدواج کرد. زمانی که ولودیمیر به عنوان بازیگر فعالیت می کرد، اولنا طرح های کمدی برای وی می نوشت تا اجرا کند. این زوج دو فرزند دارند.

مرداد سال گذشته، او اولین اجلاس همسران سران را در کی یف ترتیب داد که نمایندگانی از برزیل، کاستاریکا، لتونی، لیتوانی، صربستان، آلمان، کرواسی و لبنان در آن شرکت داشتند. هیلاری کلینتون، همسر رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز در این اجلاس حضور داشت.

پنتاگون: جنگ فرسایشی شدیدی در اوکراین وجود دارد
۱۴۰۱/۰۴/۳۰ – ۱۲:۳۶

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ادعا کرد که روسیه پیشرفت بسیار کمی در اوکراین بدست آورده است و جنگ فرسایشی شدیدی وجود دارد.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در ارتباط با پیشروی روسیه در اوکراین ادعا کرد: روس‌ها، نسبت به کل سرزمین اوکراین، پیشرفت بسیار کمی بدست آورده اند. یک جنگ فرسایشی شدید وجود دارد.

وی درباره تلفات روسیه و اوکراین گفت: تلفات زیادی به هر دو طرف وارد شده است.

این ژنرال آمریکایی افزود: امروز پنج ماه از آغاز تهاجم غیرقانونی روس ها به اوکراین می گذرد. آنها در دستیابی به اهداف راهبردی و عملیاتی خود شکست خورده اند. این به خاطر شجاعت و عزم مردم اوکراین است.

وی ادامه داد: اوکراینی ها در واحد توپخانه سربازان عالی دارند. آنها در استفاده سامانه راکتی هیمارس و توپخانه موثر هستند. مساله کنونی ارائه مهمات و میزان مصرف آنها است که آمریکا به دقت آن را زیر نظر دارد.

ژنرال میلی ادامه داد: آمریکا ۲۰۰ سرباز اوکراینی را برای استفاده از سامانه راکتی هیمارس آموزش داده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: تسلیحاتی که آمریکا به اوکراین می فرستد، به طور متوسط بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت در اختیار نیروهای اوکراینی قرار می گیرد.

وی افزود که یک هفته پس از ارسال تجهیزات به اوکراین، آنها در خط مقدم در اختیار نیروهای اوکراینی قرار می گیرد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز ادعا کرد روسیه به شکلی ناامیدانه در تلاش است تا برای تصرف مناطق بیشتر اوکراین در دونباس، توپخانه بیشتری جمع آوری کند.

وزیر دفاع آمریکا پس از اعلام اینکه پنتاگون چهار سامانه راکتی هیمارس دیگر به همراه راکت های جی ام ال ار اس و مهمات به اوکراین ارسال خواهد کرد، گفت: اوکراین از سامانه های راکتی دوربرد موسوم به هیمارس به شکلی موثر استفاده می کند.

آستین در بخش دیگری از سخنانش گفت درحالی که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه ادعا کرده که این کشور به دنبال عملیات محدود در اوکراین است، “ما می دانیم که او اهداف بزرگتری دارد و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز این امر را تایید کرد.

هشدار درباره اعزام جنگنده های غربی به جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۳۰ – ۱۲:۳۴

به رغم هشدارهای مقام‌های مسکو به واشنگتن و متحدانش درباره تبعات کمک‌های تسلیحاتی به کی‌یف، یک مقام ارشد نظامی آمریکا درباره ارسال جت‌های جنگنده به اوکراین حرف زد.

«چارلز براون» رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) در جریان نشست اندیشکده «مجمع امنیتی اسپن» احتمال ارسال جت‌های جنگنده‌ کشورهای غربی به اوکراین را رد نکرد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، در حالی که اتحادیه اروپا ۵۱۰ میلیون دلار به ارتش اوکراین می‌پردازد، نیروی هوایی ایالات متحده تحویل جت‌های جنگنده به اوکراین را بررسی می‌کند.

این رسانه روس ادامه داد: «روسیه بارها به قدرت‌های غربی نسبت به ارائه کمک نظامی به اوکراین هشدار داده و گفته است که این امر می‌تواند درگیری مسلحانه را تشدید و طولانی کند.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، نرال چارلز براون «چارلز براون» رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا این احتمال را که کشورهای غربی به اوکراین در آینده نزدیک، «جت‌های جنگنده‌ غیر روسی» بدهند، رد نکرد.

براون روز چهارشنبه در نشست «مجمع امنیتی آسپن» در کلرادو با این سوال مواجه شد که آیا این امکان وجود دارد ایالات متحده به اوکراین جت‌های جنگنده آمریکایی بفروشد یا به آن تحویل دهد؟

رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا جواب داد: «جت‌های جنگنده ایالات متحده وجود دارد، (جنگنده) گریپن سوئد، (جنگنده اروپایی) یوروفایتر وجود دارد، (جنگنده فرانسوی) رافال وجود دارد. بنابراین، تعدادی مختلف وجود دارد که می‌توانند به اوکراین بروند… این (جنگنده‌ها) چیزی غیر روسی خواهد بود، من احتمالا می‌توانم این را به شما بگویم اما نمی‌توانم دقیقاً به شما بگویم که چه چیزی خواهد بود (احتمال دادن چه جنگنده‌ای به اوکراین وجود دارد)».

اسپوتنیک در ادامه گزارش خود به اقدام روز چهارشنبه (دیروز) اتحادیه اروپا برای ارسال ۵۰۰ میلیون یورو (۵۱۰ میلیون دلار) کمک نظامی به اوکراین اشاره کرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیام توییتری اعلام کرده بود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با پنجمین بسته کمک نظامی به اوکراین موافقت کردند و اتحادیه اروپا همچنان تمرکزش روی کمک به اوکراین قرار دارد.

اظهارنظر مقام ارشد نظامی آمریکا درباره احتمال دادن جت‌های جنگنده غربی به اوکراین در شرایطی مطرح شده که مقام‌های روسیه بارها اعلام کرده‌اند کمک‌های تسلیحاتی غربی‌ها به اوکراین باعث طولانی شدن درگیری و خارج کردن روند مذاکرات از ریل خواهد شد.

کنگره آمریکا در ماه می بسته کمک‌های ۴۰ میلیارد دلاری این کشور به اوکراین را تصویب کرد؛ بسته‌ای که بیش از ۲۰ میلیارد دلار کمک نظامی و تقریبا ۹ میلیارد دلار کمک اقتصادی را شامل می‌شود.

اظهارات سران نظامی آمریکا درباره تداوم کمک کشورهای غربی به اوکراین در حالی مطرح شده که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به غرب درباره تبعات این اقدامات هشداری جدی داد.

لاوروف: گفتگوی صلح با اوکراین بی معنی است
۱۴۰۱/۰۴/۳۰ – ۱۲:۳۳

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به سابقه مذاکرات صلح مسکو با کی یف گفت: در شرایط کنونی مذاکره هیچ معنایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لاوروف وزیر امور خارجه روسیه چهارشنبه شب گفت: دور اول مذاکرات با اوکراین ثابت کرد که کی یف هیچ تمایلی برای گفتگو به طور جدی ندارد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه افزود: آنها به سادگی و هرگز نمی توانند چیزی را بیان کنند که مستحق توجه افراد جدی باشد، ما قبلا آن را متوجه شده ایم.

لاوروف همچنین خاطر نشان کرد که مذاکرات بین روسیه و اوکراین تا حد زیادی در اواسط آوریل متوقف شد.

دیپلمات ارشد روسیه در تشریح عملیات روسیه هم گفت که اهداف نظامی مسکو در اوکراین دیگر فقط بر شرق این کشور متمرکز نیست. او افزود که عرضه تسلیحات غربی محاسبات کرملین را تغییر داده است.

به دنبال متوقف شدن مذاکرات میان روسیه و اوکراین، دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت، تشویق اوکراین برای آغاز مذاکرات صلح معنادار با روسیه بهترین کمک غرب به کی‌یف است.

پولیانسکی در ادامه افزود: من فکر می‌کنم بهترین حمایتی که کشورهای غربی از جمله آمریکا می‌توانند از اوکراین انجام دهند، تشویق رهبران کی‌یف به آغاز مذاکرات صلح‌آمیز معنی‌دار و جدی با روسیه در مورد شرایط آتش بس است.

توصیه وزیر دفاع آمریکا به ایران درباره ارسال پهپاد به روسیه

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به ادعای یک خبرنگار در خصوص قصد ایران برای ارسال پهپاد به روسیه گفت: «به ایران توصیه می‌کنیم این کار را انجام ندهد.»

وی اضافه کرد: «ما فکر می‌کنیم که این اقدام بسیار بسیار بدی است.»

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا هم گفت اینکه ایران اقدام به ارسال سلاح یا سایر سیستم‌های تسلیحاتی به روسیه بکند، کار خوبی نیست.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید دوشنبه (۱۱ ژوئیه) در اظهاراتی مدعی شد که ایران بزودی چند صد پهپاد با قابلیت حمل سلاح به روسیه تحویل می‌دهد. وی در کنفرانسی خبری در واشنگتن ادعا کرد: اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران خود را آماده می‌کند، تا در فرصتی بسیار کوتاه چند صد پهپاد و از جمله پهپادهایی که قابلیت حمل سلاح داشته باشند را تحویل روسیه دهد.

با وجود این چند روز بعدتر یک مقام ارتش آمریکا گفت که هنوز نشانه‌هایی از وجود سلاح‌های ایران در میان نیروهای ارتش روسیه در جنگ اوکراین دیده نمی‌شود.

این مقام ارتش آمریکا که اشاره‌ای به نام او نشده گفت: «هنوز نشانه‌ای از ظاهر شدن سلاح‌های ایران در میان نیروهای روسیه‌ای در حال نبرد در اوکراین دیده نمی‌شود.»

این ادعا واکنش وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران را در پی داشت و «ناصر کنعانی» سخنگوی این وزارتخانه تصریح کرد: سابقه همکاری‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین برمی‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.

از سرگیری صادرات گاز روسیه به آلمان

فعالیت خط لوله نورد استریم ۱ درحالیکه اروپایی‌ها نسبت به قطع ارسال گاز از روسیه نگران بودند، پس از انجام یک دوره تعمیراتی با وصل شدن جریان گاز آلمان از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌های اپراتور خط لوله نورد استریم ۱ نشان می‌دهد که میزان انتقال گاز روسیه به آلمان بین ساعت ۰۶:۰۰ تا ۰۷:۰۰ به وقت اروپای مرکزی (۰۸:۳۰ الی ۰۹:۳۰) امروز پنجشنبه حدود ۳۰ میلیون کیلووات ساعت بوده است.

این درحالی است که میزان گاز ارسالی از خط لوله نورد استریم ۱ به آلمان دو ساعت پیش از آن، صفر بوده است.

روسیه فعالیت خط لوله نورد استریم ۱ را برای انجام تعمیرات سالیانه به مدت چند روز قطع کرد که همین مساله اروپایی‌ها را در مورد از سر گیری فعالیت نورد استریم طبق روال گذشته نگران ساخت.

شرکت گازپروم روسیه روز ۲۰ تیر ماه جریان گاز خط لوله نورد استریم ۱ را به دلیل تعمیر و نگهداری سالیانه قطع کرده بود. پیشتر نیز در اواسط ماه ژوئن جریان گاز این خط لوله ۴۰ درصد کاهش یافته بود.

کشورهای اتحادیه اروپا به علت نگرانی از قطع گاز روسیه، برنامه‌هایی را برای ذخیره منابع گازی برای زمستان پیش رو که بسیار سخت گزارش شده، در دستور کار دارند اما برخی کارشناسان این طرح را برای کشورهای اروپایی وابسته به گاز روسیه نگران کننده می‌دانند.

موافقت اتحادیه اروپا با هفتمین بسته تحریمی علیه روسیه

خبرگزاری تاس گزارش داد که کمیته نمایندگان دائم اتحادیه اروپا (کورپر) با هفتمین بسته تحریمی علیه روسیه موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، یک منبع در نهادهای اتحادیه اروپا چهارشنبه شب به خبرنگاران گفت: کورپر با هفتمین بسته تحریمی شامل تحریم طلا، گسترش لیست سیاه و به روز رسانی تحریم های مالی و تجاری موافقت کرد.

بر اساس گزارش منابع اروپایی، بسته هفتم تحریم‌ها شامل ممنوعیت خرید طلا از روسیه در قالب محصولات نیمه‌تمام و خرد است و دسته بندی های خاصی به لیست کالاها و فناوری های دو منظوره اضافه خواهند شد.

همچنین لیست سیاه اتحادیه اروپا شامل 48 شهروند و سازمان روسی دیگر می شود و تحریم ها همچنین شامل توضیحاتی در مورد محدودیت های عملیات مالی روسیه و شرکت های روسی خواهد بود.

براساس این گزارش، با این تصمیم تمامی تحریم هایی که در حال حاضر علیه روسیه اعمال می شود به مدت شش ماه تمدید خواهد شد.

 

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها