خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » ثبت رکورد جدید در بازار طلا ۱۸ عیار

ثبت رکورد جدید در بازار طلا ۱۸ عیار

فرارو– قیمت طلا ۹ خرداد ۱۴۰۱ به بالاترین سطح سالانه خود رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با رشد ۱۰ هزار تومانی یک میلیون و ۴۱۶ هزار تومان بود و این رقم بازدهی ۲۸ درصدی فلز گرانبها در یک سال گذشته را نشان می‌دهد. درست یک سال قبل یعنی ۹ خرداد ۱۴۰۰ طلا فروش‌ها هر گرم طلا ۱۸ عیار را یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌فروختند. قیمت طلا ۹ خرداد ۱۴۰۱ درحالی به یک میلیون و ۴۱۶ هزار تومان رسید که آخرین بار در مهرماه سال ۹۹ طلا ۱۸ عیار بیشتر از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شد.

بازدهی ماهانه طلا؛ تقریبا ۱۰ درصد

به گزارش فرارو، قیمت طلا ۹ خرداد ۱۴۰۱ حدود ۱۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد. قیمت طلا درحالی ظهر امروز به یک میلیون و ۴۱۶ هزار تومان رسید که دیروز هر گرم از این فلز گرانبها یک میلیون و ۴۰۶ هزار تومان ارزش داشت. به‌این ترتیب قیمت طلا ۹ خرداد ۱۴۰۱ به‌بالاترین سطح خود در سال رسید. پیش از این روز ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ رقم یک میلیون و ۳۹۵ هزار تومان را به‌عنوان بالاترین قیمت طلا در امسال محسوب می‌کردیم و حالا قله جدیدی در کارنامه امسال طلا به‌ثبت رسیده است. به این ترتیب بازدهی طلا ۱۸ عیار در ماه گذشته تقریبا معادل ۱۰ درصد است. یک ماه قبل یعنی روز نهم اردیبهشت هر گرم طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۹۴ هزار تومان ارزش داشت و حالا با افزایش ۱۲۲ هزار تومانی آن شاهد بازدهی مثبت ۹.۵ درصدی این فلز گرانبها هستیم.

بازدهی طلا ۱۸ عیار در یک ماه گذشته

قیمت ۹ اردیبهشت

قیمت ۹ خرداد

تغییر

بازدهی

یک میلیون و ۲۹۴ هزار تومان

یک میلیون و ۴۱۶ هزار تومان

۱۲۲ هزار تومان افزایش

مثبت ۹.۵ درصد

بازدهی سه‌ماهه طلا؛ ۱۸ درصد

قیمت طلا در سه ماه گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است. قیمت طلا ۹ خرداد امسال یک میلیون و ۴۱۶ هزار تومان بود و این عدد روز ۹ اسفند پارسال یک میلیون و ۲۰۲ هزار تومان بود. رشد ۲۱۴ هزار تومانی قیمت طلا معادل ۱۸ درصد برآورد می‌شود. در این مدت یعنی سه ماه گذشته قیمت طلا در کمترین سطح خود یک میلیون و ۱۹۶ هزار تومان بوده و قیمت طلا در روز ۹ خرداد را باید بالاترین قیمت این فلز در سه ماه گذشته بدانیم.

بازدهی طلا ۱۸ عیار در سه ماه گذشته

قیمت ۹ اسفند پارسال

قیمت ۹ اردیبهشت امسال

تغییر

بازدهی

یک میلیون و ۲۰۲ هزار تومان

یک میلیون و ۴۱۶ هزار تومان

۲۱۴ هزار تومان

مثبت ۱۸ درصد

بازدهی شش‌ماهه طلا؛ ۱۳ درصد

قیمت طلا ۹ خرداد ۱۴۰۱ به یک میلیون و ۴۱۶ هزار تومان رسید تا بازدهی شش‌ماهه این فلز گرانبها معادل ۱۳ درصد باشد. شش ماه قبل یعنی روز ۹ آذر ۱۴۰۰ هر گرم طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۵۱ هزار تومان ارزش داشت. در این مدت کمترین قیمت طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۵۵ هزار تومان بوده و این رقم روز ۱۹ بهمن پارسال به‌ثبت رسیده است. قیمت طلا در روز ۹ خرداد امسال، بیشترین سطح این فلز در شش ماه گذشته به‌شمار می‌رود.

بازدهی طلا ۱۸ عیار در شش ماه گذشته

قیمت ۹ آذر ۱۴۰۰

قیمت ۹ خرداد ۱۴۰۱

تغییر

بازدهی

یک میلیون و ۲۵۱ هزار تومان

یک میلیون و ۴۱۶ هزار تومان

۱۶۵ هزار تومان افزایش

مثبت ۱۳ درصد

بازدهی سالانه طلا؛ ۲۸ درصد

قیمت طلا ۹ خرداد ۱۴۰۱ به‌بالاترین سطح خود در یک سال اخیر رسید. ۹ خرداد پارسال طلافروش‌ها بابت فروش هر گرم طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند، اما این رقم ۹ خرداد امسال به یک میلیون و ۴۱۶ هزار تومان افزایش پیدا کرد. رشد قیمت ۳۱۶ هزار تومانی قیمت طلا در این مدت نشان می‌دهد بازدهی طلا ۱۸ عیار ظرف یک سال معادل ۲۸ درصد برآورد می‌شود. روز ۲۹ خرداد پارسال قیمت طلا به‌کمترین سطح خود ظرف یک سال گذشته رسید و آن روز قیمت طلا یک میلیون و ۱۴ هزار تومان بود.

بازدهی طلا ۱۸ عیار در یک سال گذشته

قیمت ۹ خرداد ۱۴۰۰

قیمت ۹ خرداد ۱۴۰۱

تغییر

بازدهی

یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

یک میلیون و ۴۱۶ هزار تومان

۳۱۶ هزار تومان افزایش

مثبت ۲۸ درصد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد