خانه » همه » مذهبی » جرقه ظهور از یمن

جرقه ظهور از یمن


جرقه ظهور از یمن

۱۳۹۸/۱۱/۱۹


۷۹۷ بازدید

سلام. خسته نباشید.

چرا ایت الله بهجت فرمودند برای اطلاع از زمان ظهور امام زمان(عج) مراقب اوضاع یمن باشیم? در حالی که انصارالله که الان اتفاقات یمن رو رقم میزنه شیعیان زیدی هستند. مسلما شیعیان اثنی عشری باید زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشند نه واقفیه. بعیده سید یمانی که قبل از ظهور امام زمان(عج) قیام میکنه و در روایات ازش به عنوان یک انسان خوب و بر حق و حتی برتر از خراسانی نام برده شده واقفیه باشه.

به طور خاص ما نمی توانیم اظهار نظری درباره صحبت های آن عالم بزرگوار داشته باشیم و شما باید از دفتر خود ایشان سوال بفرمایید. چنان که دفتر ایشان درباره انتساب «پخش اذان شیعه از یمن و ظهور امام عصر علیه‌السلام» این پرسش و پاسخ را نشر داده اند:
پرسش: با عرض سلام؛ اخیرا مطلبی در فضای مجازی منتشر شده به این مضمون که حضرت آیت‌الله بهجت گفته‌اند: «هر گاه از یمن اذان شیعیان پخش شود، مشتاقان امام عصر (عج) خود را آماده کنند»، آیا انتساب این مطلب به حضرت آیت‌الله بهجت صحیح است؟
پاسخ: بسمه تعالی.
با توجه به پی‌گیری‌های انجام شده از بیت و شاگردان حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس‌سره، کسی در این‌باره از معظم‌له مطلبی نشنیده است؛ ازاین‌رو انتساب این مطلب به ایشان تأیید نمی‌گردد.
والسلام علیکم‌ و رحمة الله‌
مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس‌سره
بطور کلی روایات متعددى از اهل بیت علیهم‌السلام ‌ درباره انقلاب اسلامى و زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدى (ع) در یمن وارد شده است که برخى از آنها صحیح‌السند هستند‌ که حتمى بودن وقوع این انقلاب را تصریح مى‌کند و آن را درفش هدایت و زمینه‌ساز قیام حضرت مهدى و یارى‌کننده آن حضرت توصیف مى‌کند و وقت آن را همزمان با خروج سفیانى در ماه رجب یعنى چند ماه قبل از ظهور حضرت مهدى (ع) معرفى مى‌کند. اما نام رهبر آن، در روایات معروف به “یمنى” است و روایتى نام وى را (حسن) و یا (حسین) و از نسل زیدبن على علیهم السلام یاد مى‌کند ولى این روایت از نظر متن و سند قابل بحث است. در هر صورت ما نمی دانیم که ظهور امام زمان چه وقت خواهد بود و به همین جهت نمی توانیم نشانه های ظهور – بخصوص یمانی – را بر افراد خاص در زمان حاضر تطبیق بدهیم. اگر هم ان شا الله ظهور در زمان ما صورت بگیرد ، مبارزان یمنی ، کسانی هستند که به انقلاب اسلامی متمایل شده و بشدت گرایش های شیعه دوازده امامی پیدا کرده اند. در هر صورت جریان نهای انرحافی چون واقفیه و سایر فرقه های ساختگی ، به هیچ عنوان نمی توانند مصداق پرچم هدایت باشند. البته منعی هم از حضور اینها در صف جبهه حق و جبهه مقاومت نیست چون در هر حال باید ، ولایت امام زمان و در نتیجه ولایت 12 امام بر حق را بپذیرند.
احادیث شریف ما جنبش یمانی را به عنوان پرچم هدایت معرفی می کنند که همزمان با شورش سفیانی در شام، او هم در یمن قیام کرده و مردم را به حق و حقیقت دعوت می کند و اجابت دعوتش واجب است. پس از حرکت به سمت عراق و شام و ملاقاتش با سید خراسانی، در جنگ با سفیانی او را یاری می رساند. یمانی از فرزندان زیدبن علی بن الحسین (ع) است.از امام باقر (ع) روایت شده که فرمودند:خروج سفیانی و یمانی و سید خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز است که مانند دانه های تسبیح به دنبال هم می آیند و جنگ همه جانبه ای رخ می دهد. وای بر کسی که در مقابل آنها بایستد! در میان این پرچم ها هیچ کدام به اندازه پرچم یمانی بر حق نیست؛ چرا که شما را (به تبعیت از) امامتان دعوت می کند. پس از قیام یمانی خرید و فروش اسلحه برای مردم و به خصوص مسلمانان ممنوع می شود و هرگاه (یمانی) قیام کرد به سوی او حرکت کن و بشتاب که آن را پرچم هدایت خواهی یافت. احدی از مسلمانان اجازه ندارد با او مقابله کند و هر کس چنین کند، جهنمی است؛ چرا که یمانی به حق و صراط مستقیم دعوت می کند. در آن زمان اوضاع کلی جهان، در یک جنگ بزرگ فرهنگی تمدن ها خلاصه می شود که میدان این جنگ شام، فلسطین، عراق، ایران و حجاز است. در این معرکه دو دسته و دو سپاه در برابر یکدیگر به مبارزات سیاسی – نظامی مشغولند و این دو دسته عبارتند از: یاوران حضرت مهدی (ع) و زمینه سازان قیام ایشان در یک سوی میدان و حرکت سفیانی و یاری رسانان غربی او و به تعبیر روایات رومیان و یهودیان در سوی دیگر میدان. هدف این جنگ بزرگ تمدن ها و کانون بحران های سال ظهور حضرت مهدی (ع) قدس است.با این حساب اینطور نیست که جنبش حضرت مهدی (ع) – که از مسجدالحرام و مکه مکرمه شروع می شود – اولین حرکتی باشد که هدفش رسیدن به مسجدالاقصی در فلسطین است، بلکه گل سرسبد و تاج سر تمام حرکت های امت اسلامی است که به سوی قدس در شتابند. در واقع باید ابتدای حرکت امت اسلام برای رهایی قدس را از ایران توسط سید خراسانی و از یمن توسط رهبر مسلمانشان یمانی دانست که البته روایات حرکت یمانی را هدایت جویانه و نماد هدایت توصیف می کنند. ( الغیبة، نعمانی، ص 171، بحارالانوار، ج 52، ص 232.)

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد