خانه » همه » مذهبی » جریانات تکفیری شکاف‌زی هستند

جریانات تکفیری شکاف‌زی هستند


جریانات تکفیری شکاف‌زی هستند

۱۳۹۳/۰۸/۲۴


۸۳ بازدید

در میزگرد فارس برای بررسی جریان‌های تکفیری‌

علیزاده موسوی: جریانات تکفیری شکاف‌زی هستند/ وقت آن است که برای رهایی ملل اسلامی از اندیشه داعش راهکار ارائه دهیم



دبیر کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری با بیان اینکه غرب از طریق گروه‌های تکفیری‌ به دنبال نابودی اسلام توسط برخی مسلمان‌ نماها است، گفت: پاکستان و عربستان امروز بهشت تروریست‌ها هستند و در آینده نزدیک ترکیه هم اینگونه می‌شود.

در میزگرد فارس برای بررسی جریان‌های تکفیری‌

علیزاده موسوی: جریانات تکفیری شکاف‌زی هستند/ وقت آن است که برای رهایی ملل اسلامی از اندیشه داعش راهکار ارائه دهیم



دبیر کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری با بیان اینکه غرب از طریق گروه‌های تکفیری‌ به دنبال نابودی اسلام توسط برخی مسلمان‌ نماها است، گفت: پاکستان و عربستان امروز بهشت تروریست‌ها هستند و در آینده نزدیک ترکیه هم اینگونه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمهدی علیزاده موسوی دبیر کنگره جهانی جریان‌افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در میزگرد جریان‌های تکفیری‌، سلفیت و وهابیت با رویکرد به تحولات اخیر عراق و سوریه که در غرفه خبرگزاری فارس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار می‌شد با بیان اینکه شاید در هیچ برهه‌ای از تاریخ اسلام وضعیت به این شکلی وجود نداشت، گفت: با اینکه در گذشته جنگ‌هایی صورت گرفته است اما در هیچ دوره‌ای از تاریخ اسلامی اینگونه مسئله خشونت خودش را نشان نداده است، اما در دنیایی که امروزه به عصر ارتباطات مشهور است، خشونت فراوان با استفاده از حربه رسانه‌ها بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه عواملی که باعث به وجود آمدن این وضعیت شده، چند مورد است افزود: در آموزه های اسلامی همواره بر اصل آرامش و رحمت توصیه شده است و حتی پیامبر گرامی اسلام نیز به ادیان دیگر احترام ویژه‌ای می‌گذاشتند و از برخورد با آنها مسلمانان را برحذر می‌داشتند.

علیزاده موسوی تصریح کرد: هم‌اکنون باید عوامل به وجود آمدن جریان‌های تکفیری، سلفیت و وهابیت را بررسی کنیم تا متوجه شویم که وضعیت موجود معلول چه عواملی است.

وی اظهار داشت: متخصصین و اندیشمندان باید توجه کنند که جدا از تبیین وضعیت موجود باید به دنبال راه‌حل نیز باشیم و با اینکه رسانه های مختلف در جامعه ما بر روی عمق فجایع تأکید می‌کنند متأسفانه کمتر به راه‌های برون‌رفت توجه می‌شود، ولی باید به سیاست‌های حل این موضوع نیز دقت کرد.

دبیر کنگره جهانی جریان‌افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام خاطرنشان کرد: مهمترین کار امروز این است که ما نسبت به این امر راهکار ارائه کنیم و اولین گام نیز شناخت این جریانات تکفیری، سلفیت و وهابیت است.

وی با طرح این سؤال که آیا بوکوحرامی که در نیجریه است با الشباب سومالی یکی است، گفت: در سال 2013 در کشور عراق شاهد کشتار 9500 نفر از مردم کوچه و بازار بودیم همچنین در وقایع سه سال اخیر سوریه نیز بیش از 200 هزار نفر از مردم این کشور کشته شدند. چه کسی باید پاسخگوی این فجایع باشد؟

علیزاده موسوی با بیان اینکه در موضوعات مهم بین‌الملل نباید تنها به بیان درد اکتفا کرد، افزود: باید گروهک تروریستی داعش و جزئیات و ابعاد آن را بررسی کنیم تا ماهیت اصلی آن را متوجه شویم و بدانیم که خلافت در دیدگاه آنها چگونه است، هر چند که آنان به تازگی کتابی با عنوان «خلافت الموعود» را منتشر کرده‌اند، ولی بهتر است بدانیم که داعش مرزهای جغرافیایی را به مرزهای اعتقادی تغییر داده است و ملاک خود را فقط خلافت و امامت بیان کرده است.

دبیر کنگره جهانی جریان‌افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام اظهار داشت: باید بررسی کنیم که داعش و گروه‌های تکفیری، سلفی و وهابی برای جوانان چه جذابیتی را ایجاد کردند که آنها حاضرند کمربند انفجاری را به خود ببندند و دیگران را منفجر و از بین ببرند.

وی تصریح کرد: جریانات تکفیری شکاف‌زی هستند و هر چه شکاف‌های مذهبی گسترده‌تر و عمیق‌تر شود شاهد فعالیت گسترده‌تر آنها نیز هستیم.

علیزاده موسوی خاطرنشان کرد: غرب امروزه برای مقابله با اسلام، «روش اسلام علیه اسلام» را اجرا کرده است و این امر هم به دلیل شکست در روش‌های قبلی آنان می‌باشد که آنها با استفاده از کتاب، توهین و کاریکاتور روش‌های قبل را امتحان کرده بودند اما جوابی برای نابودی و تضعیف اسلام نگرفتند و هم‌اکنون به دنبال نابودی اسلام توسط مسلمان‌نماها هستند.

دبیر کنگره جهانی جریان‌افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام خاطرنشان کرد: باید در مورد جریانات تکفیری آینده‌نگری صورت گیرد، چرا که آنها در حوزه عمل به گونه‌ای منزجرکننده عمل کردند که دیگر جایگاهی در بین مردم جهان ندارند و با اعلام خلافت از سوی داعش، کشورهای منطقه از آنها دور شده و حتی ائتلافی برای نابودی آنان تشکیل شده است و ما باید به دنبال آن باشیم که دامنه‌های تهدید از سوی جریانات تکفیری، سلفی و وهابی را کم کنیم.

حجت‌الاسلام علیزاده موسوی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص اینکه برخی کشورهای غربی و مرتجع منطقه از گروهک‌های تکفیری و تروریستی حمایت کرده‌اند ولی با شکست این گروهک‌ها، آنها قصد بازگشت به کشورهای مبدأ خود دارند و احتمال دارد که گریبان اربابان خود را بگیرند، گفت: حتماً گروهک‌های تکفیری و تروریستی دامن اربابان خود را خواهند گرفت و ما امروزه شاهد حکومت نظامی نانوشته در استان القصیم عربستان هستیم به نحوی که برای سعودی‌ها وجود جریانات تکفیری و تروریستی خطرناک شده و حتی چند خمپاره نیز به داخل مرزهای این کشور شلیک شده است، ضمن اینکه گروه تندرو و افراطی کبارالعلما که افراطی‌ها را تشویق به حضور در جهاد در سوریه می‌کرد، امروزه رسماً این کار را تحریم کرده و عملیات‌های انتحاری در سوریه و عراق را ممنوع اعلام کرده است.

وی افزود: کشورهای عرب مرتجع منطقه و اروپایی‌ها و غربی‌ها دیر به فکر جبران کرده خود افتاده‌اند چون همگان به خوبی می‌دانند که خاستگاه تروریست‌ها عربستان است و به زودی گروهک‌های تکفیری و تروریستی گریبان سعودی‌ها، قطری‌ها و اماراتی‌ها را خواهند گرفت.

دبیر کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری تصریح کرد: امروزه شاهد رشد افراطی‌گری در منطقه هستیم و متأسفانه امروز ترکیه به پاکستان دیگری تبدیل شده است، هر چند باید قبول کنیم که پاکستان بهشت تروریست‌های جهان است و اگر روند آموزش و پرورش تروریست در پاکستان و منطقه ادامه پیدا کند ترکیه هم محل رشد تروریست‌ها خواهد بود.

علیزاده موسوی خاطرنشان کرد: جهل گروهک‌های تروریستی و تکفیری و سلفی و وهابیت نسبت به اسلام مسئله‌ای است که آنها را غافل از همه امور کرده است و آنها نمی‌دانند در اسلام صریحاً بیان شده است که اگر خون فردی ریخته شود به مانند آن است که در جهنم خالد و لعنت خدا بر او است، ضمن اینکه ریختن خون مذاهب دیگر هم اشتباهی است که از سوی جریان‌های تکفیری و تروریستی صورت می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام افزود: این همایش دوم و سوم آذرماه 1393 برای روشن شدن بسیاری از مسائل و جزئیات جریانات تکفیری در منطقه و عرصه بین‌الملل با حضور بیش از 300 تن از علمای شیعه و سنی صورت خواهد گرفت و اجماعی برای محکومیت حرکات تروریستی و تکفیری در دنیا خواهد بود.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930820001369#sthash.tJqgbsSV.dpuf

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد