خانه » همه » مذهبی » جوانان آینده سازان کشورها هستندتا دیگر مثل گذشتگان عمل نکنند

جوانان آینده سازان کشورها هستندتا دیگر مثل گذشتگان عمل نکنند


جوانان آینده سازان کشورها هستندتا دیگر مثل گذشتگان عمل نکنند

۱۳۹۳/۱۱/۲۱


۶۲ بازدید

تحلیل رجبی دوانی از نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی

دکتر رجبی دوانی در سخنانی که در جمع دانشجویان و طلاب شهرستان بابل در بنیاد علمی فرهنگی حیات ایراد کرد، به تحلیلی متفاوت از نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی پرداخته است.

رجانیوز در ادامه گزیده ای از این سخنرانی را منتشر می کند

نامه ای که از بای بسمه الله تا تای تمت جای تحلیل و بررسی دارد!

تحلیل رجبی دوانی از نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی

دکتر رجبی دوانی در سخنانی که در جمع دانشجویان و طلاب شهرستان بابل در بنیاد علمی فرهنگی حیات ایراد کرد، به تحلیلی متفاوت از نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی پرداخته است.

رجانیوز در ادامه گزیده ای از این سخنرانی را منتشر می کند

نامه ای که از بای بسمه الله تا تای تمت جای تحلیل و بررسی دارد!

خوب میدانید که در پی جنایاتی که گروه های تکفیری به نام اسلام وپیامبر اسلام انجام دادند یک جو بسیار تحریک آمیز علیه اسلام درسطح جهانی پدید آمده است که حتی باعث شده به مسجد مسلمانان تعرض بشود. در این زمان ابتکاری توسط رهبر معظم انقلاب صورت گرفت که از ابعاد گوناگون درخور توجه وتحلیل است هم از لحاظ محتوی شناسی هم مخاطب شناسی و هم نحوه ارسال نامه جای صحبت های بسیاری دارد.

نحوه شروع وخاتمه

نامه ای که درآن به نکات ریزی توجه می شود با بسمه الله شروع میشود ولی بدون سلام می باشد چون مخاطب مخاطب خاصیست بدون والسلام وعلیکم می باشد که همه معنایی خاص دارد .

دعوتی علمی از جنس استدلال های تجربی غرب

ایشان در این نامه جوانان را به دور ازهرگونه تعصب والقاء نظرات شخصی به یک تحلیل علمی دعوت کردند زیرا محیط های غربی بنا را گذاشته اند به آزمایش وتجربه در واقع سند حرف اول را می زند واین که مثلا خداوند یا پیامبر اسلام(ص) فرمودند یا سند های روایی( ارزشهای اخلاقی)زیاد ملاک نیست در واقع ازهمان روشی که خود آنها به علم دست رسی دارند وارد شدند

تحریک احساسات و رعب وحشت ونفرت ازاسلام وبهره گیری ازآن سابقه ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد .

این قسمت از نامه به حوادث تاریخی اشاره دارد که چند نمونه را که مجال آن در نامه نبود را ذکر می کنم.

غرب(دنیای مسیحیت) که عمدتا در غرب جلوه گر شده است از وقتی که با اسلام مواجه شده است احساس ضعف و حقارت نموده است اول بار ازطریق مرزهای روم شرقی(سوریه وترکیه امروزی) به طوری که در دوران خلیفه اول تاروم ودر دوران خلیفه دوم لیبی وحتی تا مصر مسلمانان پیش رفتند به شکلی که روزانه مسیحیان به سرعت مسلمان می شدند وآنها از جهات گوناگون (سیاسی- نظامی ومذهبی )دچار شکست شدند.زیرا اسلام همراه با ندا دادن تعالیم برابری وبرادری مورد اقبال مسیحیان قرار گرفت البته این هم اسلام ناب نبود ولی تا این حد گسترش یافت. در سال 80 هجری زمان خلافت عبد الملک مروان وامامت امام سجاد(ع) فردی به نام یوحنای دمشقی که مسیحی متعصب بود از گسترش اسلام به وحشت افتاد به طوری که شروع کرد به نوشتن بدون امضا متونی علیه اسلام (به اصطلاح امروز اسلام هراسی) در واقع اسلام هراسی چیز جدیدی نیست قدمتش به 1400 سال پیش می رسد به طوری که اسلام زشت جلوه کند ومسیحیان مسلمان نشوند اتفاقا موج این کار یوحنا دمشقی به حدی بود که دیگر مسیحیان هم به این کار مبادرت کردند ولی نتیجه عکس آن شد به طوری که اسلام چندی بعد تا قلب اروپا واندلس(اسپانیا) رفت و حتی پرتغال را هم فتح کردند ودر امامت امام باقر(ع) تا بخشی از پاریس پیش رفتند .

این وحشت کشیشان مسیحی تا این جا محدود نشد به طوری که دختر وپسر مسیحی را تحریک می کردند که به ساحت پیامبر اسلام در جلو مسجد مسلمانان ناسزا بگویند به شکلی که اگر کشته شدند مابهشت را برای شما تضمین میکنیم..یک نمونه توهین داوطلب شدن دختری بود در کشور اسپانیاکه به ساحت پیامبر جسارت کرد البته که باعث رنجش خاطر مسلمانان شد ولی ابتدا به خاطر جلوگیری از ایجاد فتنه تمام تلاش ها شد که به او القاشود کسی دیگری منظور او بوده ولی او قبول نکرد حتی در دادگاه هم به زبان توهین مبادرت ورزید که چاره ای جز اعدام او نبود.لذا در تشییع جنازه او فتنه بزرگی بلند شد به طوری که بعد ازاو پشت سرهم پسرها ودخترها به این کار پرداختند

این نکات در واقع در مورد سابقه طولانی ایجاد رعب وحشت از اسلام درمیان مردم بوده است.

مطالب انتقادی در غرب جای تحسین دارد ولی سوال بنده این است که چرا وجدان غرب با تاخیر چند ده ساله بیدار میشود؟

البته منظور رهبر معظم انقلاب این است که این هم جزو سیاست های آنها می باشد چرا درمورد جنایات آمریکا در عراق وافغانستان کسی چیزی نمی گوید ؟

چرا وقتی به کسی که هواپیمای مسافربری ایران را نابود کرد به او مدال افتخار دادند کسی چیزی نگفت؟ در مورد خانمی که در سال 88 کشته شد از جانب خودشان مانور دادند ولی روی شیعه ای که قلب او توسط تکفیری دریده شد کسی چیزی نگفت؟

انگار رهبر معظم می خواهند بگویند در این تاخیرهم سوء نیتی وجود دارد.

البته ایشان جوانان را از بقیه جدا کردند چون روح حاکم را در سردم داران این چنین دیدند ولی جوانان آینده سازان کشورها هستندتا دیگر مثل گذشتگان عمل نکنند.

شناخت بی واسطه از دین اسلام

نباید گذاشت که تروریست های مزدور خود را به عنوان نماد اسلام معرفی کنند اسلام را ازطریق منابع اصیلش بشناسید.

وقتی مسیحیت کم آوردشروع کرد به برداشت خاصی از اسلام تحت عنوان مطالعات اسلامی ولی با نیتی خاص به طوری که قرآن را طوری ترجمه کردند که مقاصد خود شان را جلو ببرد

آنقدر تحریف در ترجمه به صورت لاتین گسترده بود که مسلمانان را مشرک نامیدند. و کسانی قرار دادند که پیامبر را می پرستید.ند به همین شکل جنگ های صلیبی را راه انداختند وبه کشتار مسلمانان پرداختند به حدی که تا زانوی اسبانشان در خون مسلمانان فرو رفت.

البته این کار ها از طریقی با عث بشارت هم می باشد(عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد)چرا که شمار گرایش کنندگان بیشتر هم شده به طوریکه در فرانسه بعد این نامه اصلا قرآن کمیاب شد. حتی مبلغ مسیحی که میخ واست مسلمانی را مسیحی کند خودش با دعوت آن شخص مسلمان به خواندن سوره مریم مسلمان شد.

این چنین مکر آنها به خودشان برگشت البته رسالت ما دراین زمینه این است که اولا به گسترش آن به پردازیم وجریان سازی کنیم. هم چنین اینکه منابع درست را در اختیار آنها قرار دهیم.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد