خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » حال خوب بعد از یک روز سخت با عمل به این راه کار ها

دانلود کتاب های امتحان شده

حال خوب بعد از یک روز سخت با عمل به این راه کار ها

حال خوب بعد از یک روز سخت با عمل به این راه کار ها

آیا تا حالا شده که پس از یک روز سخت حوصله هیچ کاری را نداشته باشید؟ آیا در چنین مواقعی به این فکر کرده اید که چه کاری برای رفع خستگی خود می توانید انجام دهید؟


حال خوب بعد از یک روز سخت با عمل به این راه کار ها

همه‌ی ما روزهای بد را تجربه کرده‌ایم؛ صبح‌هایی که با یک اتفاق بد و اعصاب‌خردکن شروع می‌شوند و هرچه جلوتر می‌رویم، اوضاع بیشتر به‌هم می‌ریزد. انگار زمین و زمان دست‌به‌دست هم داده‌اند تا یک روز افتضاح داشته باشیم. اما چند لحظه صبر کنید؛ لزومی ندارد که یک صبح بد به یک روز وحشتناک تبدیل شود، مگر آنکه شما این اجازه را بدهید! بله، همه‌چیز به خود شما بستگی دارد. چگونه؟ ما در اینجا چند راهکار ساده و کاملا کاربردی در اختیارتان قرار می‌دهیم که به شما کمک می‌کنند به حس بدتان پایان دهید و بقیه‌ی روز انرژی مثبت داشته باشید. آنها را امتحان کنید و تأثیر معجزه‌‌آسایشان را ببینید. موفق باشید!

گاهی اوقات چیزهای کوچکی مانند بحث با هم‌اتاقی‌تان، گیرکردن در ترافیک یا فقط بیدارشدن از دنده‌ی چپ می‌تواند روزتان را خراب کند.

حتما تابه‌حال برای شما هم پیش آمده است که یک نفر از شما انتقاد کند و اعصاب‌تان را بهم بریزد؛ مثلا در مورد دست‌پخت، لباس، مدل مو، دکور خانه‌تان و … چیزهایی به شما بگوید که حس بدی پیدا کنید. احتمالا در چنین شرایطی ساعت‌ها حرص خورده‌اید تا وقتی که متوجه شدید بقیه، برعکس او نظر مثبتی در مورد شما دارند و در نتیجه آرام‌تر شدید. اما همیشه نمی‌توانید منتظر بمانید که دیگران حال‌تان را خوب کنند. باید خودتان نیز قدمی برای بهترشدن حال‌تان بردارید. چیزی که باید به‌خاطر داشته باشید آن است که اجازه ندهید یک انتقاد یا نظر منفی، روز فوق‌العاده‌تان را خراب کند.

خبر خوب این است که شما می‌توانید یک روز بد را به همان سرعتی که شروع شده است، به یک روز خوب تبدیل کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید، آن است که حال‌و‌هوایتان را عوض کنید. هنگامی که از درون احساس خوبی داشته باشید، تغییردادن دیدتان نسبت به روز و خداحافظی با احساسات منفی و ناخوشایند برای‌تان بسیار آسان‌تر خواهد شد.

اگر یک اتفاق بد باعث ناراحتی شما شده است، یکی از این چند مورد را امتحان کنید تا در ۱۰ دقیقه یا کمتر، احساس بهتری داشته باشید:

دوش بگیرید

مشخص نیست که دوش‌گرفتن چگونه می‌تواند به بهبود حال روحی کمک کند اما به‌نظر می‌رسد که به‌طور استعاری (مجازی) به پاک کردن افکار و احساسات منفی کمک می‌کند. یک دوش کوتاه بگیرید. دوشی که در آن به‌طور متناوب از آب گرم و سرد استفاده کنید، می‌تواند به افزایش گردش خون و خلاصی از شر انرژی منفی کمک کند.

با دوش آب گرم شروع کنید و سپس به‌آرامی دمای آب را تا جایی سرد کنید که بتوانید آن را ۲۰ ثانیه تحمل کنید. سپس درجه‌ی آب را دوباره بالا ببرید. در ابتدا این چرخه را به‌مدت ۳ تا ۵ دقیقه به‌طور متناوب انجام دهید تا به‌تدریج بتوانید مدت زمان بیشتری تحمل کنید.

حال خوب بعد از یک روز سخت با عمل به این راه کار ها

یک نفر را بغل کنید

ما اغلب فراموش می‌کنیم که تماس انسانی، یکی از روش‌های درمان است. برخی پزشکان در بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌ها از لمس‌درمانی به‌عنوان شکلی از انرژی‌‌درمانی برای کمک به بهبودی بیماران پس از جراحی استفاده می‌کنند.

دفعه‌ی بعد که کمی احساس ناراحتی کردید، نزد همسر، یک دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده‌تان بروید و او را در آغوش بگیرید.

از تنفس عمیق کمک بگیرید

تمرین‌های تنفس عمیق دارای نوعی خاصیت درمانی و کاهنده‌ی استرس است که می‌تواند به شما کمک کند هورمون‌های استرس ناشی از یک روز بد را سرکوب کنید.

چند لحظه چشم‌هایتان را ببندید و به‌مدت ۲ ثانیه یک دم عمیق انجام دهید (هوا را از بینی به داخل بکشید). سپس ۲ ثانیه مکث کنید و سپس در ۲ ثانیه‌ی بعد هوا را بیرون بدهید. این کار به تحریک سیستم عصبی سمپاتیک شما کمک خواهد کرد و بنابراین باعث می‌شود که نسبت به استرس، واکنش آرام‌تری از خودتان نشان دهید.1

به موسیقی گوش کنید

موسیقی، یک زبان بین المللی است که می تواند دردهای مختلفی نظیر بدخلقی را تسکین دهد. در یک مطالعه گردآوری شده، هفت فایده موسیقی برای سلامتی، شامل شادی آفرینی، کاهش درد و افسردگی و حتی بهبود کیفیت خواب که به داشتن یک روز خوب منتهی می شود، کشف شده است.

موسیقی قدرت فراوانی دارد و می تواند شما را شاد، غمگین، هیجان زده یا حتی از نظر روحی تخلیه کند. «جو مارتیون»، محقق مطالعه فوق می گوید:در موقعیت های خاص، باعث می شود تا مغز هورمون دوپامین ترشح کند. این هورمون سبب ایجاد حس سرخوشی و برانگیختن احساساتی چون خوشحالی، هیجان، لذت و… می شود. گوش کردن به موسیقی، احساس سرخوشی معادل خوردن یک تکه شکلات یا حتی برخی داروهای نشاط آور ایجاد می کند. نتایج یک مطالعه دیگر نشان می دهد موزیک هایی که ریتم تندی دارند نقش مهمی در ایجاد حس شادی در افراد دارند درحالی که موسیقی های دارای ریتم ملایم به راحتی سبب برانگیختن احساس غم و ناراحتی در افراد می شود.

اگر در محل کار اجازه استفاده از گوشی هدفون دارید، چند دقیقه ای به موسیقی گوش دهید و روح و روان خود را در یک روز بد کاری آرام کنید. اگر کارفرمای شما اجازه گوش کردن به آهنگ را در محل کار به شما نمی دهد، سعی کنید در هنگام قدم زدن که پیش تر هم به آن اشاره کردیم، به موسیقی گوش کنید یا چند دقیقه ای به داخل خودروی خود بروید و به موزیک مورد علاقه تان گوش دهید.

حال خوب بعد از یک روز سخت با عمل به این راه کار ها

بخندید

حتی در مواقعی هم که روز کاری بدی نداشته باشید، شاید بازهم شغلتان چندان جذاب و شاد نباشد اما یافتن راهی برای خندیدن می تواند به بهتر شدن روزتان کمک کند. نتایج یک مطالعه که در سایت HelpGuide.org منتشر شده، نشان می دهد که خندیدن عضلات بدن را به مدت بیش از 45 دقیقه آزاد می کند و سیستم ایمنی را با کاهش هورمون های استرس زا و ترشح اندروفین، بهبود می بخشد. هورمون اندروفین، ترکیبات شیمیایی طبیعی بدن برای ایجاد حس خوب است. خندیدن همچنین با بهبود عملکرد رگ ها و گردش خون، از قلب محافظت می کند.

این سایت در ادامه توضیح می دهد که خندیدن باعث می شود تا حس خوبی داشته باشید و این احساس خوب حتی با فروکش کردن خنده، بازهم به قوت خود باقی می ماند. شوخ طبعی باعث می شود تا در موقعیت های سخت، مثبت و خوش بین باقی بمانید. برای خندیدن به راحتی می توانید بهانه های خوبی چون خواندن لطیفه های اینترنتی و مشاهده کلیپ های خنده دار پیدا کنید.2

قدمی در محله تان بزنید

افرادی که در طول روز زمان بیشتری در برابر آفتاب قرار میگیرند ، به نسبت دیگران کمتر مشکل خواب دارند و کمتر احساس افسردگی میکنند.

این نتیجه تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا است.

نور خورشید، نه تنها باعث روشنایی میشود؛ بلکه باعث سرزندگی شما هم میشود.

سعی کنید در طول روز بیشتر در  برابر نور خورشید باشید، قدم بزنید و آنرا احساس کنید؛ اینکار باعث میشود نه تنها کمتر مشکل خواب و احساس افسردگی داشته باشید، بلکه هشیاری بیشتری نسبت به دیگران پیدا کنید.

و از طرفی دیگر، فعالیت روزانه میتواند شما را از احساس بد و غم دور نگه دارد.

شما اگر به صورت میانگین 30 دقیقه در روز فعالیت فیزیکی داشته باشید؛ به زبان دیگر اگر ضربان قلب شما به 40 برسد، حال و هوای شما بهتر میشود.

راجع به اتفاقات خوب گذشته فکر کنید

روانشناس مشهور مجله Psychology Today خانم سوزان بایلی یافته های جالبی در مورد تاثیر افکار گذشته بدست آورده است که در این مجله به چاپ رسید و به شرح زیر است :

اگر میخواهید احساس بدتان را خیلی سریع تغییر دهید؛ کافیست خیلی سریع به

3 موقعیت خوب و شادی که در گذشته داشتید فکر کنید

3 اتفاق خوشایند اخیر را مرور کنید

3 خاطره خوب و شادی که با دوستانتان داشتید را به خاطر بیاورید

و تا جایی که میتوانید این افکار را با جزئیات به خاطر بیاورید.

اینکار ساده ذهن شما را به صورت شبیه ساز در موقعیت گذشته قرار میدهد و باعث فریب احساساتتان و تمرکز آنها از موقعیت فعلی به موقعیت گذشته میشود.

به خودتان اجازه بدهید که غـُر بزنید

روانشناس بنام لئون سلتز بر اساس آخرین تحقیقاتِ منتشر شده‌اش در Psychology Today معتقد است :

“غر زدن علارغم باور عمومی میتواند باعث آرامش و تخلیه روحی شود…”

چطور چنین چیزی ممکن است؟

کافیست یک دوست، پدر، مادر، خواهر یا برادر یا هرکسی که بتوانید به او اعتماد کنید و بدانید به حرف های شما گوش خواهد داد را پیدا کنید و راجع به مشکل و پیش آمدهای بد زندگیتان غر بزنید، گلایه و ناله کنید و از وضع بد زندگی برایش بگویید.

بر اساس تحقیقات دکتر سلتز، شما با اینکار باعث تخلیه احساسی میشوید و افکاری که در ذهن دارید را با کلمات بیرون میریزید و دیگر احساس انباشت یک عالمه فکر در سرتان نخواهید داشت.3

پی نوشت:
1.www.chetor.com
2.www.namnak.com
3.www.sookhtejet.com

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها