خانه » همه » آموزشی » حفظ آرامش برای مطالعه کردن

دانلود کتاب های امتحان شده

حفظ آرامش برای مطالعه کردن

گرچه در رابطه با اضطراب و ترس امتحان ، شیوه های مطالعه و تمرکز حواس مطالب بسیاری نوشته شده و دانش آموزان نیز کمابیش ممکن است اندکی در این زمینه اطلاعات داشته باشند ، اما نکته مهمی که در هنگام مطالعه و ترکز حواس وجود دارد ، عدم آرامش خاطر هنگام مطالعه و امتحان است .

این نکته حائز اهمیت است که تا آرامش و امنیت خاطر فراهم نشود ، مطالعه و یادگیری مشکل خواهد بود . پذیرش توانایی ها  ، استعداد و هوش و سایر ویژگی های خود و دیگران از منابع عمده آرامش آفرین محسوب می شود که پس از حصول در انتظارات ما واقع بینی ایجاد می کند و نتیجتاً فرد به میزان توانایی هایش در مسیر شکوفایی آن ها تلاش می کند . اما اکثراً به دلیل مسائل اجتماعی و تربیتی در چنین پذیرشی اختلال ایجاد می شود و کمال طلبی والدین و ایده آل نگری خود فرد یا جامعه ، افراد را به دلیل عدم تحقّق آن انتظارات دچار استرس می کند ؛ بنابراین باید دانش آموزان یاد بگیرند تا خود و دیگران را آن چنان که هستند بپذیرند و از توقع طلبی بی جا و مقایسه کردن های غیر منطقی دست بردارند . چرا که همه این ها باعث فشار و اضطراب بر فرد می شود .

دانش آموزان باید در مورد منابع کنترل آموزش ببینند و به این نته توجه داشته باشند که تنها عامل غیر قابل کنترل که در دسترس افراد است ، میزان تلاش آن هاست .

انسان های موفق معمولاً و ضرورتاً افراد باهوش نیستند ، بلکه افرادی با هوش معمولی هستند که تلاش و پشتکار زیادی دارند . هدف های واقع بینانه ای برای خود وضع می کنند و قدم به قدم برای رسیدن به آن تلاش می کنند . 

 

زیبا سازی وبلاگ

 

منبع : کتاب مهارت های مطالعه در محیط های آموزشی ویژه مشاورین (انتشارات مؤسسه هدایت فرهیختگان جوان)

 

زیبا سازی وبلاگ

 

  برای بازگشت به صفحه قبل « اینجا » کلیک کنید .  

برچسب‌ها: مهارت مطالعه

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها