خانه » همه » مذهبی » حقوق سربازی- افزایش حقوق سربازی

حقوق سربازی- افزایش حقوق سربازی


حقوق سربازی- افزایش حقوق سربازی

۱۳۹۶/۰۲/۲۴


۱۲۵ بازدید

سلام
آیا مقام معظم رهبری مد ظله العالی، دستوری بر مبنای افزایش حقوق سربازی داده‌اند؟

با عرض سلام خدمت پرسشگر محترم
ضمن تشکر از ارتباط جنابعالی با این مرکز،، ابتدالازم است خدمت شما متذکر شویم که این سامانه، متعلق به اداره ی مشاوره و پاسخ نهاد نمایندگی رهبری در دانشگا ها بوده و مسوولیت آن پاسخگویی و مشاوره به دانشجویان عزیز و نسل جوان پیرامون سوالات و شبهات دینی ، اعتقادی، سیاسی و … می باشد. فلذا هیچ گونه مسوولیت خاص دیگر و اجرایی نداشته و ارتباط خاص و ارگانیکی نیز با دفتر رهبری یا ریاست جمهوری وسایرسازمانها ووزراتخانه ها ندارد.
پرسشگر محترم، طبق قانون اساسی وقوانین ومقررات موجود در جمهوری اسلامی ایران هر مسئولی از رهبر معظم انقلاب گرفته تا سران سه قوه و نهادها وسازمان و… زیر مجموعه های آنها دارای وظایف و مسئولیتهای مشخص ومعینی می باشند.
درهمین ارتباط وظایف وا ختیارات مقام معظم رهبری در ارتباط با مسائل کلى کشور و سیاست گذارى هاى کلان آن است و ایشان همواره دستورالعمل و رهنمودهاى لازم را ارائه و بر حسن اجراى سیاست هاى کلى نظارت دقیق و مستمر دارند و در مقابل مشکلات و نارسایی های موجود در جامعه به مسئولان مربوطه تذکرات و هشدارهای لازم را می دهند و از طریق آنان مسائل را پیگیری می کنند مقام رهبری ـ به جز فرماندهی نیروهای مسلح ـ هیچ گونه مسئولیت اجرایی در کشور ندارد و نقش اساسی ایشان هدایت و رهبری جهت گیری های انقلاب و نظام و جلوگیری از انحراف آن است.
پرسشگر گرامی،درارتباط دستو مقام معظم رهبری مانیر به منبع معتبری دست نیافتیم.لازم به ذکر ستافزایش حقوق سربازان نظام وظیفه طبق قانون وبا تنظیم و ارائه بودجه توسط دولت و تصویب توسط مجلس شورا اسلامی صورت میگیرد که مرجع اصلی پیگیری افزایش حقوق سربازان، ستاد کل نیروهای مسلح است.
به گفته سردار «سیدحمید صدرالسادات رییس سازمان نظام وظیفه عمومی کشور دراردیبهشت93 گفت: برنامه افزایش حقوق سربازان که پیش از این در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، همچنان در دستور کار این سازمان قرار دارد.اما دولت هنوز برای اجرای آن توان مالی پیدا نکرده است.
مرجع اصلی پیگیری افزایش حقوق سربازان، ستاد کل نیروهای مسلح است و به همین منظور هماهنگی هایی نیز با این ستاد انجام شده است.صدرالسادات با بیان اینکه افزایش حقوق نیاز به تامین مالی گسترده ای دارد، ابراز امیدواری کرد، با تامین بودجه بتوان حقوق سربازان را افزایش داد.
وی میانگین حقوق سربازان را ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: حقوق سربازان از ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان پرداخت می شود و میانگین آن حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان است.
رییس سازمان نظام وظیفه عمومی کشور گفت: قبول داریم که این مبلغ کم است و امیدواریم بودجه تامین شود و بتوانیم حقوق این قشر را در یک مبنای ۳ تا ۴ ساله به رشد خوبی برسانیم.( http://alef.ir/vdcbg0b5frhb58p.uiur.html?226103)
همچنین دراین زمینه معاون فرمانده نیروی زمینی ارتش درتیر95با بیان اینکه افزایش حقوق سربازان پیگیری می‌شود و در بومی‌سازی خدمت سربازان نیز تلاش می‌کنیم.( https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/04/26/1131241/افزایش-حقوق-سربازان-پیگیری-می-شود-بومی-سازی-محل-خدمت-سربازان-در-دستور-کار-قرار-دارد)

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد