خانه » همه » مذهبی » حمله مسلمانان به ایران

حمله مسلمانان به ایران

حس وطن دوستی ، یک حس غریزی است و هر کس هرکجا را وطن انتخاب کرده ، دوست می دارد . دفاع از وطن هم ، غریزی است و مدافع وطن ارزش معنوی دارد . این که شما ایران را دوست می دارید و از آن دفاع می کنید ، بسیار خوب است ولی اگر عاشق ایران قبل از اسلام هستید و ایران بعد از اسلام را نمی خواهید در این صورت باید در این رفتارتان تجدید نظر کنید چون این دو ایران مثل هم نیستند و ایرانیان باستان اسلام را بهترین دین تشخیص دادند و اسلام را به عنوان دین خود انتخاب کردند . مسلمانان در آن زمان به حکومت ساسانی حمله کردند ، مردم هم حکومت ساسانی را یاری نکردند و حکومت ساسانی شکست خورد و مردم از دست ساسانیان نجات یافتند . برای آگاهی بیشتر
به این چند نکته توجه کنید :
1- پادشاه ایران خسرو پرویز قصد کشتن پیامبر را کرد و افرادی را به مدینه فرستاد تا پیامبر را از مدینه به ایران بیاورند تا به قتل برسانند .(منابع متعدد )
2- خسرو پرویز به پیامبر اسلام اهانت و نامه آن حضرت را پاره کرد .(منابع متعدد )
3-حاکمان ایران در عراق عرب بزرگان قبایل عربی را خوار ساخته بودند و رفتارشان با آنان غیر انسانی بود .(منابع متعدد )
4-اینگونه عوامل موجب مخالفت با حکومت ایران می شد و برای همین ،عرب عراق که تحت تسلط ساسانیان بودند ،به فکر انتقام افتادند و به تدریج عراق عرب را از سلطه ساسانیان درآوردند .(منابع متعدد )
5-مسلمانان پس از چند سال وقتی که دیدند مردم ایران از حکومت ساسانیان ناراضی و حاکمان ساسانی بر مردم ستم می کنند به فکر آزاد کردن مردم ایران از دست ساسانیان افتادند و به راحتی و در بیشتر مناطق بدون جنگ همه ایران را از دست ساسانیان آزاد ساختند .
6-ایرانیان از حاکمان خود ناراضی بودند و به خاطر این حکومت را یاری نکردند. اگر مردم ایران حکومت خود را می خواستند هیچ حکومتی نمی توانست آنها را شکست بدهدچون جمعیت ایران آن روز بسیار زیاد بود . 
7- یکی از اصول اسلامی این است که باید مظلوم را یاری کرد و اگر مظلوم را یاری نکنی این اصل اسلامی را زیر پا گذاشتی .
8- پس آغازگر اصلی جنگ ، ساسانیان بودند نه مسلمانان و مسلمانان می بایستی ساسانیان را از تخت حکومت پایین بیاورند و این کار را کردند .
9- در جنگ ایران با مسلمانان کشت و کشتار نبود چون نیروهای رزمی باهم می جنگیدند ، اینطور نبود که مسلمانان حمله کنند و هرکس را دیدند بکشند و در موارد فراوانی رزمندگان مردم تسلیم می شدند و با نیروهای مسلمان نمی جنگیدند. 
10- این آمارهایی که مربوط به کشت و کشتار است ساختگی است و رمان نویس ها از خودشان ساخته اند نه این که واقعیت داشته باشد . مثلا در مورد کربلا برخی می نویسند نیروهای عمر بن سعد یک میلیون نفر بودند در حالی که به نظر برخی پانزده هزار و به نظر برخی سی هزار نفر بودند. شما به کتاب اکسیر العباده و اسرار الشهاده مراجعه کنید تا برخی از این آمار های غیر واقعی را ببینید . در داستان فتح ایران هم داستان نویسان از خودشان آمارها و وقایعی را نوشته اند . سیف بن عمر رمان نویس بود ، چند تا کتاب نوشته است ، یکی به نام الفتوح است ، یکی به نام الرده است ، در این کتابها آمار های شگفت انگیز زیادی آورده است و همه اش ساختگی است و تاریخ طبری همه کتابهای سیف بن عمر را آورده است در حالی که این کتابها رمان بودند و واقعی نبودند.(آثار علامه سید مرتضی عسکری )
برای آگاهی بیشتر می توانید به کتاب ” خدمات متقابل اسلام و ایران ” آیه الله مطهری مراجعه کنید و پس از آن کتاب ” تاریخ جامع ایران” در بیست جلد قطور از انتشارات موسسه دائره المعارف بزرگ اسلامی را مطالعه کنید . 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد