خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » حمله موشکی به پایگاه های نظامی ترکیه در عراق/ سفر مشاور امنیت ملی اسرائیل به آمریکا با تمرکز بر ایران/ حمله موشکی از جنوب لبنان به سمت سرزمین های اشغالی/ متهم شدن جانسون به افشای اسرار نظامی

حمله موشکی به پایگاه های نظامی ترکیه در عراق/ سفر مشاور امنیت ملی اسرائیل به آمریکا با تمرکز بر ایران/ حمله موشکی از جنوب لبنان به سمت سرزمین های اشغالی/ متهم شدن جانسون به افشای اسرار نظامی

1515947 391 - حمله موشکی به پایگاه های نظامی ترکیه در عراق/ سفر مشاور امنیت ملی اسرائیل به آمریکا با تمرکز بر ایران/ حمله موشکی از جنوب لبنان به سمت سرزمین های اشغالی/ متهم شدن جانسون به افشای اسرار نظامی

بین الملل تابناک: حمله موشکی به پایگاه های نظامی ترکیه در عراق، سفر مشاور امنیت ملی اسرائیل به آمریکا با تمرکز بر ایران، حمله موشکی از جنوب لبنان به سمت سرزمین های اشغالی، متهم شدن جانسون به افشای اسرار نظامی و رهگیری پهپادها و جت‌های اف-16 ترکیه ازسوی جنگنده‌های یونان از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه و جهان در 24 ساعت گذشته بوده اند.

حمله موشکی به پایگاه های نظامی ترکیه در عراق

منابع خبری از شلیک ۱۶ راکت به پایگاه‌های ترکیه در موصل (زلیکان) و دهوک (شیخان) عراق و نیز حمله سایبری به شرکت پهپادسازی ترکیه خبر می‌دهند.

 این حمله شامگاه جمعه به پایگاه ترکیه در منطقه «شیخان» استان دهوک اقلیم کردستان عراق و نیز پایگاه «زلیکان» در نزدیکی «بعشیقه» موصل صورت گرفته است.

رسانه‌های عراقی از شلیک ۶ راکت به پایگاه زلیکان در موصل و ۱۰ راکت گراد پایگاه شیخان در دهوک خبر دادند.

منابع عراقی به نقل از رسانه‌های ترکیه از زخمی شدن چند سرباز ترک در این حملات گزارش کردند.

1515949 592 - حمله موشکی به پایگاه های نظامی ترکیه در عراق/ سفر مشاور امنیت ملی اسرائیل به آمریکا با تمرکز بر ایران/ حمله موشکی از جنوب لبنان به سمت سرزمین های اشغالی/ متهم شدن جانسون به افشای اسرار نظامی

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است و از خسارات و تلفات این حملات اطلاع دقیقی در دست نیست.

همزمان با این حملات، شبکه‌های نزدیک به گروه‌های مقاومت عراقی از حمله سایبری به شرکت پهپادسازی «بیرقدار» ترکیه از خاک عراق خبر دادند.

این حمله سایبری به پایگاه داده‌ای و خدماتی شرکت پهپادسازی بیرقدار ترکیه انجام شده است.

صابرین نیوز عراق در خبری نوشت که عملیات سایبری با حملات راکتی به پایگاه زلیکان ترکیه در موصل همزمان شده است.

به نظر می‌رسد این حملات در واکنش به عملیات‌های نظامی اخیر ترکیه در خاک عراق باشد.

ترکیه در چند روز اخیر بارها به خاک عراق به ویژه ارتفاعات «شیلادزی» در استان دهوک حملات پهپادی و بالگردی انجام داده است.

آنکارا ادعا می‌کند که حملات ترکیه با هماهنگی دولت مرکزی عراق انجام شده است. این در حالی است که مسئولان عراقی بارها این حملات را نقض حاکمیت عراق و تجاوز آشکار به تمامیت ارضی خود دانسته‌اند. وزارت خارجه عراق نیز در چند نوبت ادعای ترکیه درباره هماهنگی عملیات در خاک عراق را تکذیب کرده است.

سفر مشاور امنیت ملی اسرائیل به آمریکا با تمرکز بر ایران

منابع رسانه‌ای صهیونیستی از تصمیم «ایال هولاتا» مشاور امنیت رژیم اسرائیل برای سفر به آمریکا در هفته جاری و دیدار با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا برای گفت وگو در خصوص ایران خبر دادند.

 “اسرائیل نشنال نیوز” یکشنبه شب نوشت، این مقام صهیونیستی قرار است اواخر هفته جاری با هدف گفت وگو با جیک سالیوان در مورد مسائل ایران به واشنگتن سفر می‌کند.

این در حالی است که هفته گذشته یک دیپلمات صهیونیستی ادعا کرد، آمریکا تصمیم خود درباره موضوع رفع تحریم‌ها از سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را به اروپایی‌ها اعلام کرده است.

رسانه صهیونیستی “تایمز اسرائیل” به نقل از این مقام صهیونیستی مدعی شد که آمریکا به اروپایی‌ها گفته است قصد ندارد سپاه را از فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی خارجی خارج کند.

1515950 925 - حمله موشکی به پایگاه های نظامی ترکیه در عراق/ سفر مشاور امنیت ملی اسرائیل به آمریکا با تمرکز بر ایران/ حمله موشکی از جنوب لبنان به سمت سرزمین های اشغالی/ متهم شدن جانسون به افشای اسرار نظامی

مقام صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود گفت که مذاکرات وین عمدتا به خاطر خواسته ایران از آمریکا برای خروج سپاه از این فهرست متوقف شده است.

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مسائل منطقه و ایران گفت وگو کرد و دعوت او را برای سفر به سرزمین‌های اشغالی پذیرفت.

کاخ سفید عصر یکشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای و تایید اخبار درباره این گفت وگوی تلفنی افزود: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا امروز با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل گفت وگو کرد.

در بیانیه کاخ سفید در راستای سیاست هراس از نفوذ منطقه‌ای ایران ادعا شده است: در این گفت وگو دو طرف در مورد چالش‌های مشترک امنیتی منطقه‌ای و جهانی، از جمله تهدید ناشی از ایران و نیروهای نیابتی آن گفت وگو کردند.

در بیانیه کاخ سفید درباره این گفت وگوی تلفنی که همزمان با شدت گرفتن حملات رژیم صهیونیستی به قدس در ایام ماه مبارک رمضان انجام شده، همچنین ادعا شده است: بایدن به توضیحات در خصوص تلاش‌های مستمر بین مقامات اسرائیلی و فلسطینی برای کاهش تنش‌ها و تضمین پایان مسالمت آمیز ماه مبارک رمضان توجه کرد.

حمله موشکی از جنوب لبنان به سمت سرزمین های اشغالی

منابع خبری بامداد دوشنبه از شلیک موشک از جنوب لبنان به سمت فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش فلسطین الیوم، صدای چند انفجار در مناطق مرزی میان فلسطین اشغالی و لبنان شنیده شده است.

1515948 324 - حمله موشکی به پایگاه های نظامی ترکیه در عراق/ سفر مشاور امنیت ملی اسرائیل به آمریکا با تمرکز بر ایران/ حمله موشکی از جنوب لبنان به سمت سرزمین های اشغالی/ متهم شدن جانسون به افشای اسرار نظامی

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند دو فروند موشک از جنوب لبنان به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

در همین حال برخی از منابع خبری گزارش دادند، منطقه نهاریا و شلومی هدف موشک‌ها قرار گرفته است.

هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این حمله موشکی را بر عهده نگرفته است.

متهم شدن جانسون به افشای اسرار نظامی

یک مقام وزارت دفاع لهستان، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس را به لو دادن اسرار نظامی متهم کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، مشاور وزیر دفاع لهستان و یکی از فرماندهان یگان‌های چند ملیتی در اشغال عراق در مصاحبه‌ای گفت، جانسون با اشاره به تعلیم نیروهای اوکراینی در خارج از مرزهای اوکراین مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

این مقام نظامی لهستان گفت: «هنگامی که در مأموریت‌هایی در خارج از کشور بودیم، دشوار بود تصور کنیم که یکی از سیاست‌مداران درباره نقشه‌ها یا آموزش‌های نظامی در تلویزیون صبحت کند».

او با اشاره به اینکه جانسون «اسرار نظامی را برای روسیه افشا کرده است»، توضیح داد که «تمرینات، یک امر نظامی است و باید مخفی بماند. این مرد باید قبل از گفتن چنین چیزهایی، فکر کند».

1515952 365 - حمله موشکی به پایگاه های نظامی ترکیه در عراق/ سفر مشاور امنیت ملی اسرائیل به آمریکا با تمرکز بر ایران/ حمله موشکی از جنوب لبنان به سمت سرزمین های اشغالی/ متهم شدن جانسون به افشای اسرار نظامی

فرمانده سابق نیروی زمینی لهستان افزود، رفتار نخست‌وزیر انگلیس «شدیداً غیرمسئولانه بوده و چنین اظهاراتی می‌تواند به عواقب فاجعه باری منتج شود.

این مقام لهستانی افزود: «شاید آقای نخست‌وزیر این را نداند ولی چنین بیاناتی موفقیت تمام عملیات نظامی و همچنین ایمنی سربازان را به خطر می‌اندازد».

رهگیری پهپادها و جت‌های اف-16 ترکیه ازسوی جنگنده‌های یونان

منابع خبری یونانی یکشنبه شب به وقت تهران از نقض حریم هوایی این کشور از سوی جنگنده‌های و پهپادهای ارتش ترکیه خبر دادند.

به گزارش رسانه‌های یونانی، در روز شنبه مصادف با «عید پاک» در این کشور ۱۶ تخلف از سوی نیروی هوایی ترکیه بر فراز حریم هوایی یونان صورت گرفت.

بر اساس داده‌های وزارت دفاع یونان، دو فروند هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) و یک دسته پروازی سه فروندی جنگنده «اف-۱۶» با پرواز بر فراز دریای اژه حریم هوایی یونان را نقض کردند. وزارت دفاع یونان اعلام کرده که این هواپیماها مطابق با قوانین بین‌المللی شناسایی و رهگیری شدند.

1515951 226 - حمله موشکی به پایگاه های نظامی ترکیه در عراق/ سفر مشاور امنیت ملی اسرائیل به آمریکا با تمرکز بر ایران/ حمله موشکی از جنوب لبنان به سمت سرزمین های اشغالی/ متهم شدن جانسون به افشای اسرار نظامی

اخیرا، روزنامه «گریک سیتی تایمز» به نقل از تحلیلگران اذعان کردند که رادارها و موشک‌های جنگنده‌های یونان این توانایی را دارند که جنگنده‌های ترکیه را شناسایی کرده و قبل از اینکه خلبانان متوجه شوند به آنها حمله کنند.

تحلیلگران گفتند که ضروری است ترکیه ناوگان جنگنده «اف-۱۶» خود را به اف-۱۶ بلاک ارتقا دهد، ارتقایی که در حال حاضر در یونان در حال انجام است اما در ترکیه انجام نشده است.

«عبدالله آغار» متخصص امور دفاعی و امنیتی ترکیه گفت: «این موضوع برای دریای اژه حیاتی است. اگر توازن قوا در دریای اژه از بین برود، احتمال شکست در نبردهای هوایی افزایش می‌یابد. همانطور که می‌دانید یونان جنگنده‌های رافال را خریده که بالاترین کیفیت راداری را دارد و در حال خرید موشک‌های “متئور” است که اینها ما را نگران می‌کند.»

وی افزود: «ما چنین جنگنده پیشرفته‌ای نداریم، اما یونان جنگنده‌های جدیدی دارد که از فرانسه خرید کرده است. اگر ما این هواپیماها را نگیریم، یونان جنگنده‌های ما را سرنگون خواهد کرد.»

روزنامه ترکیه‌ای «ملیت» نیز نوشت که اگر کنگره آمریکا از فروش جنگنده های اف-۱۶ به این کشور امتناع کند، ترکیه ممکن است خرید هواپیمای سوخو-۵۷ روسیه را بررسی کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد