خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » حمله هوایی پاکستان به افغانستان و احضار سفیر توسط طالبان/ آزمایش موشکی جدید کره شمالی و دستور تقویت نیرو‌های رزمی اتمی/ هشدار چین نسبت به وقوع تراژدی به سبک اوکراین در آسیا/ گزارش سی ان ان از تجربه‌های دور زدن تحریم از سوی ایران برای روسیه

دانلود کتاب های امتحان شده

حمله هوایی پاکستان به افغانستان و احضار سفیر توسط طالبان/ آزمایش موشکی جدید کره شمالی و دستور تقویت نیرو‌های رزمی اتمی/ هشدار چین نسبت به وقوع تراژدی به سبک اوکراین در آسیا/ گزارش سی ان ان از تجربه‌های دور زدن تحریم از سوی ایران برای روسیه

حمله هوایی پاکستان به افغانستان و احضار سفیر توسط طالبان/ آزمایش موشکی جدید کره شمالی و دستور تقویت نیروهای رزمی اتمی/ هشدار چین نسبت به وقوع تراژدی به سبک اوکراین در آسیا/ گزارش سی ان ان از تجربه های دور زدن تحریم از سوی ایران برای روسیه

بین الملل تابناک: حمله هوایی پاکستان به افغانستان و احضار سفیر توسط طالبان، آزمایش موشکی جدید کره شمالی و دستور تقویت نیرو‌های رزمی اتمی، هشدار چین نسبت به وقوع تراژدی به سبک اوکراین در آسیا، گزارش سی ان ان از تجربه‌های دور زدن تحریم از سوی ایران برای روسیه و درخواست نمایندگان پارلمان اردن برای تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله هوایی پاکستان به افغانستان و احضار سفیر توسط طالبان

تعداد تلفات حملات هوایی پاکستان در خاک افغانستان به ۴۱ کشته افزایش پیدا کرده است.

شبکه خبری الجزیره به نقل از مسئول امنیتی اعلام کرد: در حمله هوایی پاکستان به ولایت خوست افغانستان، ۴۱ غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند؛ این حملات ظاهرا به تلافی کشته شدن هفت سرباز ارتش پاکستان در یک کمین جنگجویان مسلح در وزیرستان شمالی در روز پنج شنبه انجام شده‌ است.

پیش از این نیز ارتش پاکستان حملات راکتی علیه پایگاه‌های طالبان پاکستانی به مناطقی در ولایت‌های خوست و کنر افغانستان انجام داده بود که بارها سبب بروز تنش‌های دیپلماتیک میان دو کشور شده است.

حمله هوایی پاکستان به افغانستان و احضار سفیر توسط طالبان/ آزمایش موشکی جدید کره شمالی و دستور تقویت نیروهای رزمی اتمی/ هشدار چین نسبت به وقوع تراژدی به سبک اوکراین در آسیا/ گزارش سی ان ان از تجربه های دور زدن تحریم از سوی ایران برای روسیه

وزارت خارجه‌ دولت موقت طالبان اعلام کرد، سفیر پاکستان در کابل را در رابطه با حملات این کشور به مناطق مرزی افغانستان، احضار کرده است.

طالبان این حملات را محکوم و بر جلوگیری از تکرار آن تأکید کرده‌اند.

بر اساس اعلام این وزارت، مولوی متقی، سرپرست این وزارت به سفیر پاکستان گفته که ادامه‌ حملات به خاک افغانستان، روابط دو طرف را تیره می‌کند و «زمینه سوء استفاده‌ بدخواهان و مغرضانه را فراهم خواهد کرد که عواقب ناگواری در پی‌ خواهد داشت.»

وزارت خارجه‌ طالبان همچنین افزود که نامه‌ اعتراضی خود را به سفیر پاکستان تحویل داده است تا آن‌را به رهبران کشورش برساند.

آزمایش موشکی جدید کره شمالی و دستور تقویت نیروهای رزمی اتمی

رسانه‌های محلی بامداد یکشنبه از آزمایش جدید کره شمالی و حضور «کیم جونگ اون» رهبر این کشور در این آزمایش خبر دادند.

رسانه مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) گزارش داد که ارتش این کشور سیستم تسلیحاتی جدیدی را با هدف افزایش کارایی «تسلیحات اتمی تاکتیکی» آزمایش کرده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از این گزارش، رهبر کره شمالی نیز که بر این آزمایش نظارت کرد، دستورالعمل‌هایی در مورد تقویت نیروهای رزمی اتمی صادر کرد.

رسانه کره شمالی می‌گوید یک سامانه موشک بالستیک کوتاه‌برد با حضور «کیم جونگ اون» رهبر این کشور با موفقیت آزمایش شده است.

حمله هوایی پاکستان به افغانستان و احضار سفیر توسط طالبان/ آزمایش موشکی جدید کره شمالی و دستور تقویت نیروهای رزمی اتمی/ هشدار چین نسبت به وقوع تراژدی به سبک اوکراین در آسیا/ گزارش سی ان ان از تجربه های دور زدن تحریم از سوی ایران برای روسیه

ارتش کره جنوبی اعلام کرد نیز که همسایه شمالی ۲ فروند موشک شلیک کرده که بعد از طی ۱۱۰ کیلومتر مسیر در آسمان، در دریای ژاپن سقوط کرده‌اند.

پیش از این، کیم طی بازدید از تأسیسات آزمایش سامانه ماهواره‌ای این کشور، خواستار توسعه این سایت و افزایش پرتاب‌های فضائی شده بود.

هشدار چین نسبت به وقوع تراژدی به سبک اوکراین در آسیا

وزیر امور خارجه چین به ویتنام گفت که بحران اوکراین یک برهه مهم برای این دو کشور است که در کنار هم و با توجه به “لطمات ناشی از استراتژی هند – اقیانوسیه آمریکا” می‌توانند در صلح منطقه‌ای مشارکت کنند.

به گزارش وب‌سایت ساوت چاینا مورنینگ پست، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین پنج‌شنبه در تماسی تلفنی با «بوی تان سون» همتای ویتنامی خود گفت، مساله اوکراین بار دیگر موجب شد تا کشورهای آسیایی متوجه شوند که حفظ صلح و ثبات گرانبهاست و مخالفت نکردن با تقابل گروهی به خطرات بی‌پایانی منجر خواهد شد.

ایالات متحده و اروپا از چین بابت خودداری از جنگ نامیدن حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه انتقاد می‌کنند. چین در عوض از “نگرانی‌های امنیتی منطقی” روسیه حمایت و آمریکا و ناتو را به تحریک درگیری متهم کرده است.

مثل چین، ویتنام هم یکی از بیش از ۳۰ کشوری بود که به قطعنامه سازمان ملل در محکومیت روسیه بابت حمله‌اش به اوکراین رای ممتنع داد. ویتنام همچنین در معرض وعده‌های آمریکاست که به تقویت مناسباتش با هانوی و دیگر کشورهای این منطقه به عنوان بخشی از استراتژی هند – اقیانوسیه که فوریه منتشر شد، وعده داده است.

براساس بیانیه وزارت خارجه چین، وانگ یی گفت: ایالات متحده برای ایجاد تنش منطقه‌ای و تحریک رویارویی از طریق پیشبرد استراتژی هند – اقیانوسیه تلاش کرده است. این عمیقا به توسعه مسالمت‌آمیز در این منطقه که به سختی به دست آمده است، لطمه می‌زند و همکاری منطقه‌ای را که آسه‌آن را در هسته خود دارد، از بین می‌برد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که ذهنیت جنگ سرد به این منطقه بازگردد و تراژدی اوکراین در پیرامون ما تکرار شود.

حمله هوایی پاکستان به افغانستان و احضار سفیر توسط طالبان/ آزمایش موشکی جدید کره شمالی و دستور تقویت نیروهای رزمی اتمی/ هشدار چین نسبت به وقوع تراژدی به سبک اوکراین در آسیا/ گزارش سی ان ان از تجربه های دور زدن تحریم از سوی ایران برای روسیه

براساس این بیانیه، وزیر خارجه ویتنام از نقش چین در تسهیل مذاکرات صلح برای پایان دادن به این درگیری استقبال کرد و گفت شباهت‌هایی در مواضع آنها وجود دارد. او همچنین برای ادامه ارتباط در خصوص این مساله ابراز تمایل کرد.

در تماس روز پنجشنبه، وانگ یی همچنین گفت که چین به تامین واکسن‌های کووید-۱۹ برای ویتنام ادامه می‌دهد و تمایلش را برای بیشتر شدن خدمات ریلی بین مرزی ابراز داشت.

وانگ یی همچنین بار دیگر بر امضای یک منشور اخلاقی مرتبط با دریای چین جنوبی تاکید کرد و گفت که وضعیت در دریای چین جنوبی “با تلاش‌های مشترک چین و کشورهای آسه‌آن به طور کلی ثابت است” و “برخی از نیروهای خارج از این منطقه با انگیزه‌های نهان” را متهم کرد که خواستار وضعیت بی‌ثبات در این مسیر آبی هستند.

در همین حال وزارت دفاع آمریکا نسبت به رفتارهای چین خصوصا یک پیمان امنیتی احتمالی میان چین و جزایر سلیمان ابراز نگرانی کرده و گفته است که چنین چیزی، در را به روی توسعه نیروهای ارتش چین در این کشور اقیانوسیه باز می‌کند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: به اعتقاد ما امضای چنین توافقی ممکن است موجب افزایش بی‌ثباتی درون جزایر سلیمان شود و یک نگرانی بی‌سابقه برای منطقه وسیع‌تر جزایر اقیانوس آرام به وجود آورد. آشکارا ما نگران این هستیم.

گزارش سی ان ان از تجربه های دور زدن تحریم از سوی ایران برای روسیه

وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» اخیرا در تحلیلی در زمینه کمک ایران به روسیه جهت دور زدن تحریم‌های آمریکا و متحدانش نوشت، از آنجایی که روسیه تقریبا تمام بخش‌های اقتصاد خود را با تحریم‌های بی‌سابقه‌ای روبه‌رو کرده، ممکن است مجبور شود به یک متحد قابل اعتماد با بیش از چهار دهه تجربه در زمینه تحریم‌های غرب روی بیاورد.

بر اساس گزارش، ایران تحریم شده ترین کشور جهان بود، اما روسیه اکنون این رکورد را در اختیار دارد. «جورجیو کافایرو» مدیر عامل شرکت «گالف استیت آنالیتیکس» مستقر در «واشنگتن دی سی» گفت: «منافع مشترک برای دور زدن تحریم‌ها، برای این پویایی در روابط روسیه و ایران مهم است.»

این در حالی است که «ویتالی ساولیف» وزیر حمل‌ ونقل روسیه در ماه گذشته در بحبوحه تنش بین مسکو و غرب گفت که کشورش در حال بررسی این مسئله است تا به ایران در مقابله با تحریم‌های مربوط به تعمیر و نگهداری و قطعات یدکی هواپیما کمک کند.

حمله هوایی پاکستان به افغانستان و احضار سفیر توسط طالبان/ آزمایش موشکی جدید کره شمالی و دستور تقویت نیروهای رزمی اتمی/ هشدار چین نسبت به وقوع تراژدی به سبک اوکراین در آسیا/ گزارش سی ان ان از تجربه های دور زدن تحریم از سوی ایران برای روسیه

در این گزارش آمده است، پس از دهه‌ها محدودیت‌های اقتصادی غرب، ایران با کمک کشتی‌های خود تحریم‌ها را دور می‌زند و امروز، روسیه در شرایطی که غرب در تلاش برای فلج کردن تلاش های این کشور است، بحران مشابهی را تجربه می‌کند.

یکی از راه‌هایی که روسیه می‌تواند یاد بگیرد از تحریم‌های احتمالی بر روی نفت خود جان سالم به در ببرد، جابه‌جایی کشتی‌ها و تغییر نام تجاری آنهاست؛ تاکتیکی که ایران از آن استفاده کرده است.

خبرگزاری «رویترز» پیشتر گزارش داده بود که ایران در گذشته میلیون‌ها بشکه نفت را در بنادر کمتر شناخته شده آسیا پنهان کرده است تا از تحریم‌های غرب فرار کند.

«کورک مک گاری» از تحلیلگران آمریکایی به سی‌ان‌ان گفت، «شبح»، متداول ترین ساز و کار مورد استفاده است که به موجب آن کشتی‌ها سیستم‌های شناسایی خودکار خود را هنگام تعویض محموله از یک کشتی به کشتی دیگر خاموش می‌کنند.

«ویندوارد» یک شرکت اطلاعاتی دریایی (رژیم) اسرائیل، گفت که طی ماه گذشته تجارت نفت خام روسیه را رصد کرده است و مکانی که عملیات کشتی به کشتی بین نفتکش‌هایی که از بنادر روسیه با نفتکش‌های دیگر حرکت می‌کردند، رویت و نفتکش‌هایی که در این فعالیت مشغول بودند وارد آمریکای شمالی، آسیا، روسیه و اروپا شدند.

در مورد ایران نیز مناطق دور افتاده مالزی مورد استفاده قرار می‌گرفته، جایی که نفت ایران با نفت مکان‌های دیگر مخلوط  و به عنوان یک محصول غیر ایرانی به خریداران بین‌المللی فروخته می‌شد.

یک تحلیلگر دیگر نیز گفت که فرار از تحریم کار آسانی نیست. درسی که روسیه باید از تجربه ایران بگیرد این است که دور زدن تحریم‌ها و مقاومت در برابر تحریم ها سخت است.

درخواست نمایندگان پارلمان اردن برای تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی

۷۶ عضو پارلمان اردن عصر شنبه در واکنش به حمله نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی، خواستار تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور شدند.

به گزارش تارنمای عمون اردن، نمایندگان پارلمان اردن خواستار تصمیم‌ها و تدابیری شدند که نیروهای اسرائیلی را پاسخگو می‌داند، نه در حد محکومیت و رد مواضع سیاسی، بلکه اقداماتی که امان می‌تواند انجام دهد و هزینه‌های آن را متقبل شود.

نمایندگان پارلمان اردن همچنین خواستار تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور، اخراج سفیر این رژیم و فراخواندن سفیر اردن در تل آویو و توقف همکاری‌ها و قراردادهای دوجانبه شدند.

نمایندگان اردنی همچنین بر لزوم انجام بالاترین سطوح مداخله برای آزادی زندانیان و جوانان ربوده شده از مسجد الاقصی تاکید کردند.

مردم اردن نیز روز شنبه در همبستگی با فلسطینیان، مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان، پایتخت اردن تظاهرات کرده و خواستار اخراج سفیر این رژیم از کشورشان شدند.

حمله هوایی پاکستان به افغانستان و احضار سفیر توسط طالبان/ آزمایش موشکی جدید کره شمالی و دستور تقویت نیروهای رزمی اتمی/ هشدار چین نسبت به وقوع تراژدی به سبک اوکراین در آسیا/ گزارش سی ان ان از تجربه های دور زدن تحریم از سوی ایران برای روسیه

شرکت کنندگان در تظاهرات خواستار حمایت از مسجدالاقصی، اخراج سفیر رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارت اسرائیل در امان شدند.

اردنی‌ها با سر دادن شعارهایی، مقاومت فلسطینیان ساکن بیت المقدس در برابر توطئه صهیونیست‌ها را ستوده و آنان را نوک پیکان مقابله با دشمن صهیونیستی و استکبار توصیف کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی، روز جمعه به صحن‌های مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی حمله کردند که در اثر این یورش ۱۶۰ فلسطینی مجروح شدند که حال شماری از مجروحان وخیم گزارش شده است.

یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن و مجروح شدن ده‌ها نمازگزار فلسطینی ـ که خود را برای اقامه نماز جمعه به این مکان مقدس رسانده بودند ـ با واکنش گسترده گروه‌ها و شخصیت‌های بین المللی روبه رو شده است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها