ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که صبح زود قصد بیدار شدن از خواب را داشته باشید و برای بیدار شدن بخواهید از ساعت گوشی‌تان استفاده کنید. اما اگر تعدادی دوست مردم‌آزار داشته باشید قضیه اندکی فرق می‌کند! چرا که در صورت روشن گذاشتن گوشی ممکن است به وسیله SMS یا تماس بی موقع دوستان‌تان از خواب بپرید. به همین خاطر شاید قید بیدار شدن به وسیله گوشی را بزنید! اما اصلاً نیازی به نگرانی نیست چون چاره این کار بسیار ساده است و با یک نیم‌چه ترفند قابل حل.
ساعت موجود در کلیه گوشی‌های نوکیا، سونی‌اریکسون و سامسونگ و اکثر گوشی‌های همانند، به نوعی متفاوت از سیستم عامل درونی گوشی عمل می‌کند.
شما کافی است ساعت خود را پیش از خواب تنظیم کنید و زنگ بیداری را انتخاب کنید، سپس با خیال راحت گوشی را خاموش کنید و بخوابید. گوشی در همان حالت خاموش زنگ زده و شما را از خواب بیدار می‌کند.
جالب تر این که اگر نخواهید گوشی را خاموش کنید، می‌توانید گوشی را در حالت بی صدا Silent قرار دهید و لرزاننده آن را هم خاموش کنید، (ترفندستان) سپس ساعت را تنظیم کنید و مطمئن باشید در زمان تعیین شده با صدای بلند زنگ خواهد زد.
جدا از این مسئله، گاهی به وسیله این ترفند می‌توانید شوخی‌هایی هم با دوستان‌تان بکنید. به فرض در سر کلاس درس، بر روی گوشی دوستتان که در حالت Silent هم هست زنگ ساعت قرار دهید…!