خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » خروج قطار از ریل در طبس/ افزایش جان‌باختگان به ۱۷ تن/ دو وزیر عازم محل حادثه شدند

خروج قطار از ریل در طبس/ افزایش جان‌باختگان به ۱۷ تن/ دو وزیر عازم محل حادثه شدند

1533651 653 - خروج قطار از ریل در طبس/ افزایش جان‌باختگان به ۱۷ تن/ دو وزیر عازم محل حادثه شدندبر اثر خروج قطار مسافربری طبس-یزد از ریل، شمار زیادی از مسافران آسیب دیده و جمعی از ایشان جان باختند؛ رویدادی تلخ که ابعاد آن رو به گسترش است.
 
به گزارش «تابناک»، مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این‌باره گفت: در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز قطار مسافربری طبس – یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو (در محدوده شهرستان طبس-استان خراسان جنوبی) از ریل خارج شد.
 
1533648 771 - خروج قطار از ریل در طبس/ افزایش جان‌باختگان به ۱۷ تن/ دو وزیر عازم محل حادثه شدند
وی با تاکید بر اعزام دو تیم از امدادگران هلال احمر به محل حادثه در محدوده کیلومتر ۵۰ محور طبس، افزود: علاوه بر امدادگران اعزام شده، هماهنگ شد تا سه فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شوند. برابر گزارش اولیه پنج واگن از ریل خارج شده است.

همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز در این باره گفت: سه بالگرد اورژانس به همراه ۱۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

 
تکمیل می‌شود…
 
اعلام اسامی ۴۳ مصدوم از سوی اورژانس
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۱:۳۰

1533647 645 - خروج قطار از ریل در طبس/ افزایش جان‌باختگان به ۱۷ تن/ دو وزیر عازم محل حادثه شدند

وزیر کشور بعد از دستور به استاندار، عازم محل حادثه شد
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۱:۲۲

وزیر کشور نیز در تماس تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، خواستار حضور در محل حادثه قطار مسافری در طبس و ارسال سریع امکانات لازم برای رسیدگی به حادثه دیدگان شد. احمد وحیدی صبح چهارشنبه در تماس تلفنی با جواد قناعت ضمن گرفتن آخرین گزارش‌ها از حادثه واژگونی قطار مسافری در طبس، از استاندار خواست به سرعت خود را به محل حادثه برساند.

وی همچنین از زمان وقوع این حادثه در تماس با رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس اورژانس، مدیرعامل راه آهن و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین وضعیت این رویداد را رصد کرد و سپس برای تسریع در روند رسیدگی به این حادثه، عازم محل حادثه شد.

افزایش فوت شدگان به ۱۷ نفر
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۱:۰۷

مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان از افزایش شمار جانباختگان به ۱۷ تن خبر داد و افزود: گروهی از امدادگران در حال تلاش برای بازگرداندن واگن‌های واژگون شده به حالت عادی هستند.

افزایش جان باختگان به ۱۲ نفر
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۰:۲۵

محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر آخرین جزییات امدادرسانی به حاثه‌دیدگان قطار از ریل خارج شده در طبس را تشریح کرد و گفت: در این منطقه حضور جرثقیل سنگین برای جابجایی قطار الزامی است که تا این لحظه فعلا اقدامی نشده است.

وی با بیان اینکه سه فروند بالگرد امداد و نجات در محل حضور دارد، گفت: در حال انتقال مصدومان به مراکز درمانی هستیم و تا زمان خروج آخرین مصدوم و مجروح امدادگران و بالگردها در محل حادثه حضور خواهند داشت. متاسفانه ۱۲ نفر هم فوت شدند که امیدواریم با امدادرسانی‌های انجام شده آمار افزایش پیدا نکند.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۰۹:۱۵

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با دکتر جعفر میعاد فر، رییس اورژانس کشور، دکتر سید محمد موسوی میرزایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی و‌ دکتر عمیدالدین خطیبی، رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد خواستار پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد و آمادگی کامل مراکز درمانی بیمارستان های خراسان جنوبی و بسیج امکانات برای درمان مصدومان این حادثه شد.

بهرام عین اللهی همچنین به دکتر جعفر میعاد فر، رییس اورژانس کشور ماموریت داد تا در محل حادثه حاضر شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد