خانه » همه » خبر » خطیب جمعه قم: می‌خواهند، بی‌حجابی را «نماد اعتراض ملی» جلوه بدهند / هوشمندانه باشیم، از هر سخن و موضعی که به نفع دشمن است، پرهیز کنیم

دانلود کتاب های امتحان شده

خطیب جمعه قم: می‌خواهند، بی‌حجابی را «نماد اعتراض ملی» جلوه بدهند / هوشمندانه باشیم، از هر سخن و موضعی که به نفع دشمن است، پرهیز کنیم

خطیب جمعه قم گفت: دشمن می‌خواهد احساسات مردم را برانگیزد و با حساس کردن فضای دینی جامعه و بحرانی نشان دادن آن، متدین‌ها را به واکنش‌های انفعالی و هیجانی وادار کند و مردم راه به جان هم اندازد.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه قم که دوم دی ۱۴۰۱ در مصلی قدس قم برگزار شد، با بیان اینکه دشمن در شرایط فعلی می‌خواهد با مقوله حجاب چند تیر بزند، عنوان کرد: اول اینکه دشمن می‌خواهد بی حجابی را نماد اعتراض ملی جلوه بدهد و آن را از مقوله فرهنگی و اجتماعی به مقوله سیاسی تبدیل کنند.

وی ادامه داد: دوم اینکه دشمن می‌خواهد احساسات مردم را برانگیزد و مردم را به آن مشغول کند و با حساس کردن فضای دینی جامعه و بحرانی نشان دادن آن، متدین‌ها را به واکنش‌های انفعالی و هیجانی وادار کند و مردم راه به جان هم اندازد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه دشمن این حربه بی حجابی را از ۳۰ سال قبل برای تهاجم و شبیه خون فرهنگی در برنامه‌های خود داشته است، بیان کرد: متاسفانه هیچگاه این حربه دشمن از سوی دستگاه‌های ذیل ربط جدی گرفته نشده است و نتیجه آن وضع کنونی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان چند ماه قبل رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب بیان کردند که دعوا بر سر با حجاب و بد حجاب و یا از بین رفتن یک دختر جوان نیست بلکه بحث بر سر اصل استقلال، ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است.

وی اضافه کرد: بر اساس گفته رهبر معظم انقلاب، دشمن می‌خواهد ما را به خطای راهبردی در تشخیص اولویت‌های کشور، نظام و ملت ایران مبتلا کند تا مسئله اهم بین مسئله مهم گم شود و موضع گیری غلط کنیم.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) ادامه داد: با توجه به نقشه دشمن باید در این شرایط کاملا هوشمندانه رفتار کنیم و از هر سخن و یا موضعی که به نفع دشمن و یا تکمیل کننده نقشه دشمن است، پرهیز کنیم.

خطیب جمعه قم افزود: دقت و تامل حضرت زهرا (س) در آن ایام درس لحظه شناسی را به ما می‌دهد و اولویت قیام حضرت زهرا (س) حفظ وحدت امت بود و در کشور ما نیز اولویت با حفظ وحدت کلمه است و قدرت ملت ما نیز در اتحاد مردم با مسئولین و مسئولین با مردم است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدا حرم شاهچراغ بیان کردند که این حادثه در تاریخ ماندنی خواهد شد تاکید کردند که دستگاه‌های فرهنگی و هنری باید این قضیه را مورد توجه قرار بدهند و به آیندگان منتقل کنند.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱۷

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها