خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » خواص برگ انجیر برای سلامتی

دانلود کتاب های امتحان شده

خواص برگ انجیر برای سلامتی

خواص برگ انجیر برای سلامتی

خاصیت برگ انجیر را با ترکیبی از ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی می شناسند. جمع شدن چندین خاصیت مفید و ضروری برای بدن در یک گیاه، سبب ارزشمندی آن شده است. تا انتها با ما همراه باشید.


خواص برگ انجیر برای سلامتی

انجیر یک میوه با طبع گرم و سرشار از مواد مغذی مانند فسفر، کلسیم، پتاسیم است، اما بعید می دانم تا به حال در رابطه با خواص برگ آن چیزی شنیده باشید. برگ انجیر دارای مواد معدنی، ویتامین ها و فیبربسیاری است، علاوه بر این برگ انجیر حاوی مقادیر بالایی ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، کلسیم، آهن، فسفر، منگنز، سدیم، پتاسیم و کولین می باشد که خواص بسیاری برای درمان بیماری های متعدد را در خود جمع آوری کرده است. به همین دلیل در این مطلب به معرفی خواص برگ انجیر می پردازیم.

کاهش ریسک بیماری های قلبی

در تحقیقات نشان داده شده است که برگ های انجیر خشک شده به دلیل داشتن امگا 6، امگا 3 و فنول به جلوگیری از بیماری قلبی عروقی کمک می کند. در واقع این برگ ها به کاهش تری گلیسرید که علت اصلی حملات قلبی است، کمک می ک

درمان فشارخون

فشارخون یک قاتل خاموش در بزرگسالان است و می تواند ناگهان و بدون هشدار رخ دهد. نوشیدن چای برگ انجیر با دانه های زیره سبز باعث کاهش فشار خون می شود.

زمانی که فشار خون افزایش می یابد، سریع ترین راه برای کاهش این میزان، مصرف 2 قاشق چای خوری روزانه روغن سیاه دانه است.

با کاهش سطح فشارخون، می توانید روزانه یک قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را با مقداری آب میوه ارگانیک یا عسل بخورید. یک قاشق چای خوری عسل روزانه یا کمی کم تر، کافی است.

پاکسازی دستگاه ادراری

برگ های انجیر به دلیل داشتن پکتین که ثابت شده است فیبر محلول هستند، به متابولیسم کمک کرده و مانده های کلسترول را تمیز می کند، در نتیجه سیستم ادراری را پاکسازی می کند.

تقویت استخوان ها

برگ های انجیر به طور طبیعی کلسیم بالایی دارند و از پوکی استخوان جلوگیری می کنند. هم چنین فسفر موجود در این برگ ها، تشکیل استخوان را تحریک می کند و نوسازی استخوان ها ناشی از آسیب یا از دست دادن استخوان را افزایش می دهد.

ویژگی های ضد سرطان

هر روز دو برگ انجیر بجوید. اگر برگ انجیر تازه ندارید، پودر این برگ را که حاوی فیبر است استفاده کنید، زیرا به جلوگیری از انواع سرطان ها، به ویژه سرطان روده بزرگ کمک می کند.1

جلوگیری از یبوست

در هر وعده برگ انجیر، ۱۰ گرم فیبر وجود دارد و این میزان فیبر باعث افزایش سلامتی، حرکت طبیعی روده و جلوگیری از یبوست می‌شود. فیبر، به حجیم شدن مدفوع کمک کرده و در نتیجه نه تنها از یبوست جلوگیری می‌کند بلکه به رفع اسهال و حرکت نامناسب روده نیز کمک می‌کند. برای این منظور می‌توانید مصرف چای برگ انجیر یا خوردن میوه انجیر را نیز امتحان کنید.

کمک به کاهش وزن

فیبر موجود در برگ انجیر به کاهش وزن نیز کمک می‌کند و گاهی وقت‌ها برای درمان چاقی پیشنهاد می‌شود. البته، کالری بالای آن – به ویژه اگر با شیر خورده شود – باعث افزایش وزن می‌شود. مصرف مقداری برگ انجیر برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز، کافی است. بنابراین، آن را به میزان زیاد مصرف نکنید. همیشه مراقب باشید و مقدار مناسب مصرف برگ انجیر را به ذهن بسپارید.

کمک به کاهش کلسترول

برگ انجیر دارای پکتین است که یک فیبر محلول در آب محسوب می‌شود. این نوع فیبر از طریق متابولیسم آزاد شده و کلسترول اضافی بدن را به سیستم دفع برده و به خروج آن از بدن کمک می‌کند.

پکتین موجود در برگ انجیر – به عنوان یک فیبر محلول در آب – عملکرد درست روده را نیز تحریک می‌کند. برگ انجیر، به دلیل داشتن فیبر زیاد، دارای خواص ملین نیز هست. میزان بالای فیبر در غذای دریافتی شما می‌تواند با پیشگیری از برخی سرطان‌های گوارشی مانند سرطان روده بزرگ، به حفظ سلامت عمومی بدن کمک کند.

جلوگیری از بیماری سرخرگ کرونری

برگ انجیر خشک، حاوی فنول، امگا۳ و امگا۶ است. این اسیدهای چرب، خطر بروز بیماری سرخرگ کرونری را کاهش می‌دهند. علاوه بر این، برگ انجیر تاثیر زیادی بر تری ‌گلیسیرید بدن می‌گذارد. برگ انجیر، تاثیر بازدارنده‌ای بر تری گلیسیرید دارد و باعث کاهش میزان کلی تری گلیسیرید می‌شود. تری گلیسیرید یکی از دلایل مهم حمله قلبی به شمار می‌آید.

جلوگیری از سرطان سینه پس از یائسگی

فیبر موجود در برگ انجیر در برابر سرطان سینه و عدم تعادل هورمون‌ها پس از یائسگی، از فرد محافظت می‌کند. هورمون‌های بدن می‌توانند توانایی سیستم ایمنی بدن را تغییر دهند و در نتیجه بر عملکرد آنتی اکسیدان‌ها در مقابله با رادیکال‌های آزاد تاثیر بگذارند. رادیکال‌های آزاد، عامل اصلی رشد سرطان هستند. بنابراین، برگ انحیر به دلیل داشتن فیبر، به جلوگیری از سرطان کمک می‌کند.

کمک به درمان برونشیت

ترکیبات موجود در برگ انجیر، آن را به ماده‌ای عالی برای تهیه چای تبدیل می‌کنند. چای برگ انجیر برای درمان بیماری‌های متعدد تنفسی مانند برونشیت به کار می‌رفته و به عنوان روشی برای جلوگیری و کاهش تاثیرات منفی آسم مورد استفاده قرار می‌گرفته است. دو تا سه عدد برگ انجیر و مقداری شکر را در نیم لیتر آب ریخته و آن را بجوشانید. بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد. سپس برگ‌ها را درآورده و چای را بنوشید.

تقویت استخوان‌ها

برگ انجیر سرشار از کلسیم است که یکی از ضروری‌ترین مواد برای بهبود وضعیت استخوان‌ها و کاهش خطر تحلیل استخوان به شمار می‌آید. برگ انجیر سرشار از فسفر نیز هست که ساخت استخوان را تحریک کرده و به بهبود جراحت استخوانی یا تحلیل آن کمک می‌کند.

جلوگیری از دفع کلسیم

افرادی که سدیم بالایی مصرف می‌کنند، ممکن است به دفع کلسیم از طریق ادرار دچار شوند. پتاسیم بالای موجود در برگ انجیر می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کرده و ترکیب مواد دفعی موجود در مجاری ادرار را نرمال کند. برگ انجیر، میزان کلسیم دفعی شما را کاهش می‌دهد. به علاوه، سطح اوریک اسید و دیگر سموم خطرناک که باید از بدن دفع شوند را پایین می‌آورد.2

درمان پوسته شدن پوست

برگ درخت انجیر پوسته پوسته شدن جلد را درمان میکند.. برای استفاده از این فواید انجیر ، باید برگ خشک کرده درخت انجیر را کوبیده در سرکه خیس نموده بر پوست بمالند.

درمان زخم

برگ انجیر زخم ها و جراحات را التیام می دهد . برای این منظور کافی است ، برگ تازه را مدت کمی بر روی زخم های سطحی قرار دهند تا امر جوش خوردن زخم ها زودتر و سریعا صورت گیرد .

کاهش تری گلیسرید

برگ انجیر با موادی چون امگا3، فنول و امگا6 شناخته می شود. این مواد اثر مستقیمی بر میزان تری گلیسرید دارند و به همین دلیل برای پیشگیری از حملات قلبی چون بیماری سرخرگ کرونری به کار می روند.

تنظیم فشار خون

با وجود پتاسیم موجود در خواص برگ انجیر, تنظیم فشار خون نیز از عملکردهای مثبت برگ انجیر می باشد. به خصوص اینکه این ماده سدیم کمی را در بدن بر جای می گذارد و همین موضوع به آرامش اعصاب و کنترل فشار خون منجر می گردد.

نکات مهم برای مصرف برگ انجیر

مصرف زیاد برگ انجیر برای کسانی که حساسیت دارند، مضر می باشد.

به اندازه مصرف کنید تا دچار اسهال نگردید.

نمونه خشک شده این برگ حاوی مقداری زیادی قند است. به همین خاطر ممکن است باعث پوسیدگی دندان شود.

پیش از جراحی به هیچ عنوان از برگ انجیر استفاده نکنید. چون ممکن است در افراد با حساسیت بالا سبب خونریزی لوله گوارش گردد.3

پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.bazdeh.org
3.www.delgarm.com

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها