خانه » همه » مذهبی » خوشا به حالت! نظيف طحان! 

خوشا به حالت! نظيف طحان! 

این دو جمله آقای طحان نظيف خلاصه همه پاسخ هایی است که از این شورا تاکنون شنیده ایم و مشابه آن را فراوان از زبان هاله نوری شنیدیم که تحت الحمایه همین شورا بود.
مغالطه طحان نظيف از همان اول روشن است. او می گوید شورای نگهبان در سال 96 معیارهای بررسی صلاحیت ها را اعلام کرده است در حالی که خواسته آشنا انتشار مشروح مذاکرات این شورا بود. اعلام معیارها که طحان از آن نام برد با عدم اعلام معیارها هیچ تفاوتی ندارد. زیرا معیارهای بررسی صلاحیت ها قبلا در قانون اساسی آمده است و اعلام دوباره ابن معیارها از سوی شورای نگهبان کاری زائد است.
اما علت بحران مرغ و تخم مرغ روشن است و خود طحان از سهم نمایندگان مجلس اقلیت که به لطف تیغ نظارت استصوابی شورای نگهبان وارد بهارستان شده اند آگاه است. این نونمایندگان هم با دلار 4200 تومانی معروف به دلار جهانگیری مشکل دارند و هم به قیمت بالای مرغ و تخم مرغ اعتراض دارند و نسبت میان این دو را نادیده می گیرند. آنان توجه ندارند که اگر قیمت مرغ در سه سال اخیر در حد ده دوازده هزار تومان بود علتش همین دلار جهانگیری بود.
من سخنگوی دولت نیستم و دولت هم البته از انتشار مذاکرات در باره گرانی این دو ابایی ندارد. 
اما خوشا به حال شورای نگهبان که حتی به اندازه یک دانه تخم مرغ هم در نابسامانی ها و بحران ها و گرانی های این چهل سال نقش ندارد! 
چه شورای نگهبان خوشبختی هستید شما! اگر کشور را آب ببرد شما بی تقصیرید! 
اگر قیمت مرغ و تخم مرغ بالا برود شما بی تقصیرید! 
اگر هواپیمای اوکراینی را ساقط کنند شما بی گناهید! 
اگر  اف اي تي اف چند سال معطل است شما بی تقصیرید! 
اگر یک قاتل را برای نمایندگی تایید صلاحیت کنید و مردم به او رای دهند باز هم شما بی تقصیرید! چون مردم رای داده اند! 
اگر هزار تا بحران و بن بست دیگر در این کشور پدید آید باز شما بی تقصیرید! 
اما شادی طحان نظيف عضو حقوقدان شورای نگهبان از درد مرغ و تخم مرغ مردم، هم عجیب است. گویی او گوینده رادیو اسرائیل است که جمهوری اسلامی را تمسخر می کند که بعد از چهل سال درگیر بحران مرغ و تخم مرغ است. ابن چه تف سربالایی است؟! 
پاسخگوی رد صلاحیت هایتان نیستید نباشید! اما به درد تخم مرغ مردم نخندید و ملت را مسخره و کشور را رسوا نکنید و خودتان را تماشاگر محض ندانید! همه آنچه در این کشور می گذرد محصول نظارت استصوابی شماست. نمایندگان مجلس و رئیس جمهور از فیلتر احراز صلاحیت شما گذشته اند و هاشمی رفسنجانی و سیدحسن خمینی از سوی شما رد صلاحیت شده اند! 
طحان نظيف مواظب باشد برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی فقط کسانی از سوی شورای نگهبان تایید شوند که هم وعده  پناهیان را برآورده کند و هم قیمت مرغ و تخم مرغ را پایین بیاورد و هیچ اعتنایی هم به تحریم های آمریکا و کره جنوبی و هند و ژاپن و چین و عراق نداشته باشند که نفت و گاز ما را دود کرده اند و دلار ما را بلوکه! 
این کار فقط از شما برمی آید.
مجید مرادی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد