خانه » همه » مذهبی » داستان زنده ماندن عیسی مسیح(ع)

داستان زنده ماندن عیسی مسیح(ع)


داستان زنده ماندن عیسی مسیح(ع)

۱۳۹۹/۰۱/۲۹


۱۶۴۳ بازدید

سلام گویاحضرت عیسی زنده است ودرآسمان چهارم بسرمیبرندبنابراین چراآسمان چهارم؟چرازنده است؟ودرآسمان چهارم چه میکند؟

اولا مساله زنده بودن حضرت عیسی مسیح تا به امروز آنگونه که باید روشن نشده است. و همچون تولدشانًٌَُْٰٰ، زنده بودنشان هم عجیب و جای سوالات زیادی است بین آراء دانشمندان در حیات و ممات این پیغمبر الهی اختلاف جدی وجود دارد.
ثانیا حضرت عیسی که معتقدیم نزد خدا عروج کرده و زنده است، آیا عروجش به صورت جسمانی بوده است؟ با توجه به آیه ۵۵ سوره آل عمران: «إِذْ قالَ اللَّهُ یا عیسى إِنِّی مُتَوَفِّیکَ وَ رافِعُکَ إِلَی » زنده بودن ایشان مورد سؤال است.
نخست باید دانست کلمه «متوفیک» – چنان که ابن فارس در کتاب معجم مقاییس اللغه می‌نویسد – از فعل وفی یوفی به معنای گرفتن کامل است و در قرآن تنها در مورد مرگ به کار نرفته، به معنای دیگری مانند «گرفتن و حفظ کردن» نیز آمده است که آیه ۵۵ سوره آل عمران نمونه‌ای از آن است. بنابراین، با توجه به معنای صحیح «متوفیک» و تامل در آیات ۱۵۷ – ۱۵۹ سوره نساء، مراد از «انی متوفیک و رافعک الی» آن است که خداوند حضرت عیسی (ع) را از میان مردم بنی اسرائیل گرفت و از دیدگان آنان مخفی ساخت و به جایگاهی رفیع نزد خود بالا برد. از این رو، احتمال زنده بودن ایشان فراوان است و مطابق برخی از روایات، همراه با امام زمان (عج) ظهور خواهد کرد. نظر بسیاری از مفسران، از جمله علامه طباطبایی، در مورد عروج حضرت عیسی (ع) و عبارت «رافعک الی» آن است که، چون مکانی برای خداوند متصور نیست، عروج حضرت عیسی (ع) عروجی معنوی و بالا رفتن مقام قرب وی در نزد خدا است نه بالا رفتن فیزیکی به سمت بالا یا آسمان، چنان که مسیحیان بدان معتقدند؛ و جمله «مطهرک من الذین کفروا» به روشنی بر این سخن دلالت دارد.(ماهم نظر علامه را قبول داریم لذا باحتمال زیاد آن حضرت به دست دشمن کشته نشد بلکه به نظر می رسد به طور طبیعی وفات یافته است. در قرآن آمده است که خداوند او را توفی کرد و به سوی خود بالا برد می توان گفت که توفی و بعد از آن بالا بردن ، مرگ را می رساند.)
ثالثا در خصوص جایگاه حضرت در آسمان چهارم بنابر نظر علمای اخلاق میتوان گفت آدمیزاد را آوردند اینجا که تا آسمان هفتم پرواز کند. حتی بالاتر از آسمان هفتم. آدمیزاد یعنی همین من و شما عُرضه پرواز تا فوق عرش را داریم. یعنی ساختمان انسان اینگونه است. نمونه اش را داریم دیگر. انبیاء و اولیاء به عرش رفتند. معلوم می شود آدمیزاد می تواند به عرش برود. ببینید اینگونه نیست که آنها چون پیغمبرند به عرش رفته اند بلکه چون آدمند به عرش رفته اند. این بالا رفتن به خاطر پیغمبر بودن نبوده بلکه انسان پاکی بوده به عرش رفته است. پیغمبر برای ما الگوست. اگر تو هم مثل این آقا عمل کنی، تو هم به همانجا که ایشان رفت، می روی. ببینید دلیلش فقط این بوده که او انسان پاکی است. البته پاکی شان مانند پاکی من و شما نیست. هرکس پاک شد می تواند به عرش برود.
می گویند حضرت عیسی علیه السلام در آسمان چهارم است. چرا آسمان چهارم؟ به عنوان مثال حضرت ابراهیم، حضرت موسی، و … هرکدام در آسمان هفتم هستند. چرا ایشان در آسمان چهارم مانده است؟
می گویند(به عنوان یک داستان و الا ما واقع آنرا نمی دانیم خدا عالم است.)حضرت عیسی(ع) ایشان زن و بچه نداشت و خودش لباس هایش را وصله می کرد. یک سوزن و نخ همیشه همراهش داشت که هروقت لباس هایش پاره می شود بدوزد. می گویند چون این سوزن را داشت نگذاشتند بالاتر برود. اگر دل من و شما به کلاهمان بسته باشد، نمی گذارند بالا برویم. دلبستگی، آدم را سنگین می کند. من صد تومان در جیبم دارم. جان می کـَنم تا به یک فقیر بدهم. آن جان کـَندن یعنی دلبستگی.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد