خانه » همه » مذهبی » داستان نوح و شکستن کوزه

داستان نوح و شکستن کوزه


داستان نوح و شکستن کوزه

۱۳۹۹/۰۱/۱۴


۳۲۵۸ بازدید

من داستانی شنیدم که پیامبری قوم خود را نفرین کرد ولی خدا نفرینش را اجابت نکرد بهش گفت چند تا کوزه بسازه ان پیامبر دستور خدا را اجرا کرد بعد به اون پیامبر گفتن تمام کوزه ها را نابود کن ولی ان پیامبر گفت این همه وقت گذاشتم تا کوزه ها را ساختم چطوری خرابشون کنم خداوند هم گفت حالا فهمیدی برای چی نفرینت را اجابت نمی کنم وقتی تو نمی تونی این کوزه ها را خرابش کنی من چطور می تونم بنده هامو نابود کنم من نمی دونم اسم اون پیامبر چی بود

آنچه نوشته اند چنین است :
بعد از آنکه حضرت نوح نفرین کرد و همه کفار غرق شدند ، فرشته ای در پیش او ظاهر شد . شغل نوح کوزه گری بود، کوزه هائی از گل درست می کرد . فرشته کوزه ها را از نوح می خرید و همانجا آنها را می شکست . نوح ناراحت شد و اعتراض کرد . فرشته گفت: من آنها را خریده ام و اختیارش را دارم . نوح گفت: من صانع آن هستم . فرشته گفت: کوزه هایی ساخته ای نه اینکه خلق کرده ای من که آن را می شکنم تو ناراحت می شوی چطور نفرین کردی که این همه خلق خدا هلاک گردند؟ ! بعد از این قضیه آنقدر گریه کرد که نامش نوح گردید .
(داستانهای پراکنده از آثار شهید دستغیب ج 2 ص 37 )
این داستان به نوعی تخطئه حضرت نوح است . اگر روایت صحیحی این مطلب را می گفت می پذیرفتیم ولی می بایستی آن را توجیه کنیم چون پیامبر معصوم است و کار نادرست نمی کند .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد