خانه » همه » آموزشی » دانستنی های حقوقی

دانلود کتاب های امتحان شده

دانستنی های حقوقی

 

قانون جدید بیمه شخص ثالث در یک نگاه:

 شرکت های بیمه از أخذ رضایت از زیان دیدگان و پرداخت خسارت کمتر به آنان ممنوع شده اند.

0⃣1⃣ از دیگر مزایای این قانون، مشارکت مسبب حادثه در پرداخت خسارت به زیان دیدگان است، به این ترتیب که اگر فردی به خاطر تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی مسبب حادثه ای بود که خسارت آن توسط شرکت بیمه پرداخت شد، بخشی از خسارت را باید بپردازد.
در این شیوه بیمه گر خسارت های وارده به زیان دیدگان را پرداخت می کند، اما می تواند به تناسب درصدی از خسارات را از مسبب حادثه دریافت کند.

1⃣1⃣ برابری دیه زن و مرد در تصادفات رانندگی در قانون قبل نیز وجود داشت و إعمال می شد که در قانون جدید نیز به قوّت خود باقی است.

2⃣1⃣ اگر مدارک پرونده کامل و میزان خسارت بدنی به موجب حکم دادگاه قطعی شده باشد، بیمه گر در صورت تأخیر در پرداخت خسارت به ازای هر روز نیم در هزار بابت تأخیر جریمه پرداخت خواهد کرد.

3⃣1⃣ پیش از این، بیمه گران موظف به پرداخت خسارت به همه افراد زیان دیده خارج از وسیله نقلیه بودند. اما اکنون تعهد بیمه گر ۱۰ برابر سقف تعهدات در بیمه نامه است.

4⃣1⃣ اگر خسارت وارده ناشی از نقص راه یا نبودن علایم رانندگی و یا نقص وسیله نقلیه باشد، شرکت بیمه می تواند پس از پرداخت خسارت به زیان دیده، نسبت به دریافت خسارت به نسبت درجه ی تقصیر که در همه ی آن در حکم دادگاه مشخص می شود، به مسبّبان ذی ربط مراجعه کند.

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها