خانه » همه » آموزشی » داوری بین المللی چیست؟

دانلود کتاب های امتحان شده

داوری بین المللی چیست؟

داوری بین المللی چیست؟

داوری بین المللی مشابه دادرسی دادگاه داخلی است, اما به جای اینكه در دادگاه داخلی برگزار شود ، جلوی دادگاه های خصوصی كه به عنوان داوران معروف هستند ، برگزار می شود. این هست یک اجماعخنثیالزام آورخصوصی و قابل اجرا وسایل حل اختلاف بین المللی, که به طور معمول است سریعتر و ارزان تر از دادرسی داخلی.

استفاده از داوری بین المللی تحول یافته است تا احزاب مختلف قانونی را به آنها اجازه دهند, زمینه های زبانی و فرهنگی برای حل و فصل اختلافات خود به صورت نهایی و الزام آور, به طور معمول بدون تشریفات قوانین رویه ای سیستم های حقوقی خود.

داوری بین المللی برای چه مواردی استفاده می شود؟

داوری بین المللی گاهی اوقات نامیده می شود فرم ترکیبی حل اختلاف بین المللی, از آنجا که عناصر رویه حقوق مدنی و رویه حقوق عادی را در هم می آمیزد, ضمن اینکه به طرفین فرصت قابل توجهی برای طراحی روال داوری که در آن اختلافات برطرف خواهد شد ، اجازه می دهد. از داوری بین المللی می توان برای حل و فصل هرگونه مشاجره ای که در نظر گرفته می شود استفاده کرد “قابل جابجایی,” اصطلاحی که دامنه آن از دولت به کشور دیگر متفاوت است, اما این شامل اکثر اختلافات تجاری است.

شرکتها معمولاً قراردادهای داوری بین المللی را در قراردادهای تجاری خود با سایر مشاغل درج می کنند, به گونه ای که اگر اختلاف نظر در مورد توافق ایجاد شود ، آنها موظفند به جای پیگیری دادرسی در دادگاه سنتی ، داوری کنند. همچنین ممکن است دو طرف برای حل و فصل اختلاف از طریق آنچه که به عنوان “توافق نامه تسلیم” شناخته می شود ، مورد استفاده قرار گیرند., که به سادگی یک توافقنامه داوری است که پس از ایجاد اختلاف قبل از آن امضا شده است.

توافق نامه های داوری بسیار کوتاه است. بند داوری مدل ICC, برای مثال, فقط می خواند:

کلیه اختلافات ناشی از یا در ارتباط با قرارداد حاضر در نهایت طبق مقررات داوری اتاق بازرگانی بین المللی توسط یک یا چند داور تعیین شده براساس آیین نامه مذکور حل و فصل می شود..

طرفین همچنین مرتباً قوانینی را در مورد قانون حاکم بر قرارداد اضافه می کنند, تعداد داوران, محل داوری و زبان داوری.

داوری سرمایه گذاری چیست؟

یک پدیده نسبتاً اخیر, داوری سرمایه گذاری “یکی از انواع داوری است که با سرعت بیشتری در حال رشد است. این امر مربوط به اجرای مراحل داوری توسط سرمایه گذاران خارجی علیه کشورها بر اساس معاهدات سرمایه گذاری دو جانبه یا چند جانبه است, یا قوانین داخلی که رضایت داوری دولت را صادر می کنند. این ممکن است تنها پاسخ در پاسخ به سلب مالکیت سرمایه گذاری های خصوصی توسط یک دولت باشد.

قوانین داوری بین المللی چیست؟

بیشتر موسسات داوری بین المللی قوانینی را تنظیم می كنند كه حل و فصل اختلافات را باید از طریق داوری حل كنند. قوانین شناخته شده داوری شامل قوانین اتاق بازرگانی بین المللی است (“ICC“), دادگاه داوری بین المللی لندن (“LCIA“), مرکز بین المللی حل اختلاف در انجمن داوری آمریکا (“ICDR“), و قوانین مرکز داوری بین المللی سنگاپور (“SIAC“) و مرکز داوری بین المللی هنگ کنگ (“HKIAC“). داوری های سرمایه گذاری اغلب طبق مقررات مرکز بین المللی حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری بانک جهانی حل و فصل می شوند (“ICSID“) یا کمیسیون حقوق تجارت بین المللی سازمان ملل (“UNCITRAL“) قوانین. بسیاری از داوری های مربوط به مشاغل روسی طبق مقررات اتاق بازرگانی استکهلم صورت می گیرد (“SCC“).

چگونه جوایز داوری بین المللی اعمال می شوند?

با تشکر از پیمانی معروف به این کنوانسیون نیویورک که وارد عمل شد 7 ژوئن 1959, جوایز داوری برخلاف احکام دادگاه سنتی در اکثر کشورها قابل اجرا است. بر فراز 150 کشورها امروز کنوانسیون نیویورک را تصویب کرده است, به این معنی که جوایز داوری تقریباً قابل اجرا هستند 3/4 کشورهایی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده اند.

قوانين اوليه كه براساس آن وكلاي داوري بين المللي يك پرونده را مطرح مي كنند ، قانون حاكم يك قرارداد است, یا قانون شکنجه مربوط به یک قرارداد, قوانین داوری کرسی داوری, و کنوانسیون نیویورک و واشنگتن (در ضمن به عنوان کنوانسیون ICSID شناخته می شود).

مزایای داوری بین المللی در مورد دادخواهی چیست؟

مزایای اصلی استفاده از داوری بین المللی برای حل و فصل اختلاف و نه دعوای دادگاه سنتی شامل:

  • داوری بین المللی می تواند اختلافات را سریعتر از دادرسی دادگاه سنتی حل و فصل کند زیرا تنها درخواست های محدودی از جوایز داوری وجود دارد..
  • داوری بین المللی می تواند ارزان تر از دادرسی دادگاه های سنتی باشد.
  • داوری بین المللی می تواند عدالت با کیفیت بهتری را فراهم کند, از آنجا که بسیاری از دادگاههای داخلی بار سنگین هستند, که همیشه به قاضی زمان کافی نمی دهد تا تصمیمات قانونی با کیفیت بالا بگیرند.
  • مشتریان می توانند در انتخاب داوری که یک متخصص صنعت داوری بین المللی است ، نقش موثری داشته باشند, و نه یک ژنرال مانند بسیاری از قضات دادگاه داخلی.
  • داوری بین المللی انعطاف پذیر است, و هر یک از طرفین دعوا نقش مهمی در انتخاب روشی که مناسب ترین برای حل اختلاف بین المللی خود است ، ایفا می کنند, تصمیم گیری درمورد اینکه آیا روش هایی مانند تولید اسناد را شامل می شود.
  • داوری بین المللی می تواند محرمانه باشد, که در صورت تمایل طرفین برای ادامه روابط تجاری و یا جلوگیری از تبلیغات منفی مفید است.
  • داوری بین المللی خنثی است. این برای معاملات فرامرزی بسیار مهم است, از آنجا که از امکان مزیت “دادگاه خانگی” برای یک طرف جلوگیری می کند.
  • در برخی کشورها, قضات به طور مستقل حکم نمی کنند. در داوری بین المللی باید یک جایزه به طور مستقل اهدا شود, یا نمی توان آن را اجرا کرد.
  • در موارد خاص, مانند اختلافات دولت سرمایه گذار, داوری بین المللی تنها راه حل تخلف از یک حق قانونی را ارائه می دهد.

وکلای داوری بین المللی به مشتریان خود در پیگیری مطالباتشان کمک می کنند, تهیه دعاوی و استدلال درباره شایستگی قبل از داوران. بیشتر حقوقدانان داوری بین المللی درک درستی از فرهنگهای خارجی دارند, و آنها بر اساس بسیاری از قوانین مختلف خارجی کار می کنند. مهارت های زبانی در داوری بین المللی بسیار مهم است, و همچنین درک تفاوتهای مهم رویه ای با دادرسی دادگاه های سنتی.

از کجا می توانم وکلا بین المللی داوری پیدا کنم؟

جایگاه فیزیکی وکلا با آگاهی در داوری بین المللی بسیار کم اهمیت است, با توجه به اینکه معدود شنوایی بدنی معمولاً انجام می شود. معمولا, فقط یک یا دو جلسه کوتاه در داوری بین المللی درگیر است, که گاهی اوقات از طریق ویدئو کنفرانس برای اختلافات کوچک صورت می گیرد. از این رو, وکلا مستقر در کشورها یا قاره های دیگر غالباً به عنوان وکلای داوری بین المللی فعالیت می کنند. حقوقی 500, اتاق ها, GAR و تصمیم سازان (لیگ رهبر) لیستی از بهترین شرکت های حقوقی داوری.

داوری سریع بین المللی چیست؟

اگرچه در اصل باید سریعتر و ارزانتر از دادرسی دادگاه سنتی باشد, داوری بین المللی اخیراً به دلیل افزایش هزینه و طولانی شدن روند رسیدگی در این پرونده تحت آتش سوزی قرار گرفته است, که آن را بیشتر به دادرسی دادگاه سنتی شبیه کرده است. برای کاهش هزینه های داوری بین المللی, امکان استفاده از وکلا در بوتیک های داوری بین المللی وجود دارد, که به طور معمول کمتر از شرکتهای بزرگ بین المللی شارژ می کنند. بودجه شخص ثالث, سرمایه گذار موافقت می کند که در ازای پرداخت سهم مبلغی که در نهایت اعطا می شود ، هزینه های حقوقی را با توجه به یک پرونده بپردازد, همچنین می تواند برای کاهش هزینه های خارج از جیب یک قربانی برای پرداخت داوری بین المللی کمک کند.

برای اطمینان از سرعت در حل و فصل اختلافات ، طرفین می توانند برای حل و فصل داوری از طریق آنچه به عنوان شناخته می شود توافق کنند “سریع” یا “تسریع” داوری, این داوری با قوانین رویه ای است که برای اطمینان از پایان یافتن اختلافات سریع ایجاد شده است. همچنین انتخاب داور ماهر و مشاور حقوقی مناسب نیز مفید است, با تجربه حقوقی قابل توجه در قانون و رویه داوری بین المللی.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها