خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » درخواست آمریکا از شهروندانش برای ترک فوری اوکراین/هشدار روسیه به اسرائیل پس از درخواست بایدن/رئیس جمهور برزیل: راه پایان جنگ اوکراین را می‌دانم، اما نمی‌گویم

دانلود کتاب های امتحان شده

درخواست آمریکا از شهروندانش برای ترک فوری اوکراین/هشدار روسیه به اسرائیل پس از درخواست بایدن/رئیس جمهور برزیل: راه پایان جنگ اوکراین را می‌دانم، اما نمی‌گویم

درخواست آمریکا از شهروندانش برای ترک فوری اوکراین/هشدار روسیه به اسرائیل پس از درخواست بایدن

بین الملل تابناک: صد و چهل و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه: تحریم‌های غرب به رکود جهانی منجر می‌شود
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ – ۱۵:۱۲

معاون وزیر امور خارجه روسیه در جریان سخنرانی نسبت بروز یک رکود جهانی ناشی از تحریمهای غربی ها علیه کشورش هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی در جریان یک اجلاس سیاسی در خصوص موضوع اهداف توسعه پایدار گفت: تلاش کشورهای غربی برای تداوم مارپیچ اعمال تحریم های یکجانبه علیه روسیه باعث تشدید تورم در کشورهای غربی و بروز یک رکود جهانی می شود.

سرگئی ورشینین تصریح کرد: محاسبات اشتباهی که در طول همه‌گیری در حوزه سیاست‌های کلان اقتصادی، سیاست‌های حوزه غذایی و انرژی از جانب بزرگ‌ترین اقتصادهای کشورهای غربی صورت گرفت، مدت‌ها قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه به موج بی‌ثباتی در بازارهای جهانی کالاها منجر شد.

وی افزود: تلاش شرکا برای انداختن تقصیر به گردن دیگران و به راه انداختن یک مارپیچ از تحریم‌های یکجانبه، حتی اگر صندوق بین‌المللی پول آن را به رسمیت بشناسد، منجر به تورم در خود کشورهای غربی و بدتر از آن، منجر به یک رکود جهانی قریب‌الوقوع خواهد شد.

ماکرون: مسکو از گاز به عنوان یک سلاح جنگی استفاده می‌کند
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ – ۱۵:۱۰

امانوئل ماکرون گفت، فرانسه باید آماده کمبود انرژی در پاییز باشد، زیرا روسیه از قطع گاز به عنوان سلاحی در جنگ با اوکراین استفاده می‌کند.

 امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «تی‌اف۱» گفت، از آنجا که هیچ چشم‌اندازی از پایان زودهنگام جنگ اوکراین مشاهده نمی‌شود، پاریس می‌خواهد هرچه سریعتر وابستگی خود به انرژی روسیه را قطع کند.

ماکرون مسکو را به استفاده از محموله‌های انرژی به عنوان «سلاح جنگی» متهم کرد و در روز ملی فرانسه گفت، پاریس همین حالا نیز تنوع‌بخشی به منابع تامین انرژی خود و ذخیره انرژی برای زمستان آتی را آغاز کرده است.

او گفت: روسیه همین حالا هم با وقفه در فعالیت خط لوله انتقال گاز «نورداستریم ۱» به بهانه تعمیرات، قطع صادرات را آغاز کرده است.

ماکرون گفت: این یک پیام واضح است مسکو از گاز به عنوان یک سلاح جنگی استفاده خواهد کرد… باید از گاز روسیه بی‌نیاز شویم.

تخمین زده می‌شود که فرانسه کمتر از ۲۰ درصد از گاز خود را از روسیه وارد می‌کند.

این رئیس‌جمهوری فرانسه هشدار داد، گذار از گاز روسیه بدین معناست که «تابستان و آغاز پاییز بسیار دشوار خواهد بود.»

ماکرون گفت، حتی در صورت طولانی شدن جنگ، فرانسه به حمایت دفاعی از کی‌یف ادامه داده و تحریم‌های مضاعفی علیه روسیه وضع می‌کند.

او گفت: می‌خواهیم این جنگ را بدون آنکه خود درگیر آن شویم خاتمه دهیم.

همچنین ماکرون که برای افزایش ذخایر سوخت خود در زمستان، به نروژ، قطر، الجزایر و آمریکا روی آورده، از مقامات، مصرف‌کنندگان و صنایع خواست در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

تحریم‌های جدید کانادا علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ – ۱۵:۱۰

دولت کانادا دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه بخش نفت و گاز و صنعت شیمی روسیه وضع کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، در سندی که بر روی وبسایت وزارت خارجه کانادا منتشر شد آمده است: چهاردهم ژوئیه ۲۰۲۲ کانادا «مقررات اقدامات ویژه اقتصادی (روسیه)» را اصلاح کرد تا ارائه دو مورد از خدمات به صنایع نفت، گاز و شیمی روسیه را ممنوع کند.

بر اساس این سند، شهروندان و شرکت‌های کانادایی از ارائه تعدادی از خدمات به طرف‌های روسی منع شده‌اند، خدماتی از جمله خدمات جانبی برای تولید سازه‌های فلزی، وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیمه تریلرها، محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، تجهیزات الکتریکی و دیگر بخش‌ها.

رایزن دوم سفارت روسیه در کانا به خبرگزاری تاس گفت این تحریم‌ها آسیب‌زا بوده و تاثیرات منفی آن دامن کانادا را هم خواهد گرفت.

این دیپلمات گفت: باور داریم که دور جدیدی از تحریم‌ها کاملا بی‌اساس و آسیب‌زا است. همانطور که مکررا هشدار داده‌ایم، همه تحریم‌های اقتصادی شمشیری دو لبه بوده و به کانادا نیز آسیب خواهد زد.

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا اعلام کرد که از زمان اجرایی شدن این تحریم‌ها، کسب‌وکارهای کانادا ۶۰ روز فرصت دارند تا قراردادهای خود با صنایع و خدمات مذکور را به سرانجام برسانند.

مخالفت آلمان با کاهش تحریم‌ها علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ – ۱۵:۰۷

وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتی با ابراز مخالفت با کاهش تحریم‌ها علیه روسیه گفت که چنین کاری نه تنها عرضه گاز را تضمین نکرده بلکه اروپا را بیشتر در معرض “باجگیری”‌ قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در سخنرانی خطاب به گروهی ازشهروندان آلمانی در شهر برمن گفت: “آیا کاستن از تحریمها علیه روسیه تامین گاز را تضمین می‌کند؟ خیر. این کار یک دعوتنامه برای همه آنهایی است که حقوق بشر،‌ آزادی و دموکراسی را زیر پا می‌گذارند.”

این سیاستمدار حزب سبز آلمان ادامه داد که کاستن از تحریم‌ها علیه روسیه نه تنها تامین گاز از جانب روسیه را تضمین نخواهد کرد بلکه موجب خواهد شد آلمان “دو برابر بیشتر در معرض باجگیری قرار بگیرد”.

بربوک تاکید کرد، بنابراین، آلمان “تا زمانی که اوکراین به ما نیاز داشته باشد از اوکراین حمایت خواهد کرد. به همین دلیل است که ما همچنین این تحریم‌ها را حفظ کرده و در عین حال اطمینان می‌دهیم که جامعه ما دچار چند دستگی نیست.”

رئیس جمهور برزیل: راه پایان جنگ اوکراین را می‌دانم، اما نمی‌گویم
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ – ۱۵:۰۶

رئیس‌جمهوری برزیل می‌گوید راه پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را پیدا کرده، اما می‌خواهد ابتدا آن را در گفت‌وگوی خود با ولودیمیر زلنسکی در روزهای آتی مطرح کند.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل گفت: به او (ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین) نظرم را می‌گویم. می‌دانم که این مناقشه می‌تواند حل شود، اما (فعلا) به کسی نمی‌گویم.

قرار است زلنسکی و بولسونارو روز دوشنبه گفت‌وگوی تلفنی داشته باشند.

بولسونارو از ارائه جرئیات بیشتر درباره این نقشه صلح خودداری کرد، اما گفت که این مناقشه می‌تواند با شیوه‌ای مشابه پایان جنگ آرژانتین و انگلیس در ۱۹۸۲ خاتمه یابد. آرژانتین در آوریل ۱۹۸۲ به جزایر فالکلند تحت کنترل انگلیس حمله کرد و باعث شد لندن گروه ضربت دریایی بزرگی را اعزام کند. نهایتا آرژانتین در ژوئن ۱۹۸۲ تسلیم شد.

بولسونارو گفت: می‌دانم چطور می‌توان به جنگ اوکراین پایان بخشید. او به تسلیم شدن اشاره کرد و گفت: نظرم را در این باره به زلنسکی می‌گویم. می‌دانم که این مناقشه چطور حل می‌شود اما به کسی نمی‌گویم.

بولسونارو که چند روز پیش از آغاز حمله روسیه به اوکراین به مسکو سفر کرده بود، با انتقادات زیادی مواجه شد. او همچنین پس از آغاز حمله در ۲۴ فوریه، موضعی بی‌طرف گرفته و از پیوستن به تلاش‌های غرب برای منزوی کردن روسیه و آسیب زدن به مسکو از طریق تحریم‌های بین‌المللی خودداری کرده است.

هشدار آمریکا به شهروندانش برای ترک فوری اوکراین

سفارت آمریکا در اوکراین در هشداری از همه شهروندان آمریکایی خواست که فورا خاک اوکراین را ترک کنند.

بر اساس گزارش پایگاه اوکراینین نیوز، این هشدار در پی حملات موشکی نیروهای روسیه به شهرهای اوکراین صادر شد.

این بیانیه در وبسایت رسمی سفارت آمریکا در اوکراین منتشر شده است.

این سفارتخانه خاطرنشان کرد، وضعیت امنیتی در سراسر اوکراین به دلیل تداوم حملات روسیه و در ضمن وجود درگیری‌های فعال در این کشور و شرایط امنیتی نامشخص، همچنان خشونت آمیز و غیرقابل پیش بینی است.

در متن این بیانیه آمده است: سفارت آمریکا از شهروندان آمریکایی می‌خواهد که وارد اوکراین نشوند و همچنین از آنهایی که در اوکراین هستند می‌خواهد، در صورت ایمن بودن شرایط، فوراً با استفاده از گزینه‌های در دسترس حمل و نقل زمینی خصوصی از آنجا خارج شوند. از تجمعات بزرگ و رویدادهای سازماندهی شده با توجه به این که ممکن است به عنوان اهداف نظامی روسیه در هر نقطه از اوکراین، از جمله مناطق غربی آن تعیین شوند، خودداری کنید.

هشدار روسیه به اسرائیل پس از درخواست بایدن

معاون وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که رژیم صهیونیستی در مقابل درخواست بایدن برای تامین تسلیحات اوکراین، “به اندازه کافی عاقل باشد و تصمیم درستی در مورد درخواست‌های واشنگتن بگیرد.”

به گزارش روسیا الیوم، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: “امیدوارم اسرائیل آنقدر عاقل باشد که به درستی و بر اساس ماهیت روابط با روسیه عمل کند.”

این هشدار روسیه پس از آن صورت گرفت که وب سایت آمریکایی اکسیوس گزارش داد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد از نخست وزیر اسرائیل درخواست ارائه کمک نظامی به اوکراین کند.

رژیم صهیونیستی قبلاً به کی‌یف تسلیحات ارائه نداده و به تحریم‌های غرب علیه روسیه نپیوسته است.

این درخواست بایدن در حالی مطرح شده که پیشتر وزیر دفاع اوکراین با افشای ناتوانی و ضعف کارآیی سامانه‌های گنبد آهنین رژیم صهیونیستی اعلام کرد کشورش نیازی به این سامانه‌ها ندارد.

واکنش تند کره شمالی به اقدام اوکراین

تصمیم دولت اوکراین برای قطع کامل روابط با کره شمالی و اجرای تحریم‌های جهانی علیه این کشور، با واکنش تند دولت پیونگ‌یانگ همراه شد.

وزارت خارجه کره شمالی امروز (جمعه) گفت که اوکراین پس از پیوستن به اقدامات «ناعادلانه و غیرقانونی» آمریکا که حاکمیت پیونگ‌یانگ را نقض می‌کند، حق ندارد از حق حاکمیت صحبت کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این وزارتخانه از به‌رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک دفاع کرد و گفت که اوکراین هم‌اینک نیز به اقدامات تحت رهبری آمریکا از جمله تحریم‌ها به بهانه برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی کمک کرده است.

پیونگ‌یانگ در ادامه تاکید کرد که برنامه‌های اتمی و موشکی این کشور، یک بازدارندگی دفاعی است اما آمریکا «سیاست خصمانه‌ای» با اعمال تحریم‌های بین‌المللی و برگزاری رزمایش‌های نظامی با کره جنوبی اتخاذ کرده است.

طبق این گزارش، وزارت خارجه کره شمالی ادامه داد: «اوکراین حق ندارد پس از انجام اقداماتی که به شدت فاقد انصاف و عدالت بین ملت‌ها است، با پیوستن فعالانه به سیاست خصمانه ناعادلانه و غیرقانونی ایالات متحده در گذشته، موضوع را مطرح کند یا به آن اعتراض کند».

در پایان این بیانیه آمده است: «ما به تقویت و توسعه دوستی و همکاری با همه کشورهایی که به حاکمیت ما احترام می‌گذارند و بر اساس اصول برابری حاکمیتی، عدم مداخله در امور داخلی و احترام متقابل با ما رفتار مطلوب دارند، ادامه خواهیم داد».

سفارت کره شمالی در مسکو هفته قبل به اسپوتنیک گفت پیونگ‌یانگ استقلال جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک را به رسمیت شناخته است.

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها