خانه » همه » مذهبی » درک لذت نماز شب

دانلود کتاب های امتحان شده

درک لذت نماز شب


درک لذت نماز شب

۱۳۹۸/۱۰/۰۳


۱۷۳۹ بازدید

سلام و عرض ادب
بنده چند وقتی هست که نماز شب میخونم اوایل نماز شب یک لذت و سرور خاصی داشت اما رفته رفته این لذت و سرور بسیار کم شد با اینکه در طول روز کاملا مراقب هستم که گناه نکنم علت این کاهش لذت چی میتونه باشه؟؟؟ و چطور میشه به حالت قبلی برگرده؟؟؟

دوست گرامی. برای درک لذت نماز سه مرحله ضروری است.
1. شناخت خدا به عنوان هستی بی نهایت و درک عظمت او و همچنین بداند که خداوند شعور هستی است و به جهان خلقی و احواب بندگان اطلاع و اشراف کامل دارد و حمد و بندگی ما را می بیند و تنها یاری دهنده است.
2. شناخت نماز به عنوان رکن دین و راه ارتباط با ذات هستی و درخواست از او و همچنین معانی عمیق اذکار نماز را بداند.
3. تمرین زیاد برای تمرکز ذهن روی هستی بی نهایت ودرک حیات و شعورمندی و عظمت هستی در حال نماز و سخن گفتن با ذات خدا و فارغ شدن ذهن از توجه به ظهورات خلقی، که به آن حضور قلب گفته می شود.
لذت نماز را در مرحله سوم درک خواهید کرد اما باید بدانید که طی این مراحل نیاز به زمان و دانش و تلاش فراوان دارد و ناگهانی بدست نمی آید. نابرده رنج گنج میسر نمی شود.
دوست گرامی. برای درک لذت نماز باید به دنبال مقام باشید. وضعیت قبلی شما حال بوده است، حال جنبه احساسی دارد و ممکن است زود زایل شود اما مقام ماندنی است و زایل نمی شود. این روش که گفته شد باعث می شود که این حالت به مقام تبدیل شود و همیشگی باشد.
به این نکته هم توجه داشته باشید که گناهان طول روز بدترین تاثیر را در عدم درک نماز شب یا تضعیف روحیه شاداب در آن خواهد داشت. به امام عرض شد چرا موفق به نماز شب نمی شوم. حضرت فرمودند: قیدتک ذنوبک. یعنی گناهان تو را به بند کشیده است. موفق باشید.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها