خانه » همه » خبر » در جلسه فعالان سیاسی با رئیسی چه گذشت؟ | فعال سیاسی اصلاح طلب روایت کرد

در جلسه فعالان سیاسی با رئیسی چه گذشت؟ | فعال سیاسی اصلاح طلب روایت کرد

اشرف بروجردی درباره جلسه شب گذشته فعالان سیاسی با رئیس جمهور اظهار کرد:در این جلسه مباحث مختلف توسط دو تفکر مطرح شد. در واقع بحث ها بیشتر از جانب دیدگاه نظری مطرح می شد، نه نگاه حزبی و گروهی. حاضرین در این دیدار مطرح کردند که جامعه سرمایه اجتماعی را از دست داده و امید جامعه ضعیف شده و نیاز است که این امید بازسازی شود و هر کس از دیدگاه خود عاملی را برای کاهش سرمایه اجتماعی مطرح می کرد.

وی ادامه داد: در این جلسه مسائل اقتصادی به عنوان عامل اصلی کاهش سرمایه اجتماعی مطرح شد. مباحثی مانند مشکلات اقتصادی و معیشتی، تعطیلی کارخانه ها ، نبود امکانات اولیه برای تولید و واردات به عنوان مشکل مطرح شد. حاضرینی که بیشتر در حوزه اقتصادی فعالیت می کنند موافق حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی بوده و اعتقاد داشتند که ممکن است در لحظه اول این سیاست آسیب هایی داشته باشد، اما در دراز مدت موجب تقویت تولید می شود.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - در جلسه فعالان سیاسی با رئیسی چه گذشت؟ | فعال سیاسی اصلاح طلب روایت کرد
نمایی از نشست رئیسی با فعالان سیاسی

بیشتر بخوانید:

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین خاطرنشان کرد: تا اینجا بیشتر بحث ها مشترک بود، اما اختلاف از جایی شروع شد که برخی معتقد بودند انتخاب رئیسی در جامعه امید ایجاد کرده و برخی معتقد بودند موجب کاهش اعتماد شده است. در اینجا هرکس دیدگاههای خود را مطرح می کرد و اختلاف سلیقه به وجود آمد، اما به نظر من می توان از همین اختلاف سلیقه برای گفت و گو و مفاهمه استفاده کرد تا حقایق جامعه بهتر درک شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع برجام نیز در این جلسه مطرح شد گفت: خود رئیس جمهور به این نتیجه رسیده است که برجام باید تصویب شود اما برخی اصرار دارند که نباید برجام امضا شود و حرف آنها هم دارد به کرسی می نشیند.

بروجردی در ادامه اظهار کرد: من به رئیس جمهور گفتم که شما شعار دولت فراگیر داده اید، اما عملا چنین دولتی را شاهد نبودیم و از یک جناح در دولت حضور دارند و نیروهای جوانی که در دوره گذشته هم جذب شدند در حال کنارگذاشتن هستند و این موجب ناامیدی و سرخوردگی شده است.

بروجردی در پایان درباره واکنش رئیس جمهور به انتقادهای مطرح شده گفت: در یکی دو مورد واکنش رئیس جمهور مثبت نبود اما در مجموع انتقادها را می پذیرفت و همین امر می تواند یک گام به جلو باشد و اگر اطرافیانشان اجازه دهند، این انتقادها می توانند به اثرگذاری منتهی شده و مبنای تصمیم گیری بعدی باشد. در مجموع من معتقدم فضای جلسه فضای مثبتی بود.

۲۱۲۱۵

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد