خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » در خصوص امور خانه و نگهداری از فرزندان چه امتیازی به همسر خود می دهید؟

دانلود کتاب های امتحان شده

در خصوص امور خانه و نگهداری از فرزندان چه امتیازی به همسر خود می دهید؟

در خصوص امور خانه و نگهداری از فرزندان چه امتیازی به همسر خود می دهید؟

بحث و جدل هایی که بعد از به دنیا آمدن فرزند به دلیل زیاد شدن کارهای خانه میان همسران رخ می دهد و نیز امتیازاتی که هر یک به دیگری می دهد از جمله مواردی است که در این مقاله می توانید بیابید.


در خصوص امور خانه و نگهداری از فرزندان چه امتیازی به همسر خود می دهید؟

چه کسی در خانه شما سرسخت تر است؟ چه کسی بیشتر کار می کند؟ چه کسی اکثر اوقات تسلیم می شود؟ زمانی که صاحب فرزند می شویم، مسئولیت های خانه به حد اعلای خود می رسند، فشارهای اقتصادی افزایش می یابند و با این وضعیت جای تعجب نیست که شروع به بحث و جدل در خصوص تقسیم کارهای خانه می کنیم. امتیاز دهی به جنگ بی پایان و تلافی جویانه ای میان زن و شوهر بدل می شود، جدالی ابدی در خصوص اساسی ترین سؤال فلسفی: «امشب چه کسی باید حمام و دستشویی را تمیز کند؟»
 

نحوه انجام بازی

در تعطیلات آخر هفته ایالات متحده زنان بسیاری در مقابل شوهران خود ایستاده و فهرستی از تمام فعالیتهای فداکارانه ای که در طول هفته گذشته انجام داده اند را مرور می کنند: «تمام قبض ها را پرداخت کردم، هدیه تولد برای مادرت خریدم، 5 بار شعر مهتاب لالا رو برای بچه خوندم و اینها فقط مربوط به سه شنبه بودند…»
 
شوهرها هم جواب همسران خود را اینگونه می دهند: «ببخشید! ببخشید! ولی مگر من نبودم که هفته گذشته هر روز صبحانه بچه ها رو درست می کردم؟ حتی صبح روزی که باعث شد دیر به ارائه کاری خودم برسم، زمانی که واقعاً لازم بود زود به محل کارم برم؟ و حتی بدون اینکه از من خواسته بشه لباسها رو از خشکشویی گرفتم و وظائف مربوط به حمام و دستشویی رو سه مرتبه در هفته گذشته من انجام دادم. دیگه بیشتر از این چیکار باید می کردم؟»
 
رگباری از دستاوردها و فداکاری هایی که همسران در حق یکدیگر انجام داده اند میانشان رد و بدل می شود و در نهایت هر دو عصبانی و با حالتی تدافعی سعی در متقاعد کردن دیگری داشته که کار آنها سخت تر بوده است. بعضی از افراد از روی عادت در حال امتیاز دهی هستند و بعضی دیگر تنها گاهی اوقات این کار را انجام می دهند. اما همه ما به نوعی این کار را انجام می دهیم.
 

قوانین بازی

بازی امتیاز دهی شامل امتیازاتی است که میان زن و شوهر رد و بدل می شود. به این قسمت توجه کنید چرا که قوانین بسیار پیچیده هستند. در ادامه مرور کوتاهی بر این قوانین خواهیم داشت:
 
1- در اکثر موارد، طبق گفته شوهران، این خانم خانه است که تعیین می کند یک فعالیت خاص چند امتیاز خواهد داشت: «چرا تنظیم هوای تایر ماشین خانم نباید امتیازی داشته باشد اما به تمیز کردن آشپزخانه امتیاز داده شود؟»
 
ژاکوب که 7 سال ازدواج کرده و دارای دو فرزند است اینگونه می گوید: «من همیشه فکر می کردم برای کارهای مربوط به حیاط امتیاز خواهم گرفت. صبح روز تعطیل به حیاط یا باغچه پشت خانه رفته و چمن ها را کوتاه می کنم و تمام کارهای باغبانی را انجام می دهم و آنجا را زیبا می کنم و وقتی به درون خانه برمی گردم همسرم با عصبانیت رو به من کرده و می گوید: «تا حالا واسه خودت کجا رفته بودی؟».
 
در خصوص امور خانه و نگهداری از فرزندان چه امتیازی به همسر خود می دهید؟

2- مردان اغلب فکر می کنند که امتیاز بالایی بدست آورده اند «من از صبح سحر با بچه ها بیدار شدم و با اونها سر کردم و آخر هفته تمام خریدهای خانه را انجام دادم» اما از نظر همسرانشان به فعالیتهایی که «به عنوان وظیفه و سهم آنها از امور خانه» انجام می شود هیچ امتیازی تعلق نمی گیرد.
 
3- در واقع ممکن است مردی فکر کند امتیازات از دست رفته ای نیز داشته، زیرا انتظار دارد به خاطر انجام وظائف خود و به عبارتی سهم خود از کارها باید به او پاداش هم بدهند.
 
4- امتیازات مثبت دارای تاریخ مصرف هستند. در صورتی که تا زمان به خاطر آوردن آنها و امتیاز دهی اخیر  استفاده نشوند، دیگر نمی توان از آنها استفاده کرد.
 
5- هرچند تاریخ مصرف امتیازات منفی نامحدود در نظر گرفته می شوند. خانمها می گویند که گزارش ذهنی دقیقی از تمام موارد تخلف و کوتاهی ها را در حافظه خود حفظ می کنند.
 
به گفته فرانسیسکو که چهار سال از ازدواج او گذشته و صاحب دو فرزند است «برای انجام کار خوب اعتبار کسب می کنید، اما این اعتبار تنها به مدت 6 ماه قابل استفاده است. باید آن را سریع مصرف کنید. اما خطاها و امتیازات منفی برای همیشه باقی می مانند».
 
6- عملاً هیچ حد و مرزی برای قوانین وجود ندارد.
 
تریسی با 5 سال سابقه ازدواج و صاحب دو فرزند رو به همسر خود کرده و می گوید: «منظورت چیه که وارد بازی شده ای؟ آخر هفته گذشته تو فقط یک ساعت رو با بچه ها گذروندی و زمانی که پدر و مادرت ماه گذشته اینجا بودند این من بودم که ساعتها با مادرت اسکرابل بازی کردم».
 
7- بازی در سطح پیشرفته:
 
سایمون با سابقه ازدواج سه ساله و دارای یک فرزند اینطور می گوید: «در صورتی که حقیقتاً از بازی گلف یا هرچیز دیگری چشم پوشی کنید و به همسرتان بگویید که قصد دارید با او وقت بگذرانید، می توانید چند امتیاز بدست آورید».
 
به گفته وینس که 5 سال از ازدواجش می گذرد و صاحب 2 فرزند است: «هیچ راه گریزی نیست، خانم ها مو رو از ماست بیرون می کشند»
 
سلب مسئولیت: اطلاعات موجود در این برنامه یا مقاله با کمک از کارشناسان و اطلاعات موجود در اینترنت بدست آمده است. داده های موجود در این مقاله ممکن است با داده های مربوط به کودک شما مطابقت نداشته باشد. اکیداً توصیه می شود رهنمودها و توصیه های موجود در این برنامه را بدون مشورت با پزشک خود اعمال نکنید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها