خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » دستور ویژه به ارتش روسیه برای تشدید عملیات جنگی/ به صدا در آمدن آژیر حمله هوایی در سراسر کی‌یف/سفر غیرمنتظره وزیر دفاع روسیه به اوکراین/ آموزش نیروی هوایی اوکراین توسط آمریکا

دانلود کتاب های امتحان شده

دستور ویژه به ارتش روسیه برای تشدید عملیات جنگی/ به صدا در آمدن آژیر حمله هوایی در سراسر کی‌یف/سفر غیرمنتظره وزیر دفاع روسیه به اوکراین/ آموزش نیروی هوایی اوکراین توسط آمریکا

به صدا در آمدن آژیر حمله هوایی در سراسر کی‌یف/سفر غیرمنتظره وزیر دفاع روسیه به اوکراین

بین الملل تابناک: صد و چهل و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

دستور ویژه به ارتش روسیه برای تشدید عملیات جنگی
۱۴۰۱/۰۴/۲۵ – ۱۸:۳۱

موشک های روسیه روز شنبه به یکی از شهرهای جنوبی اوکراین اصابت کرد. اوکراین می گوید در جدیدترین موج بمباران‌ها در روزهای اخیر ده‌ها نفر کشته شده اند. وزارت دفاع در مسکو اعلام کرده به نیروهایش دستور داده عملیات جنگی را افزایش دهند.

والنتین رزنیچنکو، فرماندار منطقه گفته است بیش از ۵۰ راکت روسی گراد به مناطق مختلف اصابت کرده و دو نفر در شهر جنوبی نیکوپول در رودخانه دنیپرو کشته شده اند.

کانون جنگ، در پنجمین ماه خود به منطقه دونباس شرقی اوکراین منتقل شده است، رویترز گزارش داده است نیروهای روسیه شهرهای دیگر اوکراین را نیز به طور فزاینده ای با موشک و راکت مورد حمله قرار می دهند.

سخنگوی وزارت دفاع اوکراین روز جمعه در یک ادعای تایید نشده گفت تنها ۳۰ درصد از حملات روسیه به اهداف نظامی اصابت می کند و بقیه در مناطق غیرنظامی فرود می آیند.

سفر غیرمنتظره وزیر دفاع روسیه به اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۲۵ – ۱۴:۰۸

وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) از سفر غیرمنتظره شویگو به منطقه دونباس اوکراین و بازدید از نیروهای روسی درگیر در جنگ در جریان اوکراین خبر داد.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه با افسران نیروهای مرکزی و جنوبی، “سرگئی سوروویکین”، ژنرال ارتش و ژنرال “الکساندر لاپین” همچنین سایر افسران ارشد ارتش روسی فعال در جبهه نبرد اوکراین دیدار کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس وزارت دفاع روسیه دستورات لازم را برای تشدید اقدامات گروه‌ها در تمام مناطق عملیاتی به منظور جلوگیری از احتمال حملات موشکی و توپخانه‌ای گسترده دولت کی‌یف به زیرساخت‌های غیرنظامی و ساکنان شهرک‌ها در سراسر دونباس و سایر مناطق صادر کرده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: شویگو همچنین مدال‌های ستاره طلایی را به لاپین و ژنرال “اسدالله آباچف” بابت شجاعت و قهرمانی آنها در جریان این درگیری در اوکراین اهدا کرد. فرمان اهدای جوایز عالی دولتی به این افسران پیشتر توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امضا شده بود.

روسیه، گوترش را به جانبداری در جنگ اوکراین متهم کرد
۱۴۰۱/۰۴/۲۵ – ۱۴:۰۷

وزارت خارجه روسیه، سازمان ملل را به جانبداری از اوکراین و عدم پایبندی به اصل بی طرفی در این درگیری متهم کرد.

به گزارش نووستی، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ثابت می‌کند وی به موضع منصفانه و بی طرف در قبال جنگ اوکراین پایبند نیست.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که دبیرخانه سازمان ملل برخلاف الزامات موجود در منشور این سازمان و آنگونه که از دبیرخانه معتبرترین نهاد بین المللی انتظار می‌رود موضع بی‌طرف و منصفانه اتخاذ نمی‌کند.

در این بیانیه به گوترش توصیه شده که از اوکراین بخواهد توضیح دهد چرا کی‌یف تأسیسات نظامی را در مجاورت تأسیسات غیرنظامی قرار می‌دهد.

وزارت خارجه روسیه همچنین این سوال را مطرح کرد که چرا شخص دبیرکل سازمان ملل، مانند بسیاری دیگر از نمایندگان این سازمان بین‌المللی، به حملات عامدانه ارتش اوکراین به اهداف غیرنظامی و مناطق مسکونی در شهرها توجهی نمی‌کند.

این وزارتخانه در ادامه حمله هوایی ارتش اوکراین به استان‌های “کورسک” و “بلگورود” روسیه و منطقه “نوایا کاخوفکا” تحت کنترل ارتش روسیه را یادآور شد و در رابطه با بمباران نوایا کاخوفکا اعلام کرد: شدت انفجار مشابه انفجاری بود که در بندر بیروت رخ داد و طبق اعلام منابع محلی، حدود ۱۹۰ نفر درخواست کمک پزشکی کردند. نه آنتونیو گوترش، نه نماینده رسمی او و نه هیچ کس دیگری، حمله به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی را محکوم نکردند.

امارات نمی‌خواهد ثروتمندان روس را از خود براند
۱۴۰۱/۰۴/۲۵ – ۱۴:۰۷

امارات متحده در حال رایزنی با آمریکا بر سر تحریم اشخاص روس است، اما نمی‌خواهد همه آنها را در یک دسته بندی قرار دهد، چرا که بعضی از آنها ارتباطی با جنگ اوکراین نداشته و تنها به دنبال منطقه‌ای امن برای نگهداری دارایی‌های خود هستند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، با وضع تحریم‌های غربی علیه متحدان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، دوبی به عنوان مرکز مالی و تجاری خلیج فارس به پناهگاه دارایی‌های روسیه تبدیل شده است. امارات متحد به دنبال چیزی است که آن را موضع بی‌طرف در جنگ اوکراین و روسیه دانسته و تاکنون تحریم‌های ضدمسکو را اعمال نکرده است.

برخی مقامات غربی این اقدام امارات را جانبداری توجیه‌ناپذیر از مسکو توصیف می‌کنند.

انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس‌ امارات در آستانه یک سفر دولتی به فرانسه به گزارشگران گفت: ما در حال رایزنی فشرده با دولت آمریکا بر سر اشخاص روس هستیم. اقتصاد ما در سلطه دلار است، پس باید این گفت‌وگوها را انجام دهیم.

او گفت: روس‌های بسیاری هستند که تحریم نشده و به دنبال مکانی امن برای انتقال دارایی‌های خود هستند. بسیاری از این اشخاص احساس می‌کنند که در کشورهای اروپایی مورد استقبال چندان گرمی واقعاً نشده و این جنگ به درازا خواهد کشید، پس به دنبال گزینه‌های جایگزین هستند. این افراد تحریم نشده ارتباطی با جنگ اوکراین نداشته و قرار دادن آن‌ها در گروه مشکلات بزرگتر، اقدامی مشکل‌آفرین خواهد بود.

باربارا لیف، معاون وزارت خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک در ماه ژوئن در جلسه استماع زیر کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: واشنگتن از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه الیگارش‌ها و تاجران مرتبط با پوتین، دارایی‌های خود را در امارات متحده مخفی می‌کنند ناراضی است.

به صدا در آمدن آژیر حمله هوایی در سراسر کی‌یف 

در پی حمله هوایی روسیه به مناطق نظامی و صنعتی اوکراین در چند روز گذشته، امروز شنبه صدای آژیر هشدار حمله هوایی در سراسر کی‌یف شنیده شد.

خبرگزاری رویترز روز شنبه با اعلام این خبر به نقل از «والنتین رزنیچنکو» فرماندار منطقه «دنیپرو» واقع در جنوب شرقی شهر کی‌یف نوشت: موشک‌های روسی شب گذشته یک منطقه صنعتی در «دنیپرو» را مورد هدف قرار داده‌اند.

این مقام محلی اوکراینی مدعی شد طی این حمله راکتی تعدادی کشته و زخمی شدند.

روسیه تاکنون بارها ادعای کی‌یف مبنی بر حمله مسکو به مناطق مسکونی و شهری اوکراین را تکذیب کرده است.

به گزارش رویترز، موشک‌های کروز کالیبر دو روز پیش از یک زیردریایی‌ روسی در دریای سیاه به سمت یک ساختمان اداری در منطقه «وینیتسیا» واقع در جنوب غربی کی‌یف شلیک شدند که بنابر ادعای مقامات اوکراینی چندین کشته و زخمی به دنبال داشت.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص اعلام کرده است: مسکو روز پنجشنبه منطقه «وینیتسیا»، محل دیدار مقامات ارتش اوکراین با تامین‌کنندگان خارجی آن‌ها به منظور تهیه اسلحه و تجهیزات نظامی را هدف قرار داده‌است.

اختصاص بودجه 100 میلیون دلاری از سوی آمریکا برای آموزش خلبانان اوکراینی

یک روزنامه آمریکایی از اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار برای آموزش استفاده از جنگنده‌های ساخت آمریکا توسط خلبانان اوکراینی، در پیش‌نویس لایحه اختیارات دفاع ملی این کشور خبر داد.

به گزارش روزنامه آمریکایی «دیفنس‌نیوز»، مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان بخشی از لایحه اختیارات دفاع ملی، این هفته تصویب کرد تا ۱۰۰ میلیون دلار برای آموزش استفاده از هواپیماهای آمریکایی، به خلبانان اوکراینی اختصاص داده شود.

«آدام کینزینگر» نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با «دیفنس نیوز» تصریح کرد: بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری برای آموزش خلبانان اوکراینی، بخشی از اصلاحیه لایحه اختیارات دفاعی است تا فناوری سخت افزارهای نظامی اوکراین را از فناوری‌های دوران شوروی به فناوری‌های غربی تغییر دهد.

وی گفت: وقتی جنگ تمام شود دیگر اوکراین جنگنده میگی نخواهد داشت و باید خلبانان اوکراینی از هم‌اکنون برای استفاده از تجهیزات نظامی غربی آموزش داده شوند. ‌

این مقام آمریکایی از آمادگی واشنگتن برای آموزش خلبانان اوکراینی در پایگاه‌های هوایی کلمبوس، می‌سی‌سی‌پی و احتمالا تگزاس خبر داد و افزود: خلبانان اوکراینی باید حداقل سه ماه برای استفاده اولیه از جنگنده‌های آمریکایی اف-۱۵ و اف-۱۶ آموزش ببینند.

روزنامه آمریکایی «دیفنس نیوز» با اشاره به اینکه لایحه اختیارات دفاع ملی در بهترین حالت، ماه سپتامبر تصویب و قانون می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که هم مجلس نمایندگان آمریکا و هم مجلس سنا با آموزش خلبانان اوکراینی مطرح شده در این لایحه موافقت کنند، آموزش آنها احتمالا از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

ولودیمیر زلنسکی از ماه مارس تاکنون درخواست دریافت جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۱۶ را از آمریکا داشته، اما باتوجه به اینکه خلبانان اوکراینی در زمینه استفاده از سوخوها و میگ‌های ساخت شوروی سابق آموزش دیده‌اند قادر به هدایت جنگنده‌های ساخت آمریکا نیستند و نیازمند ماه‌ها آموزش برای به پرواز درآوردن این جنگنده‌ها هستند.

دولت آمریکا که نگران جهانی شدن جنگ و رویارویی مستقیم ناتو و روسیه است تاکنون از ارائه جنگنده به اوکراین خودداری کرده است. واشنگتن و دیگر پایتخت‌های غربی از ارائه هرگونه سلاح دوربرد که نظامیان اوکراینی را قادر به هدف قرار دادن خاک روسیه کند، خودداری کرده‌اند.

تاکید وزیر دفاع روسیه بر ضرورت تقویت عمکرد دفاعی ارتش

وزیر دفاع روسیه با تاکید بر ضرورت تقویت عملکرد دفاعی ارتش این کشور، بهبود عملکرد در مهار حملات موشکی اوکراینی‌ها را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی شویگو» طی بازدیدی به منظور ارزیابی عملکرد ارتش این کشور در میان عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین،گفت: نیروهای نظامی باید فعالیت‌های خود را در راستای دفع حملات کی‌یف به مناطق مسکونی افزایش دهند.

شویگو تاکید کرد: ارتش باید عملکرد خود را به منظور مهار هرچه بهتر حملات وسیع موشکی و توپخانه‌ای کی‌یف در مناطق مسکونی و شهری جمهوری خودخوانده دونباس تقویت کند.

بر اساس این گزارش، بازدید وزیر دفاع روسیه از مناطق درگیر جنگ درحالی اتفاق می‌افتد که در چند روز گذشته، شهر «نوایا کاخوفکا» در منطقه «خرسون» که تحت تصرف مسکو قرار دارد، مورد هجوم بمباران راکتی اوکراینی‌ها قرار گرفته است. اگرچه پدافند هوایی روسیه بیشتر موشک ها را دفع کرد اما این حملات دستکم سه کشته و ۳۸ زخمی به دنبال داشته است.

بنا بر اعلام مقام های محلی، کی‌یف در این حملات از سامانه‌های راکتی آمریکایی موسوم به هیمارس (HIMARS) استفاده کرده‌است. همچنین داده‌ها نشان می‌دهد که ماهواره‌های آمریکایی پیش از آغاز این حملات از این مناطق عکس‌برداری کرده‌اند.

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها