خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » دست دادن بایدن به فردی خیالی در سیاتل+فیلم/ترامپ: ایران دیگر از ما نمی ترسد/ برگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان در بغداد/ تیراندازی در نزدیکی سفارتخانه‌ها در واشنگتن

دست دادن بایدن به فردی خیالی در سیاتل+فیلم/ترامپ: ایران دیگر از ما نمی ترسد/ برگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان در بغداد/ تیراندازی در نزدیکی سفارتخانه‌ها در واشنگتن

 

بین الملل تابناک: دست دادن بایدن به فردی خیالی در سیاتل+فیلم، برگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان در بغداد، تیراندازی در نزدیکی سفارتخانه‌ها در واشنگتن، اظهارات ترامپ درباره عدم ترس ایران از آمریکا و معرفی سفیر جدید آمریکا در عربستان از مهم ترين خبرها و رویدادهای منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

دست دادن بایدن به فردی خیالی در سیاتل+فیلم

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پس از پایان سخنرانی جمعه خود در شهر «سیاتل» واشنگتن به نظر می‌رسد که دوباره دست خود را برای دست دادن با هوا دراز کرد؛ حرکتی که او را بار دیگر به سوژه فضای مجازی تبدیل کرد، آنهم فقط یک هفته بعد از انجام اقدامی مشابه در سخنرانی کارولینای شمالی.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، بایدن که تور ملی خود را با سخنرانی در مورد اصلاحات پیشنهادی به پایان رساند، بعد از خداحافظی با حضار، چرخید و دستش را به حالت دست دادن جلو برد، اما کسی در آنجا نبود. او سپس یک چرخش کوچک دیگر انجام داد و ظاهراً دوباره دستش را به سمت فضای خالی دراز کرد؛ پس از آن، رئیس‌جمهور پرگاف آمریکا با لبخند به سمت حضار برگشت و از آن‌ها به دلیل توجه‌شان به سخنان وی تشکر کرد.

یک هفته پیش هم اتفاق مشابهی رخ داد. رئیس‌جمهور آمریکا پس از پایان سخنرانی خود در ایالت کارولینای شمالی در مورد اصلاحات زیرساختی، به صحنه پشت کرد و دست خود را برای دست دادن دراز کرد، در حالی که کسی نزدیک او نبود. سپس، در حالی که کمی گیج به نظر می‌رسید، چند قدمی نزدیک تریبون رفت و ظاهراً به دنبال راهی برای ترک صحنه سخنرانی بود.

برگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان در بغداد 

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه جمعه شب به نقل از منابع آگاه از برگزاری گفت وگوهای میان ایران و عربستان سعودی در فضایی مثبت در بغداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یک منبع آگاه دیپلماتیک تأکید کرد که دور پنجم گفت وگوهای میان عربستان سعودی و ایران پنجشنبه در بغداد با حضور نماینده‌ای از سوی دولت عراق برگزار شد.

این منبع با بیان اینکه فضای حاکم بر این مذاکرات مثبت بوده است، گفت که ۲ هیات روی بیشتر موضوعات منطقه و همچنین پرونده روابط دوجانبه و امنیت منطقه خلیج فارس صحبت کردند.

جزئیات بیشتری در گزارش این خبرگزاری روسی نیامده است.

مذاکرات ایران و عربستان از چند ماه پیش در عراق آغاز شد و بر اساس اظهارات قبلی مقامات دو کشور، دو طرف تاکنون ۴ دور مذاکره انجام داده‌اند.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق برای اولین بار در ماه می سال ۲۰۲۱ از میزبانی عراق در گفت و گوهای ایران و عربستان و مذاکره مستقیم بین دو کشور بعد از سال‌ها تیرگی روابط خبر داده بود و تاکنون ۴ دور از این مذاکرات بین ایران و عربستان به میزبانی بغداد برگزار شده است.

«قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق نیز گفته بود که نتیجه و دستاورد گفت وگوهای مقام‌های ایرانی و عربستانی در بغداد به بازگشایی سفارت خانه‌های دو کشور می‌انجامد.

مشاور امنیت ملی عراق ادامه داد که دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان در بغداد مهم خواهد بود و نتایج این گفت وگوها به سطح بازگشایی سفارت‌های ایران و عربستان منجر خواهد شد.

تیراندازی در نزدیکی سفارتخانه‌ها در واشنگتن 

پلیس آمریکا جمعه شب اعلام کرد که بر اثر تیراندازی در شمال غرب واشنگتن و در نزدیکی محل چندین سفارتخانه خارجی سه نفر مجروح شده‌اند.

به گزارش “رویترز” پلیس افزود، مجروحان این تیراندازی ۲ مرد و یک زن هستند.

به گفته پلیس، این تیراندازی در بلوک ۴۱۰۰ خیابان کانکتیکات در شمال غربی پایتخت آمریکا، در مجاورت دانشکده خصوصی ادموند بورک رخ داده است.

در این منطقه چندین سفارت کشورهای خارجی و همچین دانشگاه هوارد و دانشکده “وان نس” دانشگاه کلمبیا وجود دارند.

شاهدان عینی گفتند که بیش از ۲۰ گلوله در این منطقه شلیک شده است.

پلیس دسترسی به این منطقه را مسدود کرده و از مردم خواسته است در خانه‌های خود باقی بمانند.

هنوز دلیل این تیراندازی مشخص نشده و فرد یا افراد مظنون نیز بازداشت نشده‌اند.

اظهارات ترامپ درباره عدم ترس ایران از آمریکا 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با انتقاد از سیاست های جو بایدن رییس جمهوری دموکرات کنونی کشورش و بیان اینکه “در خطرناک ترین دوره در تاریخ آمریکا قرار داریم”، گفت: ایران دیگر از ما نمی‌ترسد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری جمهوریخواه و تندروی سابق آمریکا در سخنانی در برنامه بنیاد هریتیج در ایالت فلوریدا هشدار داد که بایدن با سیاست های خود از جمله خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه هوایی بگرام در افغانستان که به عقیده او، آمریکا می توانست از این پایگاه برای نظارت بر برنامه هسته ای چین استفاده کند، آمریکا را در برابر دشمنانش آسیب پذیرتر کرده است.

رئیس جمهوری سابق آمریکا افزود: چین دیگر به ما احترام نمی گذارد، ایران دیگر از ما نمی ترسد، و روسیه با حمله وحشتناک خود به اوکراین نشان داد که رهبران ما چقدر ضعیف هستند. آنها (روسیه) هرگز در دولت ترامپ این کار را انجام نمی دادند.

ترامپ با تاکید بر اینکه ” در خطرناک ترین دوره در تاریخ آمریکا قرار داریم”، خاطرنشان کرد که او نیز قصد داشت از افغانستان خارج شود، اما نحوه خروج بایدن از این کشور، آمریکا را تحقیر کرد.

وی ادامه داد: کشور ما در افغانستان تحقیر شده است، سربازان ما در این کشور کشته شدند، ما گروگان های آمریکایی را رها کردیم و تجهیزات نظامی آمریکا را در این کشور گذاشتیم. ما تسلیم شدیم.

ترامپ همچنین مدعی شد که قصد داشت با وجود خروج از افغانستان حضور آمریکا را در پایگاه هوایی بگرام که بزرگترین پایگاه نظامی این کشور در افغانستان بود، حفظ کند.

ترامپ ادعا کرد که این پایگاه در شمال کابل پایتخت افغانستان، به مکانی که چین برای ساخت سلاح های هسته ای خود استفاده می کند، نزدیک است.

به گزارش فاکس نیوز، رئیس جمهوری تندرو سابق آمریکا تصریح کرد: دلیل اینکه بگرام را حفظ می کردم این بود که این پایگاه یک ساعت با جایی که چین تسلیحات هسته ای خود را تولید می کند، فاصله دارد، زیرا سالها پیش

میلیاردها دلار برای ساخت آن هزینه کردیم و اکنون فکر می کنم در نهایت چین وارد این پایگاه خواهد شد و از آن استفاده خواهد کرد. ما فرار کردیم، شبانه چراغ های پایگاه بگرام را روشن گذاشتیم و فرار کردیم.

معرفی سفیر جدید آمریکا در عربستان 

کاخ سفید جمعه اعلام کرد «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد یک دیپلمات باسابقه را به عنوان سفیر جدید آمریکا در ریاض تعیین کند.

کاخ سفید تصریح کرده «مایکل راتنی»، در صورت تأیید صلاحیتش در مجلس سنای آمریکا سفیر جدید آمریکا در عربستان خواهد بود. خبرگزاری رویترز نوشته راتنی که پیشتر کاردار سفارت آمریکا در بیت‌المقدس و همچنین نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه بوده نخستین دیپلمات حرفه‌ای در سه دهه گذشته خواهد بود که به عنوان سفیر آمریکا در عربستان منصوب می‌شود.

تعیین سفیر در بحبوحه انتشار گزارش‌های مختلف از بروز تنش در روابط میان عربستان سعودی و آمریکا منتشر می‌شود. چندی پیش رسانه‌ها گزارش دادند سران کمیته‌های امور خارجی و اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به همراه ۲۰ قانونگذار دموکرات دیگر قصد دارند جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را برای اتخاذ مواضع سخت‌تر علیه عربستان سعودی در خصوص لزوم همکاری با آمریکا در ارتباط با جنگ اوکراین و نقض حقوق بشر توسط ریاض، تحت فشار قرار دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد