خانه » همه » مذهبی » دشمنی آمریکا و تسخیر لانه جاسوسی

دانلود کتاب های امتحان شده

دشمنی آمریکا و تسخیر لانه جاسوسی


دشمنی آمریکا و تسخیر لانه جاسوسی

۱۳۹۸/۰۸/۱۲


۷۹۶ بازدید

ایا قبل از تسخیر لانه جاسوسی امریکا با ایران مشکلی نداشت ودشمنی ها بعداز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان ایرانی صورت گرفت بیشتر شد//


بررسی عملکرد و اقدامات آمریکا در قبال ملت ایران در گذشته و حال:
بررسی اقدامات خصمانه دولت آمریکا در قبال ملت ایران از گذشته های دور تاکنون، به وضوح دشمنی و جلوگیری و ممانعت از پیشرفت ملت ما را در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی، علمی و… به اثبات می رساند پاره ای از این خصومت ها عبارتند از:
1- در بعد سیاسی:
به راه انداختن کودتای 28 مرداد 1332 و ساقط نمودن حکومت مردمی و قانونی دکتر مصدق، ارائه طرح انقلاب سفید و کاپیتولاسیون به رژیم وابسته پهلوی، کارشکنی و تلاش در جهت سرنگونی نظام اسلامی ایران که با خواست و اراده اکثریت قاطع ملت ایران شکل گرفت از راه هایی نظیر تقویت و سازماندهی گروهک های ضد انقلابی در جهت اختلال در امنیت و تمامیت ارضی کشور، راه اندازی کودتای نوژه، تحریک کشورهای همسایه به عملیات نظامی بر علیه ایران و تحمیل جنگ هشت ساله، ایجاد تحریم های سیاسی بین الملل با طرح اتهاماتی مانند نقض حقوق بشرف حمایت از تروریسم و… علیه ایران و اخلال در روابط ایران با سایر کشورهای منقطه و جهان و هم اکنون نیز با صراحت دشمنی خود را با نظام اسلامی و مردم مسلمان ایران بیان می کنند.
2- در بعد اقتصادی:
ملی شدن صنعت نفت ایران (1329) پیروزی چشمگیری برای ملت ایران محسوب می شد ولی متأسفانه با کارشکنی های دولت آمریکا همچنان عواید و مزایای صنعت نفت ایران به جیب شرکت های بزرگ نفتی جهان که اکثرا آمریکایی یا انگلیسی بودند سرازیر می شد و نفع چندانی نصیب ملت ایران نمی گردید. دولت آمریکا جهت وابسته نمودن اقتصاد ایران به محصولات خارجی، اقتصاد ایران را شدیدا وابسته به درآمدهای نفتی کرده و رژیم پهلوی را جهت انجام اقداماتی نظیر اصلاحات ارضی، تحت فشار گذاشته و خودکفایی اقتصادی ایران خصوصا در زمینه مواد غذایی را از بین ببرد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با ایجاد جنگ تحمیلی از بین بردن صنایع زیر بنایی خصوصا در بعد صنعت نفت و پتروشیمی و کارشکنی در بازار نفت، ایجاد تحریم های اقتصادی علیه ایران در عرصه بین الملل و طرح هایی نظیر داماتو و… در روند پیشرفت و رشد اقتصادی ایران اخلال به وجود آورده و فشارهای بسیار زیادی را بر مردم ایران تحمیل کرد.
3- در بعد علمی و تکنولوژیکی:
دولت آمریکا با جذب نخبگان فکری ایران، جلوگیری از دستیابی ایران به تکنولوژی های پیشرفته نظیر آنچه که هم اکنون در مورد انتقال دانش هسته ای به ایران هستیم و… در رشد و پیشرفت ملت ایران اخلال به وجود آورده است.
4- در بعد فرهنگی:
دولت آمریکا جهت بسط و سیطره فرهنگ لیبرال دموکراسی خود و مبارزه با فرهنگ حیات بخش اسلام و سایر فرهنگ ها، از گذشته های دور تا کنون با اقدامات متعددی نظیر استفاده از عناصر فکری وابسته به خویش در داخل، استفاده از تکنولوژی ارتباطاتی و… تهاجم گسترده ای را علیه فرهنگ اصیل اسلامی و ملی ملت ایران به کار گرفته است.
اکنون با توجه به این قبیل اقدامات، آیا باز هم می توان آمریکا را خیرخواه و مدافع پیشرفت ملت ایران دانست؟!
مسلما پاسخ منفی است. آمریکا هرگز با توجه به مبانی فکری و اصول نظام لیبرال سرمایه داری خویش نمی تواند به فکر خیر خواهی برای ملت های دیگر باشد.
تسخیر لانه جاسوسی
تسخیر لانه جاسوسى آمریکا از چند جهت قابل طرح است و هر جهت منطق خاص خود را دارد و در قضاوت و داورى حتما باید آن منطق را در نظر داشت. در اینجا اقدام دانشجویان پیرو خط امام را از سه جهت مورد بررسى قرار مى دهیم: الف) عرف و حقوق بین الملل: از این منظر سفارت یک کشور در حکم خاک آن کشور است و اشغال آن خلاف مقررات و حقوق بین الملل مى باشد. واضح است که از این دیدگاه ورود به سفارت آمریکا اگر به صورت دولتى انجام مى گرفت توجیه منطقى نداشت و با واکنش منفى سایر دولت ها روبرو خواهد شد. به نظر مى رسد که پرسشگر محترم براساس این دیدگاه به داورى نشسته اما باید در نظر داشت که این موضوع را از منظرهاى دیگر نیز مى توان مورد بررسى قرار داد. به علاوه دولت آمریکا در ارتباطش با سایر کشورها و از جمله ایران در موارد عدیده اى حقوق بین الملل را نقض نموده است. از طرف دیگر انجام این حرکت مردمى و نه دولتى بوده است و حقوق بین الملل حرکت هاى تلافى جویانه مردمى به شکل یاد شده را نفى نمى کند. ب ) روابط بین الملل و سیاست خارجى: از این دیدگاه هر نوع اقدام و تصمیم گیرى کشور باید در درازمدت، میان مدت یا کوتاه مدت، منافعى بیش از هزینه اى که براى آن کشور دارد عاید نماید. براى بررسى تسخیر سفارت آمریکا این منظر باید به کتب و مقالاتى که در این زمینه به رشته تحریر درآمده مراجعه کرد. اما اجمالا برخى از منافع که بیشتر هم در جنبه سیاسى دارد در این جریان عاید ایران شد عبارتند از شکسته شدن ابهت آمریکا دست یابى به اسناد محرمانه افشاى برخى چهره هاى خائن و بعضا سازش کار شکست دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهورى. از جمله پیامدهاى منفى این اقدام عبارتند از: تحریم اقتصادى ایران انزواى سیاسى ایران بلوکه شدن دارایى هاى ایران در آمریکا. ج ) از نظر انقلاب و شرایط آن: از این نظر انقلاب اسلامى ایران با شعار محورى «استقلال آزادى جمهورى اسلامى» رهایى از استعمار قدرت هاى استکبارى که در رأس آنها آمریکا قرار داشت از اهداف عمده خویش قرار دارد. ین اساس و با توجه به پیشینه روابط ظالمانه و تحقیرآمیز آمریکا نسبت به ملت ایران که به طور رسمى از سرنگونى دولت ملى ایران در 28 مرداد 1332 آغاز مى شود و با حمایت هاى نظامى سیاسى اقتصادى و تبلیغاتى از رژیم استبدادى محمدرضا شاه تا آخرین لحظات عمر آن ادامه مى یابد خشم و بغض انقلابى ملت ایران نسبت به سیاست هاى استکبارى آمریکا امرى کاملا طبیعى بلکه ضرورى است. به علاوه عداوت و دشمنى سیاستمداران آمریکایى در مقابل ملت ایران بعد از پیروزى انقلاب همچنان ادامه یافت و با پذیرش شاه در کشور آمریکا خشم انقلابى مردم ایران را بیش از پیش برانگیخت. براساس این منطق است که در آن مقطع دانشجویان پیرو خط امام به نمایندگى و با حمایت ملت انقلابى ایران به اشغال سفارت آمریکا و برچیدن لانه جاسوسى آن اقدام نمودند. از این منظر اسارت چند جاسوس آمریکایى (البته با رعایت کنوانسیون هاى بین المللى و عطوفت اسلامى) براى 444 روز در مقابل اسارت تقریبا 9125 روزه یک ملت بسیار ناچیز است. همچنان که تحقیرى که سیاستمداران آمریکا و متأسفانه ملت آمریکا در جریان تسخیر لانه جاسوسى متحمل شدند با تحقیرى که آنان در حق ملت ایران در طى استیلاى خود روا داشتند قابل مقایسه نیست. روى هم رفته تسخیر لانه جاسوسى کمترین واکنش و عکس العمل یک ملت مظلوم و انقلابى نسبت به سیاست هاى ظالمانه و مداخلانه یک دولت استکبارى است.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها