خانه » همه » مذهبی » دعای بخت گشایی ازدواج

دعای بخت گشایی ازدواج


دعای بخت گشایی ازدواج

۱۳۹۷/۰۶/۰۳


۶۵۲۹ بازدید

ایت الله بهجت فرمودند برای ازدواج نماز جعفر بخونیم. من هر روز میخونم طبق دستور مفاتیح الجنان. ایشون گفتن دعایی که در ذادالعماد هست رو بخونید. منظورشون دعایی که امام صادق به فضل بن عمرو گفتن؟

آیت الله بهجت در پاسخ پرسش در مورد دعا برای باز شدن بخت و ازدواج چنین سفارش کرده اند : برای برطرف شدن این مشکل ؛ نماز جعفر طیار بخوانید و پس از آن دعایی که در کتاب زاد المعاد مجلسی آمده بخوانید ( این دعا در کتاب شریف مفاتیح الجنان در ضمن نماز جعفر طیار ذکر شده است ) و در پی آن به سجده روید و تلاش کنید که حتما گریه کنید ، گرچه به مقدار کم ، همین که چشمتان را اشک گرفت حاجتتان را از خدا بخواهید. این عمل را تا زمانی که حاجتتان برآورده شود انجام دهید و اگر نشد بدانید یا کم خوانده و یا با اعتقاد کامل نخوانده اید .
در مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی آمده است که چنین است:
شیخ و سید از مفضل بن عمر روایت کرده اند که: گفت دیدم روزی حضرت امام جعفر صادق (ع) را که نماز جعفر بجا آوردند، پس دست ها را بلند کردند و این دعا خواندند.
“یَا رَبِّ یَا رَبِّ” به قدری که یک نفس وفا کند “یَا رَبَّاهْ یَا رَبَّاهْ” به قدر یک نفس “رَبِّ رَبِّ” باز به قدر یک نفس “یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ” باز به قدر یک نفس “یَا حَیُّ یَا حَیُّ” به قدر یک نفس “یَا رَحِیمُ یَا رَحِیمُ” باز به قدر یک نفس “یَا رَحْمَانُ یَا رَحْمَانُ” هفت مرتبه “یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ” هفت مرتبه.
پس خواندند “اللَّهُمَّ إِنِّی أَفْتَتِحُ الْقَوْلَ بِحَمْدِکَ وَ أَنْطِقُ بِالثَّنَاءِ عَلَیْکَ وَ أُمَجِّدُکَ وَ لا غَایَةَ لِمَدْحِکَ وَ أُثْنِی عَلَیْکَ وَ مَنْ یَبْلُغُ غَایَةَ ثَنَائِکَ وَ أَمَدَ مَجْدِکَ وَ أَنَّی لِخَلِیقَتِکَ کُنْهُ مَعْرِفَةِ مَجْدِکَ وَ أَیَّ زَمَنٍ لَمْ تَکُنْ مَمْدُوحا بِفَضْلِکَ مَوْصُوفا بِمَجْدِکَ عَوَّادا عَلَی الْمُذْنِبِینَ بِحِلْمِکَ تَخَلَّفَ سُکَّانُ أَرْضِکَ عَنْ طَاعَتِکَ فَکُنْتَ عَلَیْهِمْ عَطُوفا بِجُودِکَ جَوَادا بِفَضْلِکَ عَوَّادا بِکَرَمِکَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْمَنَّانُ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ”.
پس حضرت فرمود که ای مفضل هر گاه تو را حاجت ضروری بوده باشد نماز جعفر را بخوان و این دعا را بکن و حوائج خود را از خدا طلب کن که برآورده می شود، ان شاء الله تعالی.
– در پاسخ دیگری به این پرسش فرموده اند آیه 74 سوره مبارکه فرقان یعنی :« رَبَّنا هَب لَنا مِن اَزواجِنا و ذُرّیاتِنا قُرَّه اَعیُن و اجعَلنا لِلمُتقینَ اِماما » را برای این منظور بخوانید .
[ پرسش های شما و پاسخ های آیت الله بهجت (ره) ، حامد اسلام جو ، انتشارات طوبای محبت ، ص 28.]

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد