خانه » همه » مذهبی » دو جنسه ها در قرآن

دو جنسه ها در قرآن


دو جنسه ها در قرآن

۱۳۹۹/۰۱/۱۷


۱۷۲۴۵ بازدید

باسلام.

خداوند در ایه ۳۹ قیامت فرموده اند که مرد و زن به زوی پرودگار خویش باز می گردند؛ پس دوجنسه ها چی؟!

آیه مورد سوال و برخی آیات دیگر (1)که اشاره به مذکر و مؤنث بودن انسان ها دارد، در ابتدا اشاره به خلقت اولیه انسان ها از دو جنس مذکر و مونث می نماید که خلقت اولیه این دو جنس به صورت مستقل بوده است و در ادامه حیات بشری، حقیقت هم غیر از این دو جنس نیست. اما ترنس ها یا دو جسنه ها جنسیت مستقلی ندارند که به عنوان «جنس سوم» لحاظ شوند و آنان در حقیقت یا به جنسیت مذکر (مرد) و با به جنسیت مونث (زن) گرایش دارند.
بنابراین ترنس ها (دو جنسه) هم در آغاز خلقت اولیه، و هم در ادامه خلقت انسان ها، دارای جنسیت مستقل نبوده و نیستند. و مانند سایر دیگران از یک پدر و مادر آفریده شدند و در حقیقت در مشخصات ظاهری و ویژگی های روحی و روانی گرایش و تمایل به یکی از دو جنس اصلی مذکر و مونث دارند.
این تصور که چون دو جنسه ها ترکیبی صفات و ویژگی هایی از دو جنس مرد و زن را در خود دارند پس جنس مستقلی به حساب می آیند. این تصور هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ پزشکی و علمی نادرست است. بلکه دو جسنه شدن در حقیقت نوعی اختلال جنسی و پزشکی است.
البته احکام شرعی مربوط به ازدواج، محرمیت، تغییر جنیست ، مسال شرعی و … آنان در کتاب های روایی و فقهی به طور مفصل و مبسوط بحث شده است. (2)
پاورقی:
(1) حجرات/13، قیامت.39، نجم 45 و … .
(2) تحریراوسیله جلد2، جواهرالکلام جلد 3 و … .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد