خانه » همه » مذهبی » دیدن فرشتگان

دیدن فرشتگان


دیدن فرشتگان

۱۳۹۷/۱۰/۱۶


۳۰۴۷ بازدید

یک خانمی هست که میگه من با فرشته ها در ارتباطم و حرفا و خواسته های اونا رو به شما منتقل میکنم . این میتونه واقعیت داشته باشه؟

با عرض سلام.
پنج احتمال در مورد چنین کسی مطرح است.
1ـ اینکه شیّاد است و ادّعایش هم دروغ است.
2ـ اینکه دچار بیماری خاصّی است که توهّم می‌کند که ملائک را می‌بیند. مثلاً افراد مبتلا به بیماری «اسکیزوفرنی» یا «شیزوفرنی» چنین توهّماتی دارند. همچنین افرادی که دچار شکستگی لگن خاسره شده‌اند گاه دچار این گونه توهّمات می‌شوند.
3ـ اینکه دانسته یا ندانسته، موادّ توهّم‌زا مصرف می‌کند و دچار این گونه توهّمات می‌شود. در ترکیبات برخی داروها هم موادّ توهّم‌زا موجود است.
4ـ اینکه برخی از شیاطین جنّی بر او مسلّط شده‌اند و خود را برای او فرشته معرّفی می‌کنند.
5ـ اینکه واقعاً فرشته‌ها را می‌بیند.
سه مورد اوّل را به راحتی می‌توان تشخیص داد. مثلاً از او در مورد امور پنهانی سوال کنید، مثلاً بپرسید تاریخ تولّد و شماره شناسنامه فلانی و فلانی و فلانی چیست؟ تاریخ تولّد افرادی را بپرسید که خودتان نمی‌دانید. یا به صورت تصادفی، مقداری نخود در مشت خود بردارید و بپرسید تعداد نخودها چند تاست؟ وقتی عددی را گفت بشمارید ببینید آیا درست گفته یا نه؟ و اگر درست گفته بود، چند بار دیگر هم این آزمایش را تکرار کنید.
اگر توانست به این گونه سوالات درست جواب دهد معلوم می‌شود که جزء سه مورد اوّل نیست. امّا اگر نتوانست درست جواب دهد، معلوم می‌شود که جزء یکی از سه مورد اوّل است. چون اگر کسی با فرشتگان یا جنّها مرتبط باشد، می‌تواند این گونه سوالات را با کمک گرفتن از آنها جواب دهد.
پس اگر این گونه سوالات را درست جواب داد، آنگاه معلوم می‌شود که یا با جنّها ارتباط دارد یا با فرشتگان. در این صورت، زندگی او را بررسی کنید. اگر دیدید مو به مو مطابق شریعت رفتار می‌کند و با علمای دین و بخصوص با رهبری میانه‌ی خوبی دارد، احتمال اینکه تحت سلطه‌ی شیاطین بوده باشد، کم است؛ در غیر این صورت، شیاطین را با فرشته‌ها اشتباه گرفته است.
امّا به فرض اینکه با فرشته‌ها ارتباط دارد، سخنان او را بدون عرضه کردن بر علماء، اطاعت نکنید؛ چرا که افراد مرتبط با ملائک، ارتباطشان با ملائک، معصومانه نیست. لذا هر چه از ملائک دریافت می‌کنند باید به آیات و احادیث عرضه شود. چرا که گاه شیطان یا نفس امّاره نیز در این گونه دریافتها، دخالت می‌کند.
خدای متعال فرمود: «وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِکَ مِنْ رَسُولٍ وَ لا نَبِیٍّ إِلاَّ إِذا تَمَنَّى أَلْقَى الشَّیْطانُ فی أُمْنِیَّتِهِ فَیَنْسَخُ اللَّهُ ما یُلْقِی الشَّیْطانُ ثُمَّ یُحْکِمُ اللَّهُ آیاتِهِ وَ اللَّهُ عَلیمٌ حَکیمٌ ـــــ و پیش از تو [نیز] هیچ رسول و پیامبرى را نفرستادیم جز اینکه هر گاه چیزى تمنّا مى ‌نمود، شیطان در تمنّایش القاء مى ‌کرد. پس خدا آنچه را شیطان القاء مى ‌کرد محو مى ‌گردانید، سپس خدا آیات خود را استوار مى ‌ساخت، و خدا داناى حکیم است.» (الحجّ:52)
طبق این آیه، انبیاء وقتی وحی دریافت می‌کنند، شیاطین سعی می‌کنند چیزی را قاطی آن وحی کنند، ولی خدای متعال آن امور قاطی شده توسّط شیطان را محو می‌کند و پیامبران را از القائات شیاطین حفظ می‌کند. امّا غیر انبیاء، چنین عصمتی ندارند، لذا دریافتهای باطنی آنها، مخلوطی از القائات ملائک و القائات شیطانی است. پس باید دریافتهای باطنی خود را به قرآن و احادیث عرضه کنند تا بتوانند دریافتهای شیطانی را از دریافتهای رحمانی تشخیص دهند. و چنین کاری از علماء (علماء ربّانی) ساخته است نه از افراد عادی.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد