خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » رابرت مالی: چیزی برای آزادی باقر نمازی مبادله نشد

دانلود کتاب های امتحان شده

رابرت مالی: چیزی برای آزادی باقر نمازی مبادله نشد

«رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا «ان‌پی‌آر» به طرح ادعا‌هایی در خصوص ایران پرداخت.

به گزارش فارس، او در این گفتگو درباره مذاکرات هسته‌ای مدعی شد: یک توافق روی میز بود … و همه شرکت‌کنندگان دیگر در ماه مارس با آن موافق بودند. سپس در طول تابستان. بعد دوباره در اوت؛ و هر بار ایران برخی درخواست‌های جدید، برخی تقاضا‌های جدید که اغلب اوقات تقاضای غیرواقعی یا بی‌ربط به گفتگو‌های هسته‌ای بوده، چیزی که به آن ربطی نداشته را مطرح کرده است.

مالی در واکنش به اظهارات حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با همین رسانه در اواخر سپتامبر که گفته بود ایران به دنبال تضمین عدم خروج دوباره آمریکا از توافق است، مدعی شد: از آغاز گفت‌وگوی غیرمستقیم حوالی مارس ۲۰۲۱ به آن‌ها گفته‌ایم که … نمی‌توانیم کاری که رئیس‌جمهور بعدی می‌کند را کنترل کنیم … توافق این بود … پس اگر این چیزی است که ایران روی آن اصرار دارد، گفتگو فایده ندارد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: چیزی که ایالات متحده می‌خواهد دولتی در ایران است که به حقوق اساسی مردمش احترام می‌گذارد. این سیاست تغییر رژیم نیست. سیاست حمایت … از مردمی است که مسالمت‌جویانه اعتراض می‌کنند، زیرا می‌خواهند بتوانند روسری سر نکنند یا بتوانند به شکل عادی زندگی کنند، اما با سیستمی ظالم مواجه می‌شوند … و می‌دانید ما می‌شنویم که مقامات ایران، آمریکا، اسرائیل و دیگران را مقصر می‌دانند. نباید آنقدر به دور نگاه کنند. باید به نزدیک‌تر در خانه نگاه کنند.

او در ادامه گفت: ایرانی‌ها به این واقعیت که ما تحریم‌های خود را کاهش دادیم تا جریان آزاد اطلاعات برای ایران، برای مردم ایران فراهم شود، اعتراض کردند؛ و جالبه این احتمالاً اولین بار است که می‌شنویم ایران از کاهش تحریم‌ها شکایت می‌کند.

رابرت مالی در بخش دیگری از این مصاحبه، در خصوص آزادی باقر نمازی که ایران در راستای اقدامی انسانی اجازه خروج وی از کشور را داد، با بیان این که مابازایی برای اینکه اجازه خروجش داده شود وجود نداشت، افزود: او مردی سالخورده است که نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

مالی سپس اظهار داشت «ما با ایران در حال گفت‌وگوی غیرمستقیم برای تامین آزادی سایر شهروندان–عماد شرقی، سیامک نمازی، پسر باقر، و مراد طاهباز هستیم …، اما چیزی برای آزادی گذشته از موعد باقر نمازی مبادله نشد». او در ادامه این ادعا‌ها گفت: در حال بررسی کار‌هایی هستیم که می‌توانیم در بخش بشردوستانه انجام دهیم، اقدامات متقابل برای این که اطمینان یابیم شهروندان ما در اسرع وقت در خانه خود هستند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها