خانه » همه » مذهبی » راهپیمایی اربعین – کمک به فقرا

راهپیمایی اربعین – کمک به فقرا


راهپیمایی اربعین – کمک به فقرا

۱۳۹۶/۰۸/۲۳


۶۸۳ بازدید

چرا در کشورما که اینقدرفقیر ونیازمند هس٬حتی (شب هم گرسنه میخوابند)باید از تمام شهرها میلیون ها میلیون مواد غذایی وپوشاک برای اربعین حسینی به کشور عراق بفرستند؟؟؟؟درصورتی که شخصی که زائرکربلا شده نیازمند نبوده.کسی که نیازمند هس مخارج زندگیش هم نمیتواند تامین کند.چه برسد به این که بخواهد به زیارت امام حسین برود.آیا بهتر نبود این هزینه هاومواد غدایی توی کشور خودمون صرف کمک به نیازمندان میشد؟؟؟آیا توی کشور ما همه سیر هستند؟؟؟آیا بهتر نبود خرج تحصیل خانواده های نیازمند میشد؟؟؟آیا امام حسین راضی هس که فقیری شب گرسنه بخوابه واز طرفی دیگر به زائر مرفح طعام بدن؟؟؟توی محله وفامیل ما کسی که پولداره تونسته چندین بار بره کربلا.

گرچه رسیدگی و کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه از وظایف دولت اسلامی است و در این زمینه نیز خدمات و اقدامات خوبی انجام گرفته و می گیرد ، اما این مسأله هیچ منافاتی با مراسم اربعین و صرف هزینه در این زمینه ندارد ، زیرا بیشتر هزینه ها در این زمینه از سوی مردم و خیرین و در قالب نذر و مانند آن تأمین می شود که با توجه به اهمیت زنده نگهداشتن دین و ارزش های دینی به ویژه امروزه در برابر هجوم تهاجمات و تبلیغات گسترده رسانه ای غرب برای مقابله با دین و اسلام ناب، امری لازم و ضروری است. و آثار بسیار گسترده ای در گسترش ارزش های اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی خواهد داشت.مراسم اربعین از یکسو نمایش چهره اسلام راستین در برابر تلاش دشمنان برای ارائه چهره نامناسب از اسلام در راستای اسلام هراسی و خنثی کننده آن است و از سوی دیگر نمایش قدرت تشیع و عامل بازدارنده در برابر بسیاری از توطئه های دشمنان است . به برکت همین اجتماع بسیار عظیم و با شکوه بسیاری از توطئه ها و دشمنیها در نطفه خفه خواهد شود.اگر نظام اسلامی می خواست به چنین هدفی برسد باید هزینه های بسیار زیادی در این زمینه صرف می کرد .
مراسم اربعین با وسعت و گستره ای که برگزار می شود یک اقدام ارزشی و فرهنگی بسیار مؤثری است که اگر بخواهد از سوی یک دولت انجام بگیرد ، نیازمند صرف مبالغ بسیار زیادی است در حالی که این مراسم به صورت مردمی در حال برگزاری است و میلیونها نفر در آن شرکت می کنند .
ضمن اینکه مراسم اربعین و زیارت نقش زیادی در ایجاد تحول در افراد داشته و آنها را به رعایت دستورات دین از جمله توجه و کمک بیشتر به فقرا و نیازمندان ترغیب می نماید . بد نیست بدانیم همین مردمی که عازم این سفر زیارتی می شوند با اینکه اکثرا از اقشار متوسط و رو به پایین جامعه هستند ، در طول سال به مناسبت های مختلف به فقرا و نیازمندان جامعه کمک می نمایند. علاوه بر اینکه در کنار این اطعام ها و نذری ها در جلسات عزاداری و این مراسم بزرگ و به برکت آن ، بسیاری از نیازمندان و فقرا بهره مند می شوند .
گرچه رسیدگی و توجه به فقرا و نیازمندان جامعه در جای خود بسیار ارزشمند است ، اما بسیاری از هزینه ها در کشور ما از سوی بسیاری از افراد انجام می شود که نه تنها هیچ ضرورتی ندارد ، بلکه اسراف و تبذیر محسوب می شود و کسی نسبت به آن خرده نمی گیرد ، اما تا پای مراسم عزاداری و اربعین به میان می آید ، برخی به یاد فقرا و نیازمندان می افتند؟! چرا کسی از میلیاردها دلاری که ایرانی ها هرساله صرف هزینه سفرهای تفریحی به خارج از کشور می کنند, انتقادی نمی کند که چرا این افراد هزینه سفر خود را صرف کمک به فقرا نمی کنند؟
چرا هیچ فردی از ارقام نجومی که در ایران صرف هزینه خرید و مصرف لوازم آرایشی می شود , تا جایی که رتبه تک رقمی در مصرف لوازم آرایش را در دنیا بدست آورده ایم ,حرفی به میان نمی آورد که چرا این ارقام نجومی صرف هزینه تحصیل کودکان بی بضاعت نمی شود؟
چرا هیچ کسی از بریز و بپاش ها و اسراف هایی که در مراسمات شادی و عزا می شود ، انتقادی نمی کند که چرا صرف تامین نیازهای فقرا نمی شود؟
و هزاران سوال دیگر پیرامون میلیارد ها دلاری که در ایران صرف هزینه های مختلف می شود و هیچ گاه مورد انتقاد هیچ فرد و یا گروهی قرار نگرفته و نخواهد گرفت؟
البته بهتر است کسانی که چندین بار به این سفر مشرف شده اند ، کسانی که تا کنون به این سفر نرفته اند را کمک کنند تا آنها نیز از این فیض بهره مند شوند و کم نبودند کسانی که هزینه سفر افرادی که توانایی مالی لازم را نداشتند ، تقبل نمودند .
کسی منکر اهمیت و ضرورت رسیدگی به فقرا و نیازمندان جامعه نیست ، اما این مسأله نباید ما را از اهمیت عزاداری و برگزاری مراسم با شکوه اربعین که همچون خاری در چشم دشمنان تشیع است ، غافل نماید .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد