خانه » همه » مذهبی » راهکارهای بهبود رابطه جنسی با همسر

راهکارهای بهبود رابطه جنسی با همسر


راهکارهای بهبود رابطه جنسی با همسر

۱۳۹۳/۰۹/۱۴


۹۷۲ بازدید

پرسشگر محترم؛ سکس و رابطه جنسی فقط یک رفتار فیزیکی نیست، بلکه رفتاری فیزیکی و روانشناختی است که خصوصاً برای خانم ها از ساعت ها قبل آغاز می گردد، بنابراین افزایش کیفیت و بهبود آن نیز باز از ساعت ها قبل شروع می شود؛ در ادامه برای پاسخ دادن به سوال شما نکاتی کلیدی و حساس را مطرح می نماییم :

۱. کنترل و محدود کردن قوه خیال و چشم در مرد و زن؛ به این معنی که مرد و زن فقط و فقط چشم به همسر خود داشته باشند و زیبایی های او را ببینند و در قوه فکر و خیال خود نیز با تصویر او مأنوس بوده و لذت ببرند.

پرسشگر محترم؛ سکس و رابطه جنسی فقط یک رفتار فیزیکی نیست، بلکه رفتاری فیزیکی و روانشناختی است که خصوصاً برای خانم ها از ساعت ها قبل آغاز می گردد، بنابراین افزایش کیفیت و بهبود آن نیز باز از ساعت ها قبل شروع می شود؛ در ادامه برای پاسخ دادن به سوال شما نکاتی کلیدی و حساس را مطرح می نماییم :

1. کنترل و محدود کردن قوه خیال و چشم در مرد و زن؛ به این معنی که مرد و زن فقط و فقط چشم به همسر خود داشته باشند و زیبایی های او را ببینند و در قوه فکر و خیال خود نیز با تصویر او مأنوس بوده و لذت ببرند.

2. افزایش تعاملات دیداری، شنیداری، لمسی و کلامی؛ افزایش تعاملات همسران در زمان های غیر از رابطه جنسی، یک نوع آمادگی جسمی و روانشناختی برای هر دو (برای مردان بیشتر دیداری، و برای زنان بیشتر شنیداری و کلامی) ایجاد می کند.

3. آمادگی برای داشتن رابطه جنسی؛ زن و مرد هریک به نوعی خود را برای یک رابطه جنسی آماده می نمایند. رعایت نظافت و بهداشت در مرد، استفاده از لباس ها و آرایش ها و عطرها در زن، و رعایت اموری از این دست، آنها را برای یک رابطه جنسی آماده می نماید.

4. آماده کردن محیط؛ محیط و شرایط آماده در تسریع حرکت جنسی زن بسیار تأثیر دارد، به عنوان نمونه نظافت اتاق خواب، تنظیم نور و حرارت، تعیین بهترین زمان، ایجاد امنیت (مثلاً با قفل کردن در اتاق)، مشخص کردن نوع رابطه جهت بارداری یا عدم آن.

5. عجله و شتاب نداشتن؛ مردان بسیار مقاربت گرا و به دنبال دخول هستند و این امر سبب می گردد مرد قدری عجله داشته و به دنبال رسیدن به آخر کار باشد، در حالی که هرگونه شتاب مانع رسیدن زن به مراحل نهایی و تجربه ارگاسم در زن می گردد.

6. تلاش خانم برای همراهی با شوهر؛ زنان به شرایط روانشناختی و محیطی بسیار حساس بوده و هر مسأله ای حتی یک فکر کوچک و یا یک تغییر کوچک در رفتار همسر یا محیط ممکن است آنها را از فضای رابطه جنسی خارج ساخته و تجربه ارگاسم را سخت یا غیر ممکن کند؛ بنابراین خانم خود باید تلاش کند تا فکر و حواسش از رابطه و همسر دور نگردد و از سوی دیگر اگر نیاز یا خواسته ای دارد، به سرعت و در قالب یک خواهش آن را با همسرش در میان بگذارد.

7. رعایت سلسله مراتب آماده سازی زن توسط مرد؛ بهتر است که مردان با معاشقه های کلامی، شروع کننده باشند و با نوازش ادامه دهند و با لمس و ماساژ نقاط حساس، زن را به اوج برساند و در نهایت دخول را صورت دهند.

8. افزایش صمیمیت؛ هر قدر زن و شوهر به یکدیگر نزدیک باشند و با یکدیگر راحت بوده و به راحتی و بدون دغدغه و نگرانی خواسته های خود را مطرح نمایند و از طرف مقابل نیز پاسخی مهر آمیز دریافت نمایند، رابطه جنسی نیز کامل تر خواهد بود. درخواست دخول یا عدم آن، درخواست نوازش بیشتر، درخواست وضعیتی خاص برای دخول و … باید به سادگی و آرامی مطرح گردیده و از طرف مقابل پاسخ گرفته شود.

9. رسیدن و رساندن به ارگاسم؛ مردان در هر رابطه جنسی همراه با انزال، ارگاسم را تجربه می کنند، اما زنان ممکن است به دلایل گوناگون به ارگاسم نرسند. اگر مرد زودتر از همسرش ارگاسم شد و خانم آمادگی ارگاسم را داشته و طالب آن بود، در این صورت مرد نباید همسر را ترک کند و با شیوه های دیگر مانند ماساژ دادن سینه ها و کلیتوریس، رابطه را ادامه دهد تا زن نیز ارگاسم بشود.

10. آرام سازی؛ مردان پس از انزال در مدت زمان اندکی از فضای رابطه جنسی خارج شده و در خود احساس خستگی کرده و نیاز به خوابیدن یا یک رفتار دیگر را احساس می کنند، اما زنان پس از تجربه ارگاسم، مدت زمان بیشتری نیاز دارند تا به حالت عادی بازگردند. بنابراین مرد باید پس از اتمام رابطه باز هم در کنار همسرش باقی بماند و با نوازش و کلام زیبا به او این پیام ضمنی را بدهد که حتی پس از تمام شدن یک رابطه جنسی باز هم او را دوست دارد. در این صورت زن برای رابطه بعدی آمادگی بیشتری خواهد داشت.

نویسنده : جواد ترکاشوند

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد