خانه » همه » مذهبی » راه خروج از مشکلات در قرآن

دانلود کتاب های امتحان شده

راه خروج از مشکلات در قرآن


راه خروج از مشکلات در قرآن

۱۳۹۸/۰۵/۲۲


۱۲۱ بازدید

میشه چند ایه برام بفرستید که وقتی استرس دارم قبل انجام کاری بهم ارامش بیشتری بده، و اینکه ایه ای برای افزایش حافظه، ایه ای هم برای افزایش توان و نیرو چه جسمی چه ذهنی. با تشکر از زحماتتون.

در پاسخ به هر سه مورد سؤالتان ، مطالب زیر را بخوانید: خداوند در قرآن می فرماید: « وَ مَن یَتَّقِ اللَّهَ یجْعَل لَّهُ مخْرَجاً* وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْث لا یحْتَسِب وَ مَن یَتَوَکلْ عَلى اللَّهِ فَهُوَ حَسبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَلِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکلِّ شىْء قَدْراً؛ با این (دستورات ) کسی که به خدا و روز رستاخیز ایمان دارد موعظه می شود و هر که از خدا پروا کند، برای او راه خروجی (از گناه و مشکلات) پدید می آورد و او را از جائی که گمان نمی برد روزی می دهد و هر کس بر خدا توکل کند او برای وی کافی است. همانا خدا (به ثمر) رساننده ی امر خویش است. بی تردید خدا برای هر چیزی اندازه ای نهاده است» (طلاق/ 2 و 3).آیات فوق از امیدبخش ترین آیات قرآن مجید است که تلاوت آن دل را صفا و جان را نور و ضیاءمى بخشد، پرده هاى یأس و نومیدى را مى درد، شعاعهاى حیاتبخش امید را به قلب مى تاباند، و به تمام افراد پرهیزگار با تقوا وعده نجات و حل مشکلات مى دهد.
در حدیثى از ابوذر غفاری نقل شده که پیامبر (ص) فرمود :«انى لاعلم آیة لو اخذ بها الناس لکفتهم»: (ومن یتق الله ِیجعل له مخرجا … فما زال یقولها و یعیدها ): من آیه اى را مى شناسم که اگر تمام انسانها دست به دامن آن زنند براى حل مشکلات آنها کافى است ، پس آیه و من یتق الله را تلاوت فرمود و بارها آن را تکرار کرد.
در حدیث دیگرى از پیامبر اکرم (ص) نقل شده که در تفسیر این آیه فرمود: من شبهات الدنیا و من غمرات الموت و شدائد یوم القیامة: خداوندا پرهیزکاران را از شبهات دنیا و حالات سخت مرگ و شدائد روز قیامت رهائى مى بخشد! این تعبیر دلیلی بر این است که گشایش امور براى اهل تقوا منحصر به دنیا نیست، بلکه قیامت را نیز شامل مى شود.
و درحدیث دیگرى از همان حضرت (ص) آمده است: من اکثر الاستغفار جعله الله له من کل هم فرجا و من کل ضیق مخرجا: هر کس بسیار استغفار کند ( و لوح دل را از زنگار گناه بشوید) خداوند به او راه خروج از هر مشکل و سختی را تعلیم می دهد.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها