خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » راه های جذب انرژی مثبت

دانلود کتاب های امتحان شده

راه های جذب انرژی مثبت

راه های جذب انرژی مثبت

وقتی ناراحت و بی حوصله هستید جذب انرژی مثبت محیط ، کار سختی به نظر می رسد اما اگر باور داشته باشیم که شادی و غم زاییده شرایط محیطی اطراف ما نیست بلکه حاصل انتخاب ماست آن وقت انتخاب بین شادی و غم آسان می شود.


راه های جذب انرژی مثبت

همه‌ی اشیاء دارای ارتعاش هستند. هر چه را که می‌بینید، می‌شنوید و لمس می‌کنید، به دلیل اینکه پیوسته در حال جنبش است، ارتعاشی از خود ساطع می‌کند. اگر هم به قدری به آن نزدیک شوید که در حوزه ارتعاشی آن قرار بگیرید، دانسته یا ندانسته تحت تاثیر ارتعاش آن قرار خواهید گرفت. این قوانین در مورد حوزه‌ی فکر هم صادق است. اگر سلول مغز مرتعش شود، موجی از انرژی الکتریکی از خود می‌پراکند که به دنبال مکانی برای مستقر شدن است. اگر شما در حوزه ارتعاش سلول‌های مغز کسی قرار بگیرید و در ارتعاش سلول‌های مغزتان با این فرد هماهنگ و سازگار باشید، ارتعاش فکری وی را دریافت کرده و این ارتعاش به صورت مثبت یا منفی روی ذهنتان تاثیر می‌گذارد. حالا برای اینکه ببینید با استفاده از این ویژگی، چگونه می‌توانیم انرژی مثبت جذب کنیم، مقاله زیر را بخوانید.

هر فکر یا احساسی دارای ارتعاشی است که قابل اندازه گیری است. این ارتعاشات اگر به اندازه‌ی کافی زیاد شود، می‌تواند به نیروی مقصود و هدف متصل شوند. این مرحله موقعیت شیرینی‌ است که شادی و نشاط را در آن حس می‌کنید و زندگی رویایی‌تان به واقعیت تبدیل می‌شود.

شاید دکتر وین دایر (Wayne Dyer) این مطلب را به خوبی در کتابش با عنوان نیروی مقصود (The Power of Intention) به خوبی نشان داده است: «اینکه نمی‌توانید بعضی چیزها را در درون خود ببیند، نتیجه‌ی این انتخاب است که هر چیزی را چطور در دنیای خود پردازش می‌کنید. شما بر اساس آنچه که در درون می‌بینید به دنیا می‌نگرید، اگر نتوانید چیزی را در درون خود ببینید در دنیای پیرامون هم نمی‌توانید آن را ببینید. اگر می‌دانستید که شما، جلوه‌ای از روحِ جهانیِ مقصود هستید، آن را می‌دیدید. شما سطح انرژی‌تان را وَرای وجود هر مانعی در اتصال‌ با نیروی مقصود افزایش می‌دهید. تنها چیزی که شما را از هر چیز خوبی که دنیا برای‌تان حفظ کرده محروم می‌کند، ناسازگاری‌ احساسی خود شما است. اگر موفق شوید این موضوع ساده را درک کنید، موانعی را که سر راه رسیدن به مقصود وجود دارد، از میان برمی‌دارید.»1

چند نکته‌ی قابل توجه که می‌خواهیم آنها را با هم یاد بگیریم:

راه های جذب انرژی مثبت

روز خود را با دعا، نیایش و شکرگذاری شروع کن 

زمانی که دعا کردن را شروع می کنی ، انگار دری را باز کرده و به سوی خدا گام بر می داری. دعا و شکرگذاری تو را به منبع خلقت وصل می کند و همین حضور در محضر خالق ، حال و هوایی مثبت در تو ایجاد کرده و میزان انرژی مثبت در وجود تو را چندین برابر می کند که باعث آرامش کل وجود شما می شود.

همان طور با دیگران رفتار کن که دلت می خواهد با تو رفتار شود 

وقتی روز خود را با دلخوری آغاز کنی ، تمام روزت را تباه کرده ای. وقتی فکر کنی که دیگران هم عین خودت هستند و فقط از لحاظ ظاهر با تو فرق می کنند ، دیگر دلت نمی خواهد در مقابل آنها جبهه بگیری و احساسات منفی ات را نثارشان کنی. توجه داشته باش که رفتار آگاهانه ات باعث می شود انرژی مثبت اطرافیان را به سوی خودت جذب کرده و باتری وجودت را با انرژی مثبت آنها شارژ کنی.

در هر وضعیتی سعی کن بیشتر جنبه های مثبت را ببینی و بر روی آنها تمرکز کنی 

در اصل ، هر وضعیتی از زندگی ، سراسر عظمت و فیض الهی را به تصویر می کشد و حقیقت واحدی را آشکار می کند : در همه چیز خیر و در همه کس روح الهی نهفته است. وقتی با این دید ، به دنیا بنگری خیر و برکت الهی از کائنات به سوی تو سراریز می شود.

از کنترل کردن همه چیز دست بردار 

زندگی جاری است و ذات آن تحول و دگرگونی است. هر چقدر در برابر زندگی جبهه بگیری ، بیشتر رنج می بری. هر موقع که بخواهی اوضاع و شرایط زندگی را کنترل کنی ، حالت اضطراب و فشار عصبی به تو دست می دهد که همین باعث تولید انرژی منفی می شود. فقط تصور کن که زندگی ، رودخانه ای پرجوش و خروش است ، آیا فایده ای هم دارد که با آن دست به گریبان شوی؟ بهتر نیست که آن را رها کنی و با جریان زندگی پیش روی؟ وقتی خودت را در اختیار جریان زندگی بگذاری ، کلی انرژی مثبت ایجاد می کنی و در نتیجه خیر و برکت و فیض الهی را به سوی خود می کشانی.2

در مورد افکار خود آگاهی داشته باشید

فکرها همیشه به بار می نشینند پس بهترین ها را انتخاب کنید. هر فکری که به ذهن شما می آید در شما تاثیر زیادی می گذارد. اگر شما در طول روز مثبت فکر کنید و انرژی مثبت از خودتان ساطع کنید، بر اساس قانون جذب همان فکر مثبت به شما بر می گردد.

البته این اتفاق یک شبه به وجود نمی آید، باید از فکر مثبت کوچک شروع کنید و آن را ادامه بدهید تا نتیجه بگیرید. وقتی فکر منفی به ذهن شما خطور کرد، سریع آن را از ذهن خود پاک کنید و فکر مثبت را جایگزین آن کنید تا ذهن خود را عادت دهید. جمله های کوتاه را برای خود بنویسید و جلویتان بگذارید تا در کل روز بتوانید به آن نگاه کنید و آن را بخوانید. مثلا روی در یخچال. جلوی لپ تاپ و….

برای جذب انرژی مثبت همیشه به نیروی برتر وصل شوید

اگر زمان کوتاهی را در اختیار دارید سکوت کنید و به انرژی مثبت وصل شوید. البته اوایل این کار برایتان خیلی سخت است. این که سکوت کرده و ذهن خود را آرام کنید خیلی سخت است. اما با تمرین می توانید در این موقعیت ها از ذهن قدرتمند خود استفاده کنید. مهم نیست از چه طریق و در چه مدتی این کار را انجام می دهید مهم این است که حتما آن را انجام دهید.

در مورد غذایی که می خورید آگاهی کامل داشته باشید

غذاها دارای ارتعاش هستند برخی از غذاها ارتعاش بالایی دارند و برخی غذاهای دیگر ارتعاش پایین تری دارند. اگر از غذاهایی استفاده کنید که از افت کش استفاده شده باشد ارتعاش پایین تری دارد و غذاهایی که از مواد ارگانیک استفاده شده باشد، جزو غذاهایی هستند که ارتعاش بالاتری دارند.

راه های جذب انرژی مثبت

به موسیقی هایی که گوش می دهید توجه کنید

شعرهایی که حاوی فحش، خشونت، ترس و هیجان هستند، این پیام ها را به ناخودآگاه خود می فرستند. اگر بخواهیم عشق را جذب کنیم باید ترانه های پرحرارت و شعرهایی که راجع به عشق های واقعی هستند، را گوش دهید. اگر به دنبال صلح و ارامش هستید باشد موسیقی های صلح را گوش کنید.

برای جذب انرژی مثبت به محیط خانه خود توجه کنید

شما زمان زیادی را در خانه سپری می کنید که بر ارتعاش شما اثر می گذارد. مثلا مجسمه، تابلو، سنگ ها، کتاب ها، رنگ دیوارها و حتی چیدن مبلمان دارای انرژی هستند. انرژی خانه هایتان را با فنگ شویی بالا ببرید.

از سطح ارتعاش دوستان و خانواده تان اطلاع پیدا کنید

انرژی خودتان را با دوستانی که ارتعاش بالایی دارند، بگذرانید زیرا افراد قدرتمند شما را قدرتمند و بزرگ می کنند. دوستان شما انعکاسی از شما هستند.

مهربانی کردن به دیگران را تمرین کنید

کارهای زیادی را می توانید انجام دهید به دیوار مهربانی می توانید کمک کنید، به کسی که محتاج است پول بدهید، اشغال را از زمین بردارید و به سطل اشغال بیندازید. این کارها انرژی مثبت را در شما تقویت می کند.

برای جذب انرژی مثبت بخشش را تمرین کنید

گذشت نسبت به کسی و یا کسانی که به شما بدی کرده اند، جزو سخت ترین راه ها و البته مهم ترین راه ها است. فکرهایی که دنبال انتقام است. دارای انرژی و ارتعاش پایینی است ولی بخشش ارتعاش بالایی دارد.

با مدیتیشن روز خود را آرام آغاز کنید

هدف از مدیتیشن این است که از محیط خود آگاهی داشته باشید و بتوانید افکار خود را کنترل کنید و تمام کارهایی که باعث می شود، فعالیت روزتان از بین ببرد را حذف کنید. هر روز صبح در محیطی آرام با تمرین نفس کشیدن فکرتان را مدیریت کنید و با این کار به آرامش درونی دست پیدا کنید.3

پی نوشت:
1.www.chetor.com
2.www.beytoote.com
3.www.parvaresheafkar.com

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها