خانه » همه » مذهبی » رسانه های مجازی و آسیب های آخرالزمانی که غرب بر خانواده ها تحمیل می کنند

رسانه های مجازی و آسیب های آخرالزمانی که غرب بر خانواده ها تحمیل می کنند


رسانه های مجازی و آسیب های آخرالزمانی که غرب بر خانواده ها تحمیل می کنند

۱۳۹۳/۱۰/۲۳


۱۰۸ بازدید

آخرالزمان و رسانه های مجازی(۱)

رسانه مجازی و آسیب آخرالزمانی که غرب بر خانواده ها تحمیل می کند!

خبرگزاری شبستان: مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با اشاره به عدم پیوست فرهنگی شبکه های مجازی در ایران، گفت: این شبکه ها تبعات خطرناک و آسیب زای آخرالزمان ازسوی استکبار و غرب برای جوانان و خانواده ها را تشدید می کنند.

آخرالزمان و رسانه های مجازی(1)

رسانه مجازی و آسیب آخرالزمانی که غرب بر خانواده ها تحمیل می کند!

خبرگزاری شبستان: مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با اشاره به عدم پیوست فرهنگی شبکه های مجازی در ایران، گفت: این شبکه ها تبعات خطرناک و آسیب زای آخرالزمان ازسوی استکبار و غرب برای جوانان و خانواده ها را تشدید می کنند.

حجت الاسلام رحیم کارگر در گفت و گو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به پدیده جدید شبکه های اجتماعی، گفت: این رسانه ها شبکه های اجتماعی مصنوعی هستند که یک نوع شبکه های ارتباطی و تعاملی بی حد و مرز ایجاد می کنند، گرچه مجازی هستند ولی تاثیرات حقیقی بر انسان ها می گذارند.

وی با اشاره به چهار موج رسانه ای در سال های اخیر، خاطرنشان کرد: موج نخست با تلویزیون و ماهواره آغاز شد، موج دوم به وجود آمدن وب و اینترنت و فعالیت های 15 ساله اخیر در ایران بود، موج سوم از سال 2005 تا به حال است که با شکل گیری فیس بوک و شبکه های دیگر به وجود آمد و موج چهارم شبکه های پیام رسان اجتماعی که بیشتر در تلفن همراه ایجاد می شود و هم اکنون جایگزین فیس بوک شده و از میزان کابران فیس بوک کاسته است.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه در حال حاضر 141 شبکه اجتماعی جهانی وجود دارد، اظهارداشت: این در حالی است که به غیر از شبکه های داخلی بیش از 200 میلیون کاربر اجتماعی در جهان وجود دارد، این افراد در زندگی جدید شبکه ای خود به هم گره می خورند.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با بیان اینکه ساختار اجتماعی این شبکه ها از گره های به هم پیوسته تشکیل شده اند، تصریح کرد: افراد داخل این شبکه ها براساس نوع وابستگی خود به هم مرتبط می شوند.

وی بااشاره به اینکه این شبکه ها با سه رویکرد تجاری، فرهنگی و عاطفی و بعضا تحقیقاتی شکل گرفته اند، ادامه داد: این شبکه ها یک بعد ظاهری و یک بعد باطنی دارند. به این معنی که در ظاهر با یک هدف ایجاد شده اند. ولی در باطن به دنبال اهداف دیگری هستند.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه این شبکه ها برای همفکر سازی و دوست سازی ایجاد می شوند، افزود: این شبکه ها در بعد ظاهری برای پیوندهای دوستی، ایجاد ارتباط دوستانه و پیوندهای شبکه ای با دوستان تشکیل می شوند، باید توجه داشت که در این شبکه ها افراد توسط گروه های خود از همه کشورها دوست پیدا می کنند.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با بیان اینکه در این شبکه ها شاهد تبادل اطلاعاتی که منجر به عرضه می شود، هستیم، گفت: در این شبکه ها هر شخصی برای خود پروفایل دارد و تمام اطلاعات اعم از عکس، دل نوشته، هنر و غیره خود را در آن عرضه می کند، همچنین افراد در همه احساسات و عواطف مشترک می شوند و نوعی اشتراک گذاری در این شبکه ها رخ می دهد.

وی با اشاره به پوسته باطنی شبکه های اجتماعی، افزود: نخستین اتفاق ایجاد هویت های کاذب، دروغین و مجازی است، نکته دوم ایجاد شور و هیجان کاذب است که در ذیل ارتباطات گسترده رخ می دهد که به علت روابط مخفیانه و پوشیده در این روابط شبکه ای است و متاسفانه نمی توان برای این ارتباطات مخفیانه حد و مرزی قائل شد.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه خودنمایی و تظاهر در این شبکه ها بسیار دیده می شود، اظهارداشت: با توجه به اینکه اشخاص در این گروه ها ارائه دهنده هستند و تظاهر شکل می گیرد. توهم کاذب برای افراد ایجاد می شود.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت بااشاره به گذران اوقات افراد در این شبکه ها، خاطرنشان کرد: این شبکه ها بخش مهمی از اوقات مرده و غیر مرده افراد را در اختیار خود قرار می دهند و در نهایت باید گفت که این شبکه ها بی هزینه و بدون مسئولیت است. به این معنی که هیچ کس مسئولیت این شبکه ها را برعهده ندارد.

وی ادامه داد: عرضه سطحی ترین و نازل ترین مطالب در این شبکه ها باعث شده که طرفداران زیادی را برای خود جمع کند. درحالی که این شبکه ها شدیدا توهم زا هستند و عوارضی مانند افسردگی را به همراه دارند. در نتیجه ما با یک شبکه اجتماعی واقعی روبرو نیستیم که تاثیرات واقعی بر روی افراد بگذارد.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه پژوهشگران باید بررسی کنند که در ذیل این شبکه ها چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد، افزود: اصل وجود شبکه ها اشکالی ندارد، اما وقتی این شبکه ها شکل می گیرد باید فرهنگ استفاده درست از آنها نیز به وجود آید.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت بااشاره به عدم پیوست فرهنگی این شبکه ها در ایران، گفت: لازم است وزارت خانه های مربوطه و دستگاه های مسئول به روشنگری در مورد پیوست فرهنگی این شبکه ها بپردازند و آینده نگری آنها را نشان دهند. در حالی که این رسانه ها درآمدزایی بسیاری دارد و هیچ کس حاضر به چشم پوشی از آنها نیست.

وی افزود: باید بررسی شود که چرا عده ای به این شبکه ها وابسته می شوند. چون جاذبه ای که ایجاد می کند، باعث جذب جوانان می شود. البته باید توجه داشت که جذابیت های جنسی آشکار و ناپیدا را نباید در این میان نادیده گرفت. بنابراین با این اوضاع ما هر اندازه فعالیت های تبلیغی انجام دهیم، باز جذابیت هایی است که بر فرهنگ و دین خط می کشد.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه لازم است مسئولان و پژوهشگران دقت وافر در شناخت و شناسایی این پدیده جدید را داشته باشند، تصریح کرد: این شبکه ها در حال رشد هستند و ارتباطات را تسریع می بخشند. در حالی که اوقات زیادی از زندگی جوانان را فرا می گیرند.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت، گفت: پژوهشگران و برنامه ریزان به ماهیت مجازی شبکه ها توجه کنند. چرا که مهمترین خطر این شبکه ها در خانواده بروز می دهد.

وی با بیان اینکه ماهیت روایات و احادیث آخرالزمان هشدار دهنده است، اظهارداشت: تمامی این پدیده ها و شبکه ها اجتماعی تبعات خطرناک و آسیب زایی را در آخرالزمان ازسوی برنامه ریزان جهانی استکبار و غرب برای جوانان و خانواده ها به همراه دارند که لازم است مسئولان فرهنگی چاره ای در این خصوص بیندیشند.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد