خانه » همه » مذهبی » رفراندوم- دولت روحانی – تاج زاده

رفراندوم- دولت روحانی – تاج زاده


رفراندوم- دولت روحانی – تاج زاده

۱۳۹۸/۰۳/۱۷


۳۳۵ بازدید

لطفا در مورد پیشنهاد سید مصطفی تاجزاده نظر بدید
دلواپسان برای ادامه دولت روحانی پیشنهاد رفراندوم داده‌اند. موافقم به‌شرطی که همزمان در این‌باره نیز همه‌پرسی انجام شود:
با انتخاب رییس‌جمهور(نخست وزیر) توسط مجلس موافقید، یا ادغام ریاست‌جمهوری و رهبری و حذف شرط اجتهاد و انتخاب مستقیم نامزدها توسط مردم حداکثر برای دو دوره؟

1. صرفنظر از نادرستی چنین پیشنهادی ، این پیشنهاد در پاسخ به ادعای آقای روحانی مبنی بر برگزاری رفراندوم مطرح شد که به اصل ۵۹ قانون اساسی برای همه‌پرسی به عنوان اصلی “بن‌بست شکن” اشاره کرد و گفت: «در هر زمان لازم دریچه به روی مردم باز است، حالا چه موقع باید از این اصل استفاده کرد یا آیا باید قبلاً استفاده می‌کردیم، موضوعی دیگر است.»اگرچه وی نگفت بر سر چه موضوعی لازم است به این اصل “بن‌بست شکن” در شرایط فعلی رجوع کرد، اما محور سخنان او اختیارت بیشتر برای دولت بود.در مقابل چنین درخواستی برخی مساله رفراندوم ادامه دولت وی را مطرح نمودند که بیانگر این نکته است که مشکل در نداشتن اختیارات یا مراجعه به آرای مردم در یک موضوع نیست ،موضوع در ضعف مدیریت و استفاده از ظرفیت های موجود است هم آقای روحانی و هم هر نامزد ریاست جمهوری با آگاهی از اختیارات و مسئولیت های ریاست جمهوری پا به این صحنه می گذارند و نمی توانند نسبت به این مساله شانه خالی کنند به ویژه آقای روحانی که در ایام انتخابات با قسم جلاله نسبت به مشکلات و حل آنان پا به میدان گذاردند.
2. موافقت آقای تاج زاده یا عدم موافقت وی مهم نیست برگزاری رفراندوم در کشور ما سازو کار قانونی خود را دارد. ضمن آنکه آقای تاج زاده را ارجاع می دهیم به قانون اساسی و مطالعه مجدد آن که مساله رهبری و حاکمیت ولی فقیه برآمده از مبانی دینی است و مساله ای نیست که به رفراندوم گذاشته شود.
3. با این پیشنهاد مشکل آقای تاج زاده آشکار می شود که مساله و دغدغه وی مشکلات کشور و حل آنها نیست بلکه تلاش برای حذف جایگاه رهبری و ولایت فقیه است. مشکل کشور نه ناشی از اختیارات است نه حل آن در گرو برگزاری رفراندوم بلکه کنار گذاشتن سلایق سیاسی و توجه به نیازهای واقعی مردم و عزم جهادی و روحیه انقلابی و تکیه بر ظرفیت های داخلی کشور و پرهیز از اعتماد به دشمنان و الگو برداری از نسخه های آنان است . کشوری که توانمندی خود را در زمینه دفاعی و نظامی و هسته ای و نانو و پزشکی و… به اثبات رسانده است ، قادر به حل مشکلات اقتصادی و تحقق پیشرفت اقتصادی هست،به شرط تلاش و دلسوزی و تحقق کامل اقتصاد مقاومتی و…
آقای تاج زاده و همفکران وی باید پاسخگوی مردم نسبت به حمایت خود از دولت آقای روحانی و تلاش برای رای آوردن آن و ضعف های مدیریتی آن باشند چنین اظهاراتی شانه خالی کردن از پاسخگوی و نوعی فرار به جلو محسوب می گردد.

ممکن است این مطلب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد