خانه » همه » سلامت » رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون!

دانلود کتاب های امتحان شده

رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون!

چگونه از روی صورت بیماری ها را تشخیص دهیم؟

از آنجا که صورت شما آینه ی سلامت و یا بیماری ها داخلی شماست با نگاه به صورت خود می توانید از مشکلات درونی بدن خود مطلع شوید.


چگونه از روی صورت بیماری ها را تشخیص دهیم؟

صورت شما راز وضعیت داخلی بدن و بیماری های داخلی را برملا می سازد، به صورت خود نگاه کنید و بدانید که کدام بخش بدن شما مشکل دارد.

حتما برای شما پیش آمده است فردی مسن و با تجربه با نگاه کردن به صورت شما بگوید «چرا رنگ و رو ندارید؟» یا «رنگ صورتتان پریده است» یا « صورت تان زرد به نظر می رسد» و این ها گواه این است که شما گویا حال مزاجی خوبی ندارید. بله درست است، صورت شما راز وضعیت داخلی بدن و بیماری های داخلی را برملا می سازد.

برای هزاران سال، شفادهندگان چینی با خواندن چهره موفق به شناسایی و تشخیص انواع بیماریها می شدند. شما نیز با استفاده از این چارت می توانید بسیاری از بیماری ها را حدس بزنید. پوست صورت حساس است و می تواند منعکس کننده تغییرات داخلی سریعتر از سایر نقاط بدن باشد. یاد بگیرید که چگونه می توانید از این تمرین باستانی برای کشف سرنخ سلامت خود استفاده کنید.

رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون!

رنگ پوست و نوع طبع نیز با هم مرتبط هستند، افراد با طبیعت گرم و تر، معمولاً پوست سرخ و سفید و گلگونی دارند و افراد با طبع گرم و خشک، پوستی با رنگ گندمگون متمایل به زردی داشته و صاحبان مزاج سرد و خشک، تیرگی خاصی در پوستشان وجود دارد و پوستشان شفاف نیست، افراد با طبیعت سرد و تر نیز عموماً پوست سفید و روشن دارند.

حالات عضلات صورت نیز ارتباط نزدیکی با اعراض نفسانی و احوال روحی و روانی ما دارند.

افراد شاد، معمولاً چهره های خندان و گلگون تر و ابروی گشاده دارند. افراد غمگین و افسرده معمولاً سگرمه توهم، ابروهای درهم و نگاه رو به پایین دارند و گوشه های لبانشان عمدتاً آویزان است. این حالات عضلات و اعضای صورت، نه تنها یک ارتباط خیلی قوی با احوال جسمانی ما دارند، بلکه با حالات روحی ما نیز مرتبط هستند که در ضرب المثل این حالات تحت عنوان “سر درون” بیان شده است.1

بینی

بینی شما آینه ی سلامت ریه های شماست. اگر بینی شما باریک و بلند است نشانه ای از نداشتن قدرت کافی در تنفس و در معرض خطر قرار گرفتن ریه های شماست پس بایستی ورزش و تنفس عمیق را از یاد نبرید. اما افرادی با بینی پهن ریه هایی قدرتمند دارند و جای نگرانی در تنفس آنها نیست.

افرادی که نقطه ها و دون دون های قرمز و یا نشانه های وریدی قرمز روی بینی خود دارند سلامت قلب و کبد انها کامل نیست و بایستی مراقب عادات و رفتارهای غذایی و زندگی خود باشند. همچنین این افراد کاندیدای فشار خون بالا نیز هستند.

آب بینی روان و شل نشان دهنده ی پرخوری و متورم شدن قلب است ؛ عطسه های مکرر هم نشانه ی قلیلیی بودن بدن است که دلیل ان می تواند مصرف زیاد شکر – مایعات و داروهای مختلف باشد.

گونه ها

گونه های فرورفته و توخالی نشانی از ضعف در ریه ها است. افرادی که گونه های فرورفته دارند تحمل کمتری در برابر بیماری ها خواهند داشت و تغذیه نامناسب یکی از دلایل اصلی این اختلال است.

چانه

چانه محل نشان دادن مشکلات مثانه می باشند. چانه ای که پوست ناسالم دارد هشداری برای رعایت نکات بهداشتی و سلامت مثانه و کلیه هاست.چانه ی دوبرابر شده و یا به اصطلاح غبغب بزرگ دلیل وجود کلسترول و چربی بالا در بدن است. و چانه ی بسیار باریک و لاغر دلیلی بر کم تحملی فرد در برابر بیماری هاست.

گوش ها

گوش ها از حالت و سلامت کلیه ها و غده ادرنال خبر می دهند. گوش های کوچک نمایه ای از کلیه ی کوچک است و گوش های قرمز نشان پرکاری و خستگی کلیه هاست. اگر بخش خارجی گوش هایتان قرمز رنگ است شما از مشکل کم خوابی رنج می برید و اگر گوش های چربی دارید حدسش راحت است که عادت غذایی پرچرب دارید.

جالب است بدانید شکل گوش با احتمال بیماری های قلبی در ارتباط است! گوش های چروکیده یا وجود خطوط مورب در اطراف لب گوش نشانگر این احتمال هستند.2

پوست یا لب های خشک و پوسته پوسته

این مسأله شایع ترین نشانه ی هشدار دهنده ی کم شدن آب بدن است. به علاوه ممکن است از بیماری جدی تری حکایت داشته باشد که روی عملکرد غدد تعریق تأثیر می گذارد، مثل کم کاری تیروئید (کم شدن سطح هورمون تیروئید در بدن) یا دیابت. دیگر نشانه های کم کاری تیروئید عبارتند از: احساس سرما، افزایش وزن و احساس خستگی. علائم دیگر بیماری دیابت هم تشنگی مفرط، تکرر ادرار و تاری دید است.

موهای زائد صورت

رویش موهای زائد به ویژه روی کناره های فک، چانه و بالای لب ها می تواند از نشانه های سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد. این سندرم باعث بر هم خوردن تعادل هورمونی در بدن زنان می شود و در نتیجه سطح هورمون های مردانه افزایش می یابد. تعداد قابل توجهی از زنان به این سندرم مبتلا هستند.

پف زیر چشم ها

اگر چشم هایتان همیشه خسته به نظر می رسند، ممکن است این مسأله نشانه ی یک آلرژی مزمن باشد که در اثر آن عروق خونی منبسط شده و دچار نشتی می شوند. این وضعیت باعث ایجاد پف و یک رنگ بنفش- آبی تیره درون پوست حساس زیر چشم ها می شود.

عدم تقارن صورت

این مسأله می تواند یکی از نشانه های اولیه ی سکته ی مغزی باشد. بعضی بیمارانی که تجربه ی سکته ی مغزی را داشته اند می گویند وقتی خودشان را در آینه نگاه کردند ناگهان متوجه شدند صورت شان شکل همیشگی اش را ندارد. به علاوه ممکن است متوجه شوید که یک طرف صورت تان بی حس است یا احساس کنید که نمی توانید به طور کامل لبخند بزنید و یا ممکن است نتوانید به خوبی صحبت کنید.

رنگ پریدگی چهره

حتی تغییرات اندک هم ممکن است نشان دهنده ی یک مشکل جدی باشد. رنگ پریدگی چهره می تواند از علائم بیماری کم خونی باشد. زردی چهره ممکن است علامت بیماری کبدی باشد. ته رنگ مایل به آبی لب ها یا بستر ناخن ها می تواند نشان دهنده ی بیماری قلبی یا ریوی باشد.

ریزش موهای صورت

ریزش موهای مژه یا ابرو می تواند از نشانه های بیماری طاسی منطقه ای باشد. در اثر این بیماری خود ایمنی، سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله می کند و ممکن است با مواردی از اضطراب شدید همراه باشد. متأسفانه روشی برای درمان کامل و قطعی این مسأله وجود ندارد اما می توان با شیوه های درمانی ای این بیماری را کنترل کرد.3

پی نوشت:
1.www.jadidtarin.com
2.www.namnak.com
3.www.tasnimnews.com

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها