خانه » همه » مذهبی » روایت هاشمی رفسنجانی از قتل‌های سال ۱۳۷۷

دانلود کتاب های امتحان شده

روایت هاشمی رفسنجانی از قتل‌های سال ۱۳۷۷

عصراسلام: چند روز بعد اما دری نجف‌آبادی به دیدار هاشمی می‌رود و از مکالمه‌ی روایت شده میان هاشمی و وزیر اطلاعات می‌توان برداشت کرد که محسن آرمین و عبدالله نوری قربانیان بعدی قتل‌های زنجیره‌ای بوده‌اند. چند روز قبل از صدور اطلاعیه‌ی معروف وزارت اطلاعات، محمد خاتمی با درخواست ملاقات فوری، شبانه به خانه هاشمی می‌رود. 
پیشنهاد خاتمی، برای پرونده‌ی قتل‌ها، این بود که دری نجف آبادی موصوع را اعلان عمومی کند و با پذیرش تقصیر، استعفا کند.‌سپس شخص رئیس جمهور سرپرستی وزارت اطلاعات را برعهده بگیرد و  و در آن اصلاحات انجام دهدو قاتلان مجازات شوند. روز بعد، حسن روحانی نیز که با هاشمی دیدار می‌کند، می‌گوید 《موافق نیست که خبر قاتل بودن افراد اطلاعاتی اعلان شود، گرچه تنبیه شدن را قبول دارد.》 روز سیزدهم دی‌ماه هاشمی رفسنجانی در دیدار هفتگی خود با رهبری، که طولانی‌تر از حد معمول است، درباره موضوع قتل‌ها گفت‌و‌گو می‌کند. 
به روایت هاشمی، مذاکرات او با رهبری درباره موضوع قتل‌ها از عصر تا پس از افطار ادامه پیدا می‌کند، گرچه روایت هاشمی از این مذاکرات طولانی در دو خط چنین‌ خلاصه شده است: 《ایشان موافق نیستند که آقای دری که با اصرار و خواهش وزارت را پذیرفته وجه‌المصالحه قرار یرد. در عین حال مایل نیستند آقای خاتمی را برنجانند.》 

در همین روز خاتمی به هاشمی خبر می‌دهد که رهبر انقلاب اگرچه با تعویض وزیر موافقت کرده‌اند، با پیشنهاد اداره‌ی سه ماه وزارت اطلاعات توسط رئیس جمهور مخالفت کرده‌اند. حتی آیت الله جنتی در گفت‌و‌گو با هاشمی از اینکه موضوع قصاص این ماموران به دلیل تل دگراندیشان طرح شود. ابراز نگرانی کرده است. 

خاطرات تازه منتشر شده‌ی هاشمی رفسنجانی از سال ۱۳۷۷ به قدم علی ملیحی
اندیشه پویا

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها