آیفون یا آی‌پد شما به‌طور خودکار روشنایی صفحه نمایش را با توجه به محیط اطراف خود به خوبی تنظیم می‌کند. اما گاهی ممکن است بخواهید این کار را به‌صورت دستی انجام دهید. در اینجا به نحوه تنظیم میزان روشنایی صفحه نمایش در iPhone و iPad خواهیم پرداخت.

 

می‌توانید میزان روشنایی صفحه را هم از طریق Control Center و هم از طریق اپلیکیشن Settings تنظیم کنید.

 

برای تنظیم کردن از طریق Control Center، انگشت خود را از سمت راست بالای صفحه در iPhone یا iPad خود به سمت پایین بکشید. و اگر آیفون شما دکمه Home داشته باشد، باید انگشت خود را از قسمت پایین صفحه به سمت بالا بکشید.

 

 

در کنار نماد تنظیم میزان صدا، نماد خورشید را مشاهده می‌کنید که برای تنظیم کردن میزان روشنایی صفحه نمایش است.

 

 

برای افزایش یا کاهش میزان روشنایی، انگشت خود را بر روی نماد خورشید قرار دهید و به‌صورت کشویی به سمت بالا یا پایین بکشید.

 

 

برای اعمال تنظیمات بیشتر روی صفحه نمایش، نماد خورشید را فشار داده و نگه دارید تا گسترش پیدا کند. در این‌جا گزینه‌هایی برای فعال کردن Mode Dark و Night Shift مشاهده خواهید کرد.

 

 

هنگامی که میزان روشنایی صفحه نمایش را تنظیم کردید، روی قسمت خالی و خارج از کادر کشویی ضربه بزنید تا به Control Center برگردید.

 

همچنین، می‌توانید میزان روشنایی صفحه نمایش را از اپ Settings تنظیم کنید. اپلیکیشن Settings را باز کنید و سپس روی Display & Brightness ضربه بزنید.

 

 

برای کاهش یا افزایش میزان روشنایی، دکمه کشویی BRIGHTNESS را به سمت چپ یا راست بکشید.

 

 

اگر ویژگی Auto-Brightness فعال باشد، تا زمانی‌که در همان محیط با همان میزان روشنایی قرار داشته باشید، میزان روشنایی روی مقداری که تنظیم کرده‌اید ثابت خواهد ماند. اما، اگر به محیط دیگری بروید، iPhone یا iPad شما میزان روشنایی صفحه را بسته به نور محیط و میزان باقی‌مانده باتری تنظیم خواهد کرد.