اگر در حین خواندن یک مطلب، بررسی لیست خرید و یا به هر دلیل دیگری نمی‌خواهید صفحه گوشی iPhone شما کم‌نور یا خاموش شود، با یک روش ساده از اپ Settings می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

دلیل کم‌نور و خاموش شدن صفحه‌نمایش گوشی آیفون شما به‌خاطر ویژگی قفل خودکار است که پس از مدت زمان مشخصی به‌طور خودکار روی حالت قفل قرار می‌گیرد. با گذشت دو سوم از زمان تعیین شده، صفحه‌نمایش روی حالت کم‌نور قرار می‌گیرد و برای رفع آن، باید Auto-Lock را خاموش کنید.

 

ابتدا، با ضربه زدن روی نماد چرخ دنده اپلیکیشن Settings را باز کنید.

 

 

در این‌جا، گزینه Display & Brightness را پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید.

 

 

سپس، بر روی گزینه Auto-Lock ضربه بزنید.

 

در این‌جا توجه داشته باشید که اگر حالت Low Power فعال باشد، قفل خودکار روی 30 ثانیه تنظیم خواهد بود و نمی‌توانید روی گزینه Auto-Lock برای تغییر دادن آن ضربه بزنید. برای تغییر دادن آن، ابتدا باید حالت Low Power را غیرفعال کنید.

 

 

در منوی Auto-Lock، لیستی از گزینه‌های زمان را مشاهده خواهید کرد. اینها مدت زمان روشن ماندن صفحه‌نمایش قبل از رفتن روی حالت قفل را تعیین می‌کنند.

 

اگر بخواهید صفحه‌نمایش گوشی شما به هیچ عنوان به‌طور خودکار کم‌نور و قفل نشود، باید گزینه Never را انتخاب کنید.

 

 

پس از آن، هر زمان که صفحه‌نمایش گوشی آیفون خود را روشن کنید، تا وقتی که خودتان دکمه قفل کردن صفحه را فشار ندهید صفخه‌نمایش روشن خواهد ماند.

 

روش فعال کردن قفل خودکار صفحه‌نمایش

معمولاً بهتر است پس از اتمام کارتان قفل خودکار را دوباره فعال کنید. زیرا اشکالاتی در غیرفعال کردن قفل خودکار صفحه‌نمایش وجود دارد که اولین مورد کاهش عمر باتری است، اگر فراموش کنید صفحه‌نمایش را خاموش کنید شارژ باتری گوشی شما خیلی سریعتر تمام می‌شود. دومین مورد امنیت است، اگر تلفن خود را روشن بگذارید و به‌طور خودکار قفل نشود، هرکسی می‌تواند از آن استفاده کند.

 

برای فعال کردن ویژگی Auto-Lock، کافی‌ست مراحل بالا را تکرار کنید و به جای گزینه Never محدودیت زمانی دل‌خواه خود را از لیست انتخاب کرده و بر روی آن ضربه بزنید.