خانه » همه » خبر » رویاهای بر باد رفته

دانلود کتاب های امتحان شده

رویاهای بر باد رفته

ایمان گودرزی؛ پنجره نقل و انتقالاتی تابستان از مهم ترین عوامل موفقیت تیم ها در طول فصل به شمار می‌رود. به خصوص برای غول های اروپایی که به دنبال بازیکنانی هستند که موفقیت تیم را در فصل پیش رو بیشتر تضمین کنند. تابستان ۲۰۲۱ نیز از این قاعده مستثنا نبود البته می‌توان این پنجره نقل و انتقالاتی را بیشتر به نام سالخورده های جنجالی نام گذاری کرد.

رونالدو و مسی دو فوق ستاره ای بودند که تابستان گذشته تیم های خود را تغییر دادند و از پر سر و صدا ترین انتقالات این فصل به حساب می آیند.

شرایط بازیکنان همیشه در تیم های جدیدشان طبق انتظار پیش نمی‌رود بعضی با گذر زمان به شرایط تیم عادت می‌کنند و بعضی هیج وقت انتظارات باشگاه و هواداران را برآورده نمی‌کنند و نامشان به لیست انتقالات ناموفق تیم ها اضافه می‌شود.

در این گزارش به انتقالات ناموفق این فصل در ۵ لیگ معتبر اروپا می‌پردازیم. در این بین شاید بازیکنانی باشند که در کل عملکرد بدی نداشتند اما نسبت به هزینه ای که برای آنها پرداخت شده جوابگوی انتظارات نبودند:

جک گریلیش – استون ویلا به منچستر سیتی ( ۱۱۸ میلیون یورو )

جک گریلیش که در استون ویلا یک قهرمان بود، در تابستان باشگاه دوران کودکی خود را ترک کرد و با مبلغی که رکورد خرید بازیکن بریتانیایی را شکست به منچسترسیتی پپ گواردیولا پیوست.

او به عنوان کاپیتان ویلا فوق العاده بود و پیشرفت چشمگیر و عملکرد بی نظیرش باعث شد که من سیتی اعتماد به نفس لازم را برای پرداخت هزینه بالای “سوپر جک” به دست آورد.

با این حال، شروع دوران حرفه ای او در اتحاد کاملاً طبق برنامه پیش نرفت. البته کاملاً بدیهی است که قرار گرفتن فوری در تیم گواردیولا کار سختی است، رودری و ژائو کانسلو می توانند به این موضوع شهادت دهند، اما گریلیش تا کنون مانند یک خرید ۱۰۰ میلیون پوندی بازی نکرده است.

با تنها دو گل و دو پاس گل در ۲۲ بازی لیگ برتر، او نتوانست خود را در ترکیب سیتیزن ها اثبات کند و می توان اسم او را در صدر انتقالات ناموفق فصل ۲۱/۲۲ اروپا قرار داد.

رویاهای بر باد رفته

جیدون سانچو – دورتموند به منچستر یونایتد ( ۸۵ میلیون یورو )

سانچو نیز مانند گریلیش دوران حرفه‌ایش را در منچستر به خوبی آغاز نکرد. بازیکن سابق آکادمی منچستر سیتی پس از گدراندن یک دوره طلایی در بوروسیا دورتموند، با سر و صدای زیادی از آلمان به اولدترافورد آمد. اما، این مهاجم مستعد در لیگ جزیره انتظارات را برآورده نکرد. سانچو در فصل گذشته تنها در ۲۴ بازی ابتدایی فصل بوندسلیگا ۸ گل و ۱۱ پاس گل به ثمر رساند در حالی که این فصل این بازیکن در ۲۹ بازی آمار ۳ گل و ۳ پاس گل را داشته که با توجه به فرم قبلی او، یک افت شدید و محسوس به حساب می آید.

قضاوت نهایی در مورد این بازیکن شاید زود باشد اما حداقل تا اینجای فصل عملکرد او را می توان ناامید کننده خواند.

رویاهای بر باد رفته

مسی – بارسلونا به پی اس جی ( رایگان )

پی اس جی این فصل یکی از ناکامان بزرگ اروپا به حساب می آید تیمی که به گفته خیلی از کارشناسان فصل را با اسکواد منتخب جهان آغاز کرد با حذف مقابل رئال مادرید آرزو های امیر قطر و خلیفی را یک شبه بر باد داد. لیونل مسی یکی از بازیکنانی بود که با انتظارات زیادی به این تیم آمد و همه از مثلث هجومی نیمار، امباپه، مسی حداقل انتظار قهرمانی در اروپا را داشتند. مسی این فصل در لیگ قهرمانان ۵ گل به ثمر رساند اما نکته قابل توجه، عملکرد ضعیفش در لیگ فرانسه بود. فوق ستاره ای که انتظار میرفت با آمدنش به تیم پر ستاره پی اس جی لیگ فرانسه را به خاک و خون بکشد آمار ۴ گل و ۱۳ پاس گل را در ۲۲ بازی از خود به جا گذاشت و می توان گفت رهبری خط حمله تیم پاریسی این فصل کاملاً بر عهده کیلیان امباپه جوان بود. به نظر نمی‌رسد که ستاره آرژانتینی این فصل رضایت مالکان قطری پاریس را برآورده کرده باشد و باید دید اگر بنا به ماندن این بازیکن برای فصل بعد هم باشد می‌تواند آرزوی آنها که قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است را برآورده کند یا خیر.

رویاهای بر باد رفته

بیشتر بخوانید:

سرخیو راموس – رئال مادرید به پی اس جی ( رایگان )

سرخیو راموس در سال‌های اخیر دچار مصدومیت های جدی شده به نحوی که در ۱۸ ماه آخر حضورش در رئال مادرید بیشتر از کل دوران حرفه ایش دور از میادین بود. روند مصدومیت های کاپیتان سابق پر افتخار مادرید در پاریس هم ادامه داشت. او تا اینجای کار فقط ۹ بازی در لیگ فرانسه برای پاریسی ها به میدان رفته و ۲ بار موفق به باز کردن دروازه حریفان شده است. از ابتدا هم شاید باور حرف های سران پاریس که راموس را خریدی کهکشانی می‌دانستند ساده لوحانه بود، آن هم بازیکنی ۳۵ ساله که بهترین دوران بازیش را پشت سر گذاشته است و دیگر نباید از او انتظاری برای پیشرفت و یا بهتر شدن داشت.

رویاهای بر باد رفته

جورجینیو واینالدوم – لیورپول به پی اس جی ( رایگان )

سومین ورودی بزرگ تابستان پی اس جی جورجینیو واینالدوم است که پس از عملکرد درخشان در یورو و یک دوره چشمگیر در لیورپول، راهی پاریس شد. واینالدوم به عنوان هافبک تهاجمی برای تیم ملی هلند در یورو به میدان رفت و عملکرد بی نظیری در آن رقابت ها از خود به جای گذاشت. واینالدوم که در تابستان بازیکن آزاد به حساب می‌آمد پس از جنجال های فراوان در نهایت راهی پاریس شد. این بازیکن هم مانند دو خرید دیگر پاریسی ها عملکرد قابل قبولی در تیم نداشت و در ۲۳ بازی لیگ ۱ گل به ثمر رساند و در اکثر بازی ها نمره متوسطی گرفت تا باز هم ثابت شود که عادت کردن به شرایط پاریس راحت نیست.

رویاهای بر باد رفته

سائول نیگز – اتلتیکو مادرید به چلسی (قرضی)

افول سائول نیگز در فصل های اخیر حضورش در اتلتیکو مادرید به آرامی حس میشد، به همین دلیل بود که دیگو سیمئونه می خواست در تابستان سائول را کنار بگذارد و رودریگو دی پائول را جایگزینش کند. چلسی تصمیم گرفت شانسی دوباره به این بازیکن بدهد تا دوباره به شکوه سابقش برگردد، اما توماس توخل به شدت از خرید قرضی تابستانی خود ناامید شد و فقط در ۴ بازی -از مجموع ۸ بازی نیگز برای چلسی- به صورت فیکس به این بازیکن میدان داد.

رویاهای بر باد رفته

امیلیانو بوئندیا – نوریچ به استون ویلا (۳۹ میلیون یورو)

مانند جک گریلیش در منچستر سیتی، امیلیانو بوئندیا، مردی که برای جانشینی گریلیش با ویلا قرارداد امضا کرد، نتوانسته در باشگاه جدیدش خود را اثبات کند. پس از دوران درخشانش در نوریچ، انتظارات زیادی از بوئندیا در ویلا پارک وجود داشت، اما ۲ گل و ۴ پاس گل در ۲۹ بازی، این باور را به وجود می‌آورد که ۳۳ میلیون پوند به هدر رفته است. آرژانتینی باید تلاش بیشتری کنی تا به عنوان یک داستان موفقیت آمیز از او در تاریخ باشگاه یاد شود.

رویاهای بر باد رفته

دونیل مالن – پی اس وی آیندهوون به دورتموند ( ۳۰ میلیون یورو )

اگرچه دونیل مالن جانشین مستقیم جیدون سانچو نبود، اما مهاجمی بود که با امید زیادی با دورتموند قرار داد امضا کرد و انتظار می‌رفت عملکرد فوق‌العاده بازیکن انگلیسی را تکرار کند. با این حال، انتقال از لیگ هلند به بوندسلیگا برای بازیکن سابق آکادمی آرسنال دشوار بود و او در ۲۷ بازی فقط ۵ گل در لیگ به ثبت رساند. او سه بار در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شد. اما در کل شروع ایده آلی برای هلندی به شمار نمی آید. با مصدومیت ارلینگ هالند از مالن انتظار میرفت که از فرصت استفاده کند و خودش را نشان دهد اما این اتفاق رخ نداد.

رویاهای بر باد رفته

نیکولا ولاسیچ – زسکا مسکو به وستهم ( ۳۰ میلیون )

این انتقال در تابستان خیلی کم مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. وستهم هافبک تهاجمی کروات و بازیکن سابق اورتون، نیکولا ولاسیچ را از زسکا مسکو با ۳۰ میلیون یورو به خدمت گرفت. او در ۱۸ بازی لیگ فقط ۱ گل برای چکش ها مقابل واتفورد به ثمر رساند که در ازای چنین مبلغی بسیار ناامید کننده به حساب می‌آید.

رویاهای بر باد رفته

رودریگو دی پائول – اودینزه به اتلتیکو مادرید ( ۳۵ میلیون یورو )

مردی که اتلتیکو برای جانشینی سائول به خدمت گرفت، مانند سائول نتوانست انتظارات را در این فصل برآورده کند. پس از درخشش در اودینزه، دی پائول به عنوان هافبک خلاق به اتلتیکو مادرید پیوست، اما زیر نظر سیمئونه، خلاقیت او ضعیف بود و ثابت شد که او یک ریسک گران قیمت برای تیم مادریدی به حساب می‌آید در حالی که می توان تعداد زیادی از بازیکنان این تیم را به خاطر فرم ضعیف اتلتیکو مقصر دانست اما او در ۳۱ بازی برای اتلتیکو آمار ۱ گل و ۱ پاس گل را ثبت کرده که این نشان دهنده این است که خود رودریگو هم کمک چندانی به تیم نکرده است.

رویاهای بر باد رفته

بیشتر بخوانید:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها