خانه » همه » مذهبی » زمینه سازی انقلاب موعود عصاره آرمان انقلاب امام خمینی(ره)

زمینه سازی انقلاب موعود عصاره آرمان انقلاب امام خمینی(ره)


زمینه سازی انقلاب موعود عصاره آرمان انقلاب امام خمینی(ره)

۱۳۹۳/۱۲/۱۰


۱۰۵ بازدید

زمینه سازی انقلاب موعود عصاره آرمان انقلاب امام خمینی(ره)

انقلاب اسلامی ایران نقطه آغاز برای انقلاب بزرگ حضرت مهدی(ع) است و ادامه دهنده راه همه انبیاء، نفی طاغوت و اثبات حاکمیت الله است. این همان عصاره آرمان انقلاب امام خمینی(ره) است.

به گزارش خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان، “قرار جمعه” جمعه، هشتم اسفند باحضور حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران به موضوع انقلاب اسلامی و آموزه مهدویت پرداخت.

زمینه سازی انقلاب موعود عصاره آرمان انقلاب امام خمینی(ره)

انقلاب اسلامی ایران نقطه آغاز برای انقلاب بزرگ حضرت مهدی(ع) است و ادامه دهنده راه همه انبیاء، نفی طاغوت و اثبات حاکمیت الله است. این همان عصاره آرمان انقلاب امام خمینی(ره) است.

به گزارش خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان، “قرار جمعه” جمعه، هشتم اسفند باحضور حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران به موضوع انقلاب اسلامی و آموزه مهدویت پرداخت.

“در قرآن کریم رسالت همه انبیا و اوصیا از آدم تا خاتم در روی زمین برقراری حق و بندگی خدا بیان شده است. به این معنی که همه انسان ها در همه جای زمین حق را بپذیرند و از باطل اجتناب کنند که این هدف صد در صد محقق نشد.

اما در سیر تکاملی عالم هستی روزی باید بیاید تا همه این هدف محقق شود که مربوط به منجی عالم است. خاتم الاوصیا باید بیاید و همه اهداف نیمه کاره انبیا را به منصه ظهور بنشاند و جهان را سراسر به حاکمیت الله تثبیت کند و سایه همه طاغوت ها را برطرف کند.

در روایتی از امام صادق(ع) آمده است: وقتی حضرت ولی عصر(ع) ظهور می کند، همه معجزاتی که همه انبیاء داشتند، یک جا به دست امام زمان(ع) ظاهر می شود. این معجزات برای اتمام حجت برای مردم است تا آنها باور کنند که رسالت امام زمان(ع) بسیار فراتر از همه رسالت هاست و لذا همه معجزات از عصای موسی، کشتی نوح و همه و همه یک جا از امام زمان(ع) ظاهر می شود.

این مساله نشان می دهد که رسالت امام زمان(ع) مکمل رسالت همه انبیاء بوده، البته امام خود معجزات خاص خود را هم دارند و معجزات متناسب روز و با ابزارهای مناسب زمان است و فراگیر تر از دیگر معجزات است.

در این رابطه امام صادق(ع) می فرمایند: در زمان ظهور هیچ انسانی در هیچ نقطه دنیا وجود ندارد مگر اینکه امام را در بین خود مشاهده می کند. همچنین در روایتی دیگر است که حضرت در جای خود است ولی همه مردم ایشان را در بین خودشان مشاهده می کنند. همچنین حضرت مهدی(ع) دست عنایت بر مردم می کشند و عقل انسان ها را متکامل می کنند.

بنابراین نقش منجی عالم که اتمام کننده رسالت همه انبیاء است. امری است که باید با اعتقاد به آن آینده روشنی برای مردم ترسیم شود. ولی در حالی که می بینیم کفر و نفاق سعی بر القای یاس و ناامیدی دارند. ولی قرآن کریم در این رابطه می فرماید: شما از آنها نترسید. بلکه از خدا بترسید، اگر مومن هستید. همانگونه که امام خمینی(ره) در مسیر خود از هیچ قدرتی نترسیدند.

امروزه امریکای جنایتکار، خود را در جایگاه منجی نشانده و به صورت تهاجمی می خواهد دنیا را ببلعد. در جایی که منجی عالم آقایی است که امام زمان(ع) خود است و قرآن کریم این آینده روشن را به همه انبیاء نوید داده و علائم ظهور ایشان را احصاء کرده است.

امام خمینی(ره) نیز با نگاه به همین حقیقت روشن، انقلابی را پایه گذاری کرد تا زمینه ساز این اتفاق بزرگ باشد. در این راستا جملاتی نیز دارند که گویای همین هدف بزرگ است. موضع تهاجمی امام خمینی(ره) علیه طاغوت، باعث شد که تمام دشمنان همواره در برابر تهاجم مواضع امام مدافع بودند، امام فعال بود و آنها منفعل و این یکی از رموز موفقیت امام است.

امام خمینی(ره) آینده را روشن می دیدند و متکی به خدای متعال بودند. ایشان به وعده نصرت خدا ایمان کامل داشتند و حتی یک بار هم در تمام 21 جلد صحیفه خود یک مورد سیاه نمایی، اظهار یاس، یا القای ناامیدی به چشم نمی خورد. همان طور که در طول 25 سال رهبری مقام معظم رهبری کلمه ای در القای یاس نمی بینیم. هرچه هست، ترسیم آینده روشن است.

امام خمینی(ره) در رابطه با انفلاب اسلامی و ظهور حضرت حجت(ع) نکات جالبی را دارند و می فرمایند: دست عنایت خدا بر سر ملت کشیده شده و ایمان آنها را تقویت نموده که یکی از علائم ظهور امام زمان(ع) است. اعتقاد ما بر این است که امام خمینی(ره) حرفی را بدون مبنا و اساس نمی زدند. امام با قاطعیت بیداری ایران و انقلاب را یکی از علائم ظهور می دانند.

جای دیگر می فرمایند: مسئولین ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. بلکه نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت(ع) است. ما یک دولت اسلامی داریم که هنوز تا تحقق آن فاصله داریم و یک نظام اسلامی که در چارچوب مرزهای ایران است. به این معنی که مجموعه دولت و سایر اجزا در نظام اسلامی وجود دارد و تبعا در چارچوب مرزهای جغرافیایی است.

همانطور که امریکا سعی بر این دارد تا دهکده جهانی را با کدخدایی خود به تمام جهان القا کند. انقلاب اسلامی ایران نیز فرامرزی و جهان شمول است و این هدف استکبار را نقش بر آب کرده است. چراکه حقیقت انقلاب برگرفته از وحی الهی است، پس در محدوده مرزها نمی گنجد.

انقلاب اسلامی ایران نقطه شروع برای انقلاب بزرگ حضرت مهدی(ع) است و انقلاب ایران از یک سو ادامه دهنده راه همه انبیا و نفی طاغوت و اثبات حاکمیت الله است. این همان عصاره آرمان امام خمینی(ره) است.

انقلاب و نهضت امام خمینی(ره) منبعث از وحی الهی و امتداد حرکت انبیا و در عین حال زمینه ساز انقلاب حضرت مهدی(ع) است. امام خمینی(ره) می فرمایند این انقلاب امانتی است که باید از دست شما به صاحب اصلی آن سپرده شود. امام با این نگاه نهضت خود را شروع می کند و ایمان و توکل ادامه می دهند.

امام خمینی(ره) 15 سال و یک ماه زندان و تبعید را تحمل می کنند و سرانجام علی رغم میل قدرت های شرق و غرب بر همه قدرت ها فائق می آیند. البته به خواست خدای متعال. امام در این راستا می فرمایند: پیروزی ما را خدا تضمین کرده است. ما حکومت اسلامی تشکیل می دهیم و پرچم را به صاحب اصلی پرچم می سپاریم.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انواع توطئه ها و ترورهای گسترده صورت می گیرد که می توانست هر نظامی را از پا دربیاورد. اما امام خمینی(ره) می گفتند بکشید ما را که مردم ما بیدار تر می شوند، این ترورها باعث ثبات نظام ما شد. همچنین جنگ تحمیلی که منشا برکاتی برای ایران بود.

ما معجزه الهی را در طول 36 سال از پیروزی انقلاب مشاهده کردیم. باید دراین راستا چشم بصیرت خود را باز کنیم و این حقیقت و پیوند را با عالم ظهور ببینیم. در دنیای امروز ابرقدرت ها در همه عرصه ها در سلاح و غیره به حسب ظاهر بر ما برتری داشتند ولی بدون استثنا شکست خوردند و آنکه پیروز حقیقی میدان بود. ایران اسلامی و خط امام است.

در حال حاضر در شرایطی هستیم که القا می شود که سیر فرهنگی در حال نزول است و استکبار با ابزار تهاجم فرهنگی برای تعمیم انحطاط در زندگی بشر تلاش می کند اما جوانان ما سیر صعودی را طی می کنند و هر سال بیش از سال گذشته در صحنه حضور دارند.”

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد