خانه » همه » مذهبی » زنا همراه قصد توبه

زنا همراه قصد توبه


زنا همراه قصد توبه

۱۳۹۸/۰۴/۳۰


۲۰۳۲ بازدید

سلام

میدونم مثلا زنا کردن گناه سختی و این رو هم میدونم هر وقت ادم توبه کنه خدا می بخشه.با این حساب ادم میتونه با دوست پسزش بدون ازدواج رابطه داشته باشه و بعدش توبه کنه.

اولا: کلیت این سخن که: «هروقت توبه کند خدا اورا می بخشد»، این کلیت دقیق نیست چرا که شخص بایستی برای توبه شرایطی را نیز داشته باشد مثل این که از کار خود واقعا پشیمان باشد و یا این که آن وقتی که گناه می کند از روی جهل و نادانی باشد ولی آن کسی که بداند زنا چنین و چنان است ولی در عین حال آن گناه را مرتکب شود معلوم نیست توبه او قبول باشد.
ثانیا : از کجا معلوم که بتواند واقعا توبه کند و از کجا چنین احتمالی می دهد. شاید به همین قصد رفت و زنا داد ولی توفیق توبه پیدا نکرد؟! بسیار بوده اند که به همین قصد به سمت گناه رفته اند ولی گناه آن چنان درایشان تاثیر کرده که بازگشت از آن را نتوانسته اند.
ثالثا:عواقب زنا در دنیا و آخرت آن قدر زیاد است که چنین خیالی، توهمی بیشتر نیست و عواقب زنا چنین خیالی را اجازه نمی دهد.
رابعا: مطمئن باشد که اگر نتواند از هوای نفس و دوست پسرش، امروز، دست بردارد ، فردا نیز بازهم نمی تواند از دوست پسرش دل بکند و به همین بهانه دوباره دست به همین گناه خواهد زد.
اما راجع به زنا :
1- زنا، یعنی عمل منافی با عفت، به زن اجنبی که غیر همسر شرعی او است. ( زن اجنیی ؛ یعنی زنی که باید با او ارتباط همسری نداشته باشد وهمچنین زنی که در صورت داشتن شرایط ، می تواند با او ازدواج کند) – به عبارت دیگر، زنا: نزدیکی مرد با زن به صورت غیرمشروع است. ارتباط با نامحرم بدون عقد ورابطه ازدواج هرچند با رضایت باشد زنا است
2- زنای با محارم از گناهان بزرگ است که اگر از روی علم و آگاهی و در حال کمال عقل و بلوغ باشد، علاوه بر عذاب اخروی، در دنیا هم اگر برای حاکم شرع و دادگاه اسلامی ثابت شود حد آن اعدام است. این حکم الهی است و رضایت طرفین هیچ تأثیری در حکم ندارد.
3- گفتنی است از نظر اسلام هر گونه لذت بردن جنسی از نامحرم و به طور کلی از غیر همسر شرعی، حرام و ممنوع است؛ اعم از این که این لذت بردن به وسیله نگاه کردن باشد یا در قالب ارتباط کلامی و دوستانه، یا ارتباطی عمیق تر مثل دست دادن و لمس بدن و یا شدیدتر از آن، یعنی رابطه جنسی برقرار کردن که به آن زنا گفته می شود که در صورت اثبات نزد حاکم شرع موجب اجرای حد خواهد شد و صرف رضایت دختر مجوزی برای جواز زنا نمی باشد.
4- زنا و ارتباط نامشروع زن و مرد نامحرم دو حالت دارد: 1. زنای محصنه 2. زنای غیر محصنه
هر گاه یکی از طرفین خواه زن یا مرد یا هر دو آنها، دارای همسر (متأهل باشند)، این عمل نامشروع نسبت به او محصنه محسوب می شود و هر گاه یکی از آنها یا هر دوی آنها مجرد (فاقد همسر) باشند، نسبت به آنها غیر محصنه خواهد بود. به عبارت دیگر مردی که زن دارد اگر با زن دیگری زنا کند و نیز زنی که شوهر دارد با مرد دیگری زنا نماید، آن را زنای محصنه گویند که در صورت اثبات و فراهم بودن شرایط آن، بر آنها حد جاری می شود و حد آن رجم یعنی سنگسار کردن زانی و زانیه است.
5- جوان مجرد که همسر ندارد خواه مرد باشد یا زن، اگر با دیگری زنا کند آن را زنای غیر محصنه گویند و حدش تازیانه است.
6- البته باید توجه داشت اگر مرد مجرد با زن شوهردار زنا کند، حد زن رجم است ولی حد مرد تازیانه است چون زنای در حق مرد زنای غیرمحصنه است و نیز اگر دختر مجردی با مردی که همسر دارد زنا کند. تنها مرد را سنگسار می کنند و بر زن تازیانه می زنند.
7- در قانون مجازات : حد زنا در موارد زیر رجم است :
الف) زنای مرد محصن یعنی مردی که دارای همسری دایمی است و با او در حالی که عاقل بوده جماع کرده و هر وقت نیز بخواهد می تواند با اوجماع کند.
ب) زنای زن محصنه با مرد بالغ، زن محصنه زنی است که دارای شوهر دایمی است و شوهر در حالی که زن عاقل بوده با او جماع کرده است و امکان جماع با شوهر را نیز داشته باشد».
تبصره همین ماده می گوید: « زنای زن محصنه با نابالغ موجب حد تازیانه است» اما این مجازات در صورتی اعمال می شود که زنا ثابت بشود
اما راجع به «زنا» به مطالب زیر توجه کنید :
– ابن مسعود گفت از پیغمبر اکرم صلى اللّه علیه و آله و سلّم سؤال نمودم بزرگترین گناه کدام است؟
«فرمود براى خداوند شریک قرار دادن، عرض کردم بعد از شرک بخدا چه گناهى بزرگتر است؟ فرمود از ترس فقر و بینوائى فرزند را کشتن ،پرسیدم و بعد از آن ،فرمود: مرتکب عمل فحشا و زنا شدن است . »
چه زنا کردن اولش مخالف و آخرش ندامت و پشیمانى است، و روز قیامت این طایفه عذابشان دو چندان شده و در نهایت خوارى و پستى در دوزخ جاوید خواهند ماند مگر آنکه از گناهان خود توبه نموده و بجبران گناهان خود اعمال شایسته و نیکو بجا آورند تا خداوند بدیهاى آنها را با نیکى جبران و ثواب عطا فرماید
در بعضى از روایات نیز وارد شده که شخص زناکار در آن لحظه اى که مرتکب این عمل مى شود از ایمان بازداشته مى شود.
– قال رسول اللّه (ص) …: لا یزنی الزانی حین یزنى و هو مؤمن. و لا یسرق السارق حین یسرق، و هو مؤمن. فانه اذا فعل ذلک خلع عنه الایمان کخلع القمیص.
یعنى شخص زناکار به هنگامى که مرتکب این عمل مى شود مؤمن نیست. و همچنین شخص سارق به هنگامى که مشغول دزدى است ایمان ندارد چرا که به هنگام ارتکاب این عمل، ایمان را از او بیرون مى آورند، همانگونه که پیراهن را از تن
– محمد بن یعقوب … از ابى حمزه شمالى نقل کرده که گفت خدمت حضرت سجاد بودم مردى شرفیاب خدمت حضرت شد و گفت من گرفتار زنان و از گناه زنا کردن چشم نمیپوشم ولى براى جبران این عمل هر وقت مرتکب زنا میشوم یک روز روزه میگیرم آیا این روزه کفاره آن گناه مى شود؟ حضرت فرمود: هیچ چیز نزد خدا محبوبتر از این نیست که اطاعتش شود و معصیت او نشود تو نه زنا کن و نه روزه بگیر. پدر بزرگوارش – حضرت باقر علیه السّلام او را در آغوش گرفت و ضمنا دست آن مرد را گرفت و فرمود: تو عمل دوزخیان را انجام میدهى و انتظار و توقع دارى که ببهشت بروى؟! و از پیغمبر اکرم صلّى اللَّه علیه و آله روایت شده که فرمود: روز قیامت گروه هائى مى آیند که مانند این کوه بزرگ اعمال نیک دارند ولى در عین حال فرمان ورود بدوزخ در باره آنان صادر مى شود. سؤال شد آیا این گونه افراد نماز میخواندند؟ فرمود اینان نماز میخواندند روزه میگرفتند و پاسى از شب را عبادت میکردند ولى اگر از دنیا چیزى در دستشان قرار میگرفت با ولع و حرص او را میگرفتند
– امیر المؤمنین على (ع) فرموده است: آن کس که زنا کردن را دوست داشته باشد، اگر تصور کند حلال زاده است، دروغ پنداشته است.
مجازات زناکار (ارشاد القلوب-ترجمه رضایى، ج 1، ص: 175)
– نبى اکرم صلّى اللَّه علیه و اله فرمود: که همانا براى اهل دوزخ فریادیست از بوى (فرج) شرمگاه زناکاران پس بپرهیزید شما از زنا کردن که در آن شش خصلت بد است سه تاى آن در دنیا و سه تا در آخرت پس آن سه تا که در دنیاست یکى اینست که آبروى انسان را مى برد دومى باعث فقر و تهى دستى مى شود سومى عمر زناکار را کوتاه میکند و اما آن سه که مربوط بآخرت است یکى سبب خشم و غضب پروردگار مى شود دومى سبب بدى حساب گردد سوم مجازات و عذاب زناکار را در قیامت بزرگ میکند زناکاران روز قیامت مى آیند ولى از شرمگاه (فرج) آنان آتش زبانه میکشد آنان از بوى گند شرمگاه شان (فرج) شناخته میشوند که زناکارند. « عقاب الاعمال، صدوق، صفحات 300، 311 و 332. م»
– پیامبر فرموده اند: هر کس با زنى مسلمان یا یهودى و مسیحى و زرتشتى، چه آزاد و چه کنیز، زنا کند و از گناه خویش توبه نکند و در حالى که بر آن اصرار بورزد بمیرد، خداوند در گورش سیصد دریچه مى گشاید که از آنها مارها و کژدم ها و اژدهاهاى آتشین تا روز رستاخیز به سوى او مى آیند و چون از گور خود برانگیخته شود، مردم از بوى بد بدنش سخت ناراحت مى شوند و بدین گونه خود و عملش شناخته مى شوند تا آنگاه که او را به آتش مى برند. « عقاب الاعمال، صدوق، صفحات 300، 311 و 332. م»
-همان حضرت فرموده اند: چون زنا بسیار شود، مرگ ناگهانى بسیار خواهد شد.
-امام صادق (ع) فرموده است: چون خداوند جهان را بر پا داشت، به موسى (ع) چنین وحى فرمود: که من در اثر کارهاى پدران، پسران را پاداش مى دهم، اگر نیک باشد، پاداش نیک و اگر بد باشد جزاى بد. زنا مکنید که در نتیجه، با زنان شما زنا شود و هر کس پاى در بستر مسلمانى نهد، پاى در بسترش نهاده مى شود. هر گونه که رفتار کنى، همان گونه با تو رفتار مى شود.
– امیر المؤمنین على (ع) فرموده است: چون روز رستاخیز فرا مى رسد، خداوند بوى بسیار بدى را در صحراى قیامت منتشر مى سازد که همه حاضران چنان آزار مى بینند که نفسهاى ایشان بند مى آید. در این هنگام به آنان ندا داده مى شود که آیا مى دانید این بوى آزار دهنده چیست؟ مى گویند: نه، ولى ما را به سختى آزار داد. گفته مى شود: این بوى بد آلت جنسى زناکاران است و کسانى که با بار گناه زنا، با خداى خود ملاقات کرده اند و در دنیا توبه نکرده اند. آنان را لعنت کنید که خدایشان لعنت کناد! و هیچ کس باقى نمى ماند، مگر اینکه مى گوید: پروردگارا زناکاران را لعنت فرماى! « عقاب الاعمال، صدوق، ص 312. »

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد